-
Jag och Havanna har vaccinerat oss i dag :)smarties skrev 2009-11-09 14:33:51 följande:Nu har en kompis till mig här i stan fått svininfluensan, bekräftat av läkare också, fast hon säger att det inte är så hemskt.De är mest isolerade och har trist säger hon :)Men jag går ner och vaccinerar Moa imorgon ändå, för hennes skull. -
Malva är förliten och Jens hade ingen tid..MiniMie skrev 2009-11-09 20:21:30 följande:varför bara ni? Tillhör ni riskgruppen? *bara nyfiken* -
Ni som precis varit till Ullared, vilken väg har ni åkt?
-
Var den vägen vi åkte förra året oxå, via GBG.. men nu när jag tittade på hitta.se så visade de nån annan väg så jag blev lite osäker..lindi skrev 2009-11-09 22:21:19 följande:Nirnaeth skrev 2009-11-09 22:17:08 följande:Vi försökte vara smarta på ditvägen, och inte åka genom Göteborg, det skulle finnas nån snabbare väg var det någons sambo som föreslog. Det visade sig inte stämma, eftersom det var mycket småvägar, många stopp, och mååånga möjligheter att åka vilse trots GPS. Hemvägen åkte vi via Göteborg, det gick fan så mycket snabbare och smidigare.vi har slagit på gps.en och då är göteborg snabbare även om det är aningen längre så senaste vändorna har det gått över götet, så skönt att slippa allför mycket småvägar, särsklilt nu när det är mörkt när man kör.
Hur länge gick ni där inne innan ni åkte hemåt? för ni var väl där till kl 07 va? -
Och ännu en ullareds fråga... HUR lång tid tog det för er att åka???
-
Hejhej Och välkommen :) Mina tjejer är 2,5år och 4år.. Så nästan samma.Futurum nobis est skrev 2009-11-10 11:58:40 följande:Hejsan alla! Och tack för tipset om tråden Martha!Jag heter Nanna och har nyss flyttat till Borlänge med mina två barn, jag är uppvuxen här, men har bott borta i lite mer än fyra år. Nu söker jag någon som kanske har barn i samma åldrar och vill träffas någon gång De börjar förhoppningsvis på dagis i januari, men tills dess är det lite ensamt. Vi har varit på Myran en gång och det blir säkerligen fler, för där var det ju supermysigt! Tyra fyllde tre år i söndags och Eyvind blir två år i april Hoppas allt är bra med er alla! -
Oj hjälp en riktig hel dag med andra ord :)lindi skrev 2009-11-10 21:13:34 följande:de öppnade 8 den dagen så vi var där då och sen var vi klara vid halv sex ungefär, stannade bara och åt lite snabbt och var hemma vid 24 -
har dom ändrat åldern nu? trodde det bara var doserna dom ändrade på? lär ringa å kolla det..MiniMie skrev 2009-11-11 14:52:51 följande:okej.. så de var så enkelt ;)Men nu när dom släppt på åldern och ska vaccinera från 6mån.. får väl även hon ta?! -
Undra om Malva har nån slags förkylnings astma??!! Förra vintern hade hon ju krupp så fort hon började bli förkyld och det gick inte över om vi inte åkte in och hon fick andas sån där vad det nu heter och få kortison. Då blev hon helt bra oftast.. I år har hon inte haft krupp men har låtit så där hes på andningen på morronen när hon vaknat och i dag fick hon nån "släng" av krupp. Satt i ett tag å sen blev hon så lessen å trött så hon somnade i mitt knä. Hon har hostat nån gång sen dess och man hör att hon är så där hes när hon hostar som hon är vid krupp.. Sen har hon även varit väldigt trött dagtid och ofta velat ha sin tutte och snutte..
-
Jag har köpt en hel del i ullared, dock tyckte jag inte att det fanns så där super mycket bra. Inget som kändes WOW det här var precis vad vi tänkt. Men lite slank ju ner ändå.. Bla pennor några olika varianter, Littlest petshop djur, barbie häst, pippi peruk och kakformar, DVD filmer. Ska komplitera med Barbie dockor. De är ju helt frälsta i nyaste Barbie filmen där hon är musketör. Springer runt här å leker å grejjar. Så det måste de ju bara få ;)tejp skrev 2009-11-23 19:19:35 följande:Jag har också köpt klart istortsett allt till barnen, fast INTE i ullared! Ska inte in massa onödiga skräpiga leksaker i år heller, utan den biten kommer väl säkerligen andra i släkten att stå för tyvärr.Men det årliga återkommande frågan är ju: VAD KÖPA TILL MAKEN?
Jag eller vi då har ett problem nu... VAD köper man till en 11aåring som har "allt" och inte behöver mer. har inga speciella intressen. Har köpt så mycket genom åren som hon knappt brytt sej om (burit in på rummet och lagt undan å sen aldrig rört igen)
Sambon han får inget han.. snällt va??!!! Nä men vi har lagt ner det att köpa till varandra.. (även om jag kanske hade velat ha nått ändå) och han fick både jacka å tröja å vantar nu när jag kom hem från Ulla så..