Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna 6

Ullared..Gekås var verkligen kaos!! Det hade ju varit rekordmycket folk stog det i bloggen!

Jag har ju aldrig varit där förut, och var väl lite förberedd på att det kunde vara mycket folk. Men det var helt makalöst! Ville bara grina första minuterna.

Hittade nästan allt jag skulle ha, men det var dåligt med rätt storlek. Åt mig fanns det mycket på barnavdelningen Damstorlekarna var lite för stora för mig.

• Nirnaeth
    tejp skrev 2009-10-05 12:39:48 följande:
    Klart jag kan komma å äta av det som bjuds Brukar ju dessvärre inte bli så mkt shoppat Har handlat ett enda plagg någonsin från MeandI. Men räkna med mig då! Å jag måste också till ullared Här har vi haft sjukstuga. Moses fick så hög feber i lördags att vi blev skickade till akuten i falun och blev inskrivna på barnavdelningen. Är väl ett typiskt lördagsnöje. Nu är han iallafall mycket bättre, vettesjutton vad detdär var...
    Stackars Moses Skönt att han mår bättre iaf!
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2009-10-05 18:03:35 följande:
    oktober är den månaden det är mest folk på året i Ullared.. Hur var det med leksaker?
    Jotack..! :-S och jag som är så jävla folkskygg..fatta vilken pärs det var

Det fanns rätt mycket leksaker, tyckte jag iaf. Men jag vet ju inte hur det brukar se ut annars. Hittade då en del iaf, men köpte inte allt jag såg. Vill inte ge barnen för många julklappar, men det var svårt att hålla sig
  • Nirnaeth

Vi har redan börjat planera nästa resa Skulle faktiskt vilja åka igen före jul, men det känns som en dålig idé. Vet faktiskt inte ens vad jag skulle köpa isf.

Till våren blir det iaf en till tripp, men jag är sugen på att vara där från fre-sön, tyckte inte jag hann med allt även fast vi var in två dagar.

• Nirnaeth

Vi har redan börjat planera nästa resa Skulle faktiskt vilja åka igen före jul, men det känns som en dålig idé. Vet faktiskt inte ens vad jag skulle köpa isf.

Till våren blir det iaf en till tripp, men jag är sugen på att vara där från fre-sön, tyckte inte jag hann med allt även fast vi var in två dagar.

• Nirnaeth
    Susstuss skrev 2009-10-08 13:16:18 följande:
    Nirnaeth: Det var det vi anade, trots "jag ska aldrig hit igen" Vi ska också åka till våren, för att handla inför sommaren. Med tanke på att det säkert blir mer och mer folk nu innan jul så skulle jag inte vilja åka en gång till, det som var i lördags räckte gott och väl
    Haha nä men just där och då kände jag mig bara totalt lamslagen av allt folk
    Stog och svor i kön in, på söndagmorgon, och undrade hur fan folk kunde vara så jävla dumma i huvet att dom ställde sig där. Det både regnade och blåste ju! Själv hade jag varken paraply eller huva på jackan, för jag glömde bort att köpa paraply på lördagen, och regnjackorna hittade jag först på söndagen men då var det ingen vits att köpa nån (har redan två regnställ hemma).

Nej jag vill nog egentligen inte åka nu, känns som att förra helgen var bristningsgränsen för vad jag klarar av. Behöver ju inget mer heller nu, så jag inväntar våren och fyller upp ett nytt lager då. Tror vi ska ta en större bil då, det var väääldigt trångt på hemvägen!
  • Nirnaeth
    Susstuss skrev 2009-10-12 16:12:31 följande:
    Nirnaeth: Ja, en större bil är ett bra tips. Vi körde om er på vägen hem och det såg väldigt trångt ut där inne
    Det var sjukt trångt! Jag kunde inte röra benen en milimeter, ena foten satt fastkilad mellan en massa grejer och bildörren
    Men var ni också 4 pers i bilen? Vi hade ju 8 kassar var, plus några till från Ikea senare, plus fyra väskor med packning..
    Fattar fortfarande hur fan det gick till..!
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2009-10-18 14:11:32 följande:
    Haaaaallåååååå! Denhär Pinglan får väl underhålla sin tråd själv idag då Idag har jag äntligen tagit tag i min sida här. Har tömt mitt galleri för att slippa vara en plusmedlem längre. Tycker det känns onödigt att slänga massa pengar på fl, när det enda jag går in här och gör är att läsa vår tråd och några andra. Har även uppdaterat min presentation, motvilligt eftersom jag hellre hade stått kvar som 26år Va gör ni andra idag då? Passar på att använda alla smilys nu innan mitt plus går ut Är det nån mer än jag som börjar få julklappsångest? Alltså i den bemärkningen PANIK över att det ska komma in ÄNNU MER leksaker hemma Nu ska jag ge mig ut på förrådsrensning...
    Mmm..jag instämmer på samtliga punkter!

Jag lade ner plus för läängesen, och har än så länge inte känt nåt behov av att sponsra den här dårsajten med mer pengar Jag hänger här, och i diabetestråden..och det är knappt så jag kan kalla det "hänger"..är ju knappt aktiv alls.

Julklappsångest minst sagt, jag kräks på alla prylar! Rensar ur så mycket jag kan, men det är ändå för mycket tycker jag. Mest ångest har jag över Adeles julklappar, eftersom hon inte ens har ett eget rum (eller iaf inte tillräckligt stort rum för att kunna förvara leksaker i). Hon är ju ganska "med" i år, och kommer säkerligen få en hel del grejer..frågan är bara vart vi ska förvara det.
    Jag köpte julklapparna i Ullared, men börjar fundera på om det blev för många ändå. Överväger att lägga undan några och spara till kommande födelsedagar. Åtminstone Xanders..

Vill inte att barnen ska få uppfattningen att jul handlar enbart om att få så mycket paket som möjligt, utan jag vill att dom ska uppskatta det dom får istället.
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2009-10-18 19:25:40 följande:
    Har jag sagt att vi bokat stuga i Ullared nu? den 19-20/11 ska vi dit..  Så det blir väl julklapps handlig där då :) Perfekt..
    Kul! Ska ni bo på Ullaredcampingen där bredvid varuhuset?

Ett tips är ju att hyra sängkläder där, för att minska den egna packningen, och få plats med mer prylar hem istället
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2009-10-19 20:39:11 följande:
    hur går det med filmandet ;) Här har jag lekt papparazzi hela dagen, men endast fångat 2 utbrott .. Hon har mestadels blivit helt tyst och stirrat på kameran när jag börja filmat var väl inte den reaktionen hon väntade sig... Klippen kommer på bloggen nåndag..orkar inte nu!
    Så fort jag slänger fram kameran, även om jag så smyger runt hörnet, så vädrar trollet ugglor i mossen! Då drar hon på sig änglasmajlet, och ser mycket bedårande och söt ut. Sätter sig stillsamt och leker teparty med dockorna.
    Kan svära på att sekunden innan jag kom in, då stampade hon på xander och slet honom i håret, ackompanjerat av ett avgrundsvrål!

Häromkvällen satt hon i soffan, och var på sitt värsta vrånghumör, bara vrålade rakt ut utan uppenbar anledning. Men när kameran kom fram, började hon sjunga "imse vimse"?! Vad fan!?

Tacka fan för att ingen tror mig, när jag säger att hon är totalt jävla extrem. Hon är ju även en mästare på att manipulera omgivningen! :-S
Svar på tråden Poppispinglorna 6