Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Tatueringar är trashigt!

Nej jag tycker inte tatueringar som sådana är trashigt, däremot är vissa motiv och bärare trashiga.

Jag har noterat tatueringshatars åsikt, att tatueringar är trashigt. Fine. Vad förväntas jag göra med den vetskapen?

• Jennie med ie
    linas fina skrev 2009-10-04 14:30:43 följande:
    jo jag skämtar litr. men sanningen är att när jag var yngre var det vanligt att ubga hade tattos och de som hade det var således lite speciella. Men nu är det vi utan som är speciella. Jag kan tycka det tappar sin glans när varenda kotte tatuerar sig.
    Jag gillar jeans, och skulle inte sluta använda jeans för att varenda kotte har det. Tycker jag det är snyggt och trivs med det så bär jag det. Samma med tatueringar, att fler och fler tatuerar sig ändrar inget för min egen del eftersom mitt val att tatuera mig inte bygger på hur vanligt det är.

Tatueringar må vara vanliga, men mina motiv är inte det.
  • Jennie med ie

Finns det inget mittemellan? Måste nåt antingen signalera klass och god smak eller trash och smaklöshet?

Det finns massor av tatueringar jag inte personligen skulle kunna tänka mig att ha, men där jag beundrar och kan uppskatta konstformen och skickligheten. Det finns massor av tatueringar jag tycker är fula och/eller tråkiga och andra jag tycker är snygga, precis som smaken är baken vad gäller annan konst, kläder, frisyrer o s v.

• Jennie med ie
    linas fina skrev 2009-10-04 16:03:27 följande:
    Jennie med ie skrev 2009-10-04 15:58:30 följande: jo som sagt smaken är som baken och jag tycker det ser trashigt ut. Men det är ju min personliga åsikt. Sen att tatueringen är fint "ritad" är ju en annan sak. Jag tycker inte det är snyggt att den sitter på kroppen i alla fall.
    Ja smaken är som baken, men det behöver som sagt inte vara svart eller vitt utan kan vara grått. Att man inte som du anser att det signalerar trashighet betyder inte heller att man anser det "signalerar klass och god smak"...
  • Jennie med ie
    linas fina skrev 2009-10-04 16:11:26 följande:
    Antingen tycker man om det eller inte. Hur ska jag förklara det då. Tror inte många säger nä jag vet inte om jag vill ha en tatuering eller inte. vet inte om det är fult eller fint..
    Eller så tycker man om vissa men inte vissa. Som sagt.

Jag gillar tatueringar som grej och som konstart men gillar inte alla verk. Men inte menar jag att tatuering är synonymt med god smak och klass. God smak och klass handlar om så mycket annat och avgörs inte av ifall man är tatuerad eller inte, i många fall finns det inte ens go resp. dålig smak utan helt enkelt olika smak. Det är det jag menar med att det inte är så svart eller vitt...
  • Jennie med ie

Man är aldrig för gammal för att tatuera sig. Tvärtom finns det ju fördelar med att vara lite till åren kommen, sannolikheten för att man kan tänka moget kring det hela är förhoppningsvis större när man är 30 än när man är 17 t ex ;) Och man ska ju ha tatueringen hela livet, så vad spelar det för roll om man varit utan den i 35 år av sitt liv eller 20? ;)

• Jennie med ie
    linas fina skrev 2009-10-04 21:00:25 följande:
     Smak och smak. De som tatuerar sig anser väl att det är i deras smak.
    Ja, det betyder att den tatuering de gör är i deras smak. Men det betyder inte att de sätter likhetstecken mellan att vara tatuerad och ha god smak och klass.
  • Jennie med ie
    linas fina skrev 2009-10-04 21:14:27 följande:
    jag brukar i alla fall inte göra saker som jag inte tycker är i god smak. men andra gör de kanske.
    OK, du fattar verkligen inte vad det är jag skriver. Synd....
  • Jennie med ie
    Mary Lo skrev 2009-10-04 21:36:49 följande:
    Att märka sin hud med motiv av tidpunkter, händelser eller namn är liksom inget jättenytt i människans historia. Ibland känner vissa människor ett behov av att sätta denna händelse/betydelse eller ett namn rakt i skinnet för att det ska bli en del av kroppen och inte bara hjärtat. Att inte begripa det är helt okej, men att ta för givet att det inte finns rimliga anledningar till det, bara för att man själv inte begriper det - är för mig rätt obegripligt.
    Jag begriper inte heller vad man som tatuerad förväntas göra med informationen så att säga? Sluta tatuera sig? Ta bort de man har med laser? Gömma sig under en sten? Absolut är det helt OK att tycka olika om saker och ting och uttrycka att man tycker att vissa saker är fula. No problem. Men sen då?
  • Jennie med ie
    Philips mamma skrev 2009-10-04 21:35:59 följande:
    Fört att man vill och tycker det är snyggt men det är ju tur att folk är olika för annars skulle alla gå och se olika ut. Det är som med klädsmak typ, en del gillar kanske just jeans andra inte. En del älskar tatueringar andra inte alls...
    Och en del älskar vissa men inte vissa Att mena att man som tatuerad anser att andra tatuerade automatiskt har god smak bara för att de också är tatuerade är, tja vad ska jag säga, ett tecken på livlig fantasi
  • Jennie med ie

Couldn´t care less om det blir ute eller inne. Det varken styr mitt val när det gäller kläder och piercingar eller när det gäller tatueringar, musik o s v..

• Jennie med ie
    Puma86 skrev 2009-10-07 12:41:06 följande:
    TRor nog att alla tänker sig för innan dom märker sin kropp för livet!!
    Tyvärr verkar så inte vara fallet....
  • Jennie med ie
    Rosenöga skrev 2009-10-08 02:09:04 följande:
    Intressant! Så du har långkjol, näbbstövlar och inga svarta plagg i garderoben, eller hur menar du?
    Varför skulle jag ha/inte ha det? Jag bär de kläder jag trivs i och som är JAG, vare sig det är ute eller inne.
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!