Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna 6

tejp skrev 2009-10-19 20:43:57 följande:
    Haha jodå Moses finns förevigad på de ena klippet värre än de andra. Det knäppa är att när jag ser på honom så tänker jag bara "håhåhå snacka kan dom ju, men det KAN INTE finnas nån som har värre humör än såhär" Så jag måste redan nu erkänna att Michaela och Mariah, är nån av era eller rent utav båda VÄRRE än Moses, då är det fan JÄVLIGT synd om er!
    Ja, det är faktiskt synd om mig, tack för att du tänker på mig
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2009-10-19 21:07:09 följande:
    hahahahahaa.... hon låter som onda dockan
    Där var det!! Jag försökte komma på vem hon liknade, var inne på bruden i Excorsisten, Damien..etc, men rätt svar är ju såklart Chuckie!
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2009-10-19 21:16:20 följande:
    Hahah onda dockan Moses gör då ingen hemlighet av hur jävla envis och förbannad han är. Han tror på fullaste allvar att han efter att ha ätit av inte mindre än TVÅ prickigkorvskivor och en skinkskiva, ska få ytterligare en skinka. "Hicka hinkan" säger han som den naturligaste saken i världen, och när NEJet är ett faktum så är cirkusen igång!!! Så här sitter jag nu i gallskrik och skriver, ni kan säkert komma hit och kolla på honom om ni vill, han ser inte ut att ha några planer på att sluta än...
    Jag är övertygad om att A, M och W är som gjorda för varandra!

Jag har ett jättefint kort på en helt vansinnig halvnaken Adele, som försöker gömma sig under badrumsskåpet för att slippa ta på sig en ny blöja. Hon gallskrek, och verkligen tröck sig in under skåpet med arslet i vädret. Såg helt sjukt ut..!
    Fine..hon fick gärna gå utan, om det inte vore för att hon ser det som ett nöje att kuta in på Xanders rum och pinka ner hejvilt.
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2009-10-19 21:35:49 följande:
    Hahaha! Man skulle ju onekligen vilja se Adele in action Har så svårt att föreställa mig henne sådär Har du samma mobilnr som när Adele föddes?
    Ni är varmt välkomna hit för en livedemonstration! Nr är detsamma, inte lika säkert dock att telefonen är tillgänglig. Adele har nämligen som dagsmission att gömma den på diverse skumma ställen.

Jag har ju precis lika svårt att se Moses eller Wiran, som dom vettvillingar ni beskriver. När jag möter Moses på dagis så är han huuur lugn som helst, hälsar artigt, och tittar med stoora fina ögon och glider runt.
    Och Wiran ser ut som en liten ängel!
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2009-10-19 21:56:53 följande:
    Gjorde en röstinspelning från när jacob sätter på Moses pyjamasen ikväll Eller förlåt, när jacob FÖRSÖKER sätta på Moses pyjamasen Jacob förstår inte varför vi plötsligt filmar och spelar in alla Moses utbrott. Det hela slutade med att jag fick sätta på han pyjamasen själv
    hahaha Om inte annat kan det vara kul att spela upp för lille herrn om några år, eller varför inte använda som väckarklocka när han vägrar gå upp till skolan?
  • Nirnaeth
    Susstuss skrev 2009-10-20 12:09:47 följande:
    Flera sidor.. jag blir helt chockad :-O Bra skor håller jag med om att det är viktigt.. och dyrt. Benjamin har två par, ett par varma vinterskor och sen fodrade stövlar, som funkar bra nu när det är lite kallt. Han skulle kunna gå i stövlar året om, ifall han fick Hoppas på att lillebror kommer kunna ärva lite skor i framtiden, annars kommer vi ha samma dyra problem. Jag ser inte fram emot att min lilla vilding ska växa upp, när jag hör om era små "monster" Jag tycker han redan har sånna tendenser. Sitter aldrig still, gormar och skriker mestadels, envis som en åsna och ni som sett kort på honom vet ju hur man ser ut när man tar fram kameran (ännu surare) Föräldraledig betyder inte det minsta ledig, det är fyra nyanser av tinitus.
    Ja jag hatar att köpa skor!! Det är så himla viktigt att det blir rätt, och tyvärr kostar det!
    Xander får alltid vinterskor i present av min pappa, så det är fixat iaf. Han har ingen aning om vad som är bra, så han frågar sin sambo som jobbar på skoaffär på Kupolen, så hon köper rätt och mäter rätt
    Sen har han varma höstkängor, som står emot vatten till viss del. Tål kanske inte att stå i en vattenpöl en hel dag, men det mesta tål dom iaf.

Ska köpa ett par varmfodrade gummistövlar till bägge barnen tänkte jag, särskilt Xander kan behöva det med tanke på att hans avdelning är ute i stort sett hela dagarna och blir det en slaskig halvvarm vinter, så kan dom bli väldigt bra att ha.

Hehe, kan "trösta" dig med att Adele var preeeecis sådär som liten.. Trevlig som fan!
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2009-11-03 19:52:43 följande:
    Ingen här som har planer på en till bebis, eller har en bebbe i magen redan? =)
    Oh hell no! :-S
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2009-11-09 20:53:08 följande:
    Ni som precis varit till Ullared, vilken väg har ni åkt? 
    Vi försökte vara smarta på ditvägen, och inte åka genom Göteborg, det skulle finnas nån snabbare väg var det någons sambo som föreslog.

Det visade sig inte stämma, eftersom det var mycket småvägar, många stopp, och mååånga möjligheter att åka vilse trots GPS.

Hemvägen åkte vi via Göteborg, det gick fan så mycket snabbare och smidigare.
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2009-11-23 19:19:35 följande:
    Jag har också köpt klart istortsett allt till barnen, fast INTE i ullared! Ska inte in massa onödiga skräpiga leksaker i år heller, utan den biten kommer väl säkerligen andra i släkten att stå för tyvärr. Men det årliga återkommande frågan är ju: VAD KÖPA TILL MAKEN?
    Det är den stora frågan här också, karljävel till att vara helt omöjlig när det gäller presenter!

Att fråga honom själv är ungefär lika produktivt som att fråga en vägg, så det har jag redan gett upp. Några önskemål kom dock, men dock i typ 10-tusenkronors klassen..girige fan

Vet att han gillar såna där kluriga småspel, såna där träbitar som ska pusslas ihop eller som rubiks kub osv..ja ni fattar? Så nåt sånt skit blir det väl.
    Vi har ju ett helt hus att lägga pengar på, så julklapparna ligger långt ner på priolistan, iaf till varandra.

Har dock upptäckt att Adeles lilla pakethög, kommer bli just väldigt liten..hon har 2 paket än så länge! Men så svårt att köpa nåt åt henne, allt finns ju liksom redan, och jag har försökt önska henne det som fattas av övriga släkten istället för att riskera få hem en massa crap som inte behövs.
    Dock funderar jag på om vi inte skulle ge henne en dockvagn, men jag vill självfallet inte ha nån ful sak, utan den får gärna vara snygg. Vet ni om det finns UJ dockvagnar?? Eller liknande. Såg att Barnens Hus hade nåt rätt snyggt iaf, så den lutar det åt just nu.

jaha..dagens dravel
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2009-11-25 21:13:37 följande:
    Våra fick garaget förr förra julen å det har vi redan gett bort.. bara stod i ett hörn.. men så är ju mina tjejer..
    Ääh, jag har ju en pojke och han sket fullständigt i sitt garage

Vi slängde ut en hel drös med grejer på Blocket, som försvann inom 24 timmar..bra där vi slapp köra iväg sakerna, och fick mera plats
Svar på tråden Poppispinglorna 6