Inlägg från: Höstbebis2007 |Visa alla inlägg
  • Höstbebis2007

Barnaga

jag har varit tvungen att nya min son i kinden en gång för att bet mej och vägrade släppa.
    Jag kan ta tag i ben eller armar om han sparkar eller slåss, för att lugna ner honom och säga att det inte är okej. Knäppa på fingrar tycker inte jag är aga... det kallar jag inte att slå.
    Ibland får man göra lite fula grejor som kanske inte alltid är okej, men när ungen biter eller nyps så är det ennan annan sak... men absolut INTE slå.. det är inte okej

• Höstbebis2007
    Missimo84 skrev 2009-10-05 21:20:56 följande:
    Nu ska jag inte leka moraltant, men jag tycker inte man ska knäppa barnen på fingrarna. Jag tycker det är ett förnedrande beteende, fast det är min åsikt och ingen åsikt jag ska tvinga dig att ta över.
    då tycker jag att det är mer aga att hålla/ta tag sitt barn i armar eller ben än att knäppa på fingrarna.. men det är min åsikt..
  • Höstbebis2007
    Missimo84 skrev 2009-10-05 21:29:01 följande:
    Man håller kanske inte i armar och ben för att tillfoga barnet obehag. Detta kanske man gör för att skydda barnet från att göra sig illa.Men att knäppa på fingrarna gör man för att ge barnet obehag, enlig mig då
    det beror på hur man ser det. är ju inte så att man knäpper hårt så att det verkligen gör ont. jag tycker det beror ehlt på i vilket sammanhang det gäller. låt säga spisen.... man säger att den är varm o farlig men ändå lyssnar inte barnet. nu säger jag inte att det skulle ske ofta....
    jag orkar inte ens disskutera det här.... alla har olika syn o låt det vara så...
  • Höstbebis2007
    Cuthalion skrev 2009-10-05 23:43:19 följande:
    Fast just spisen har ju en rätt avskräckande effekt i sig själv när man väl rört den där varma plattan som mamma/pappa sade att man skulle hålla sig ifrån . . .
    sonen har bränt sej en gång, dock va den inte supervarm, men ändå så lärde han sej inte och ska vara på spisen. det är ju inte för elakhet man knäppt på fingrarna utan snarare för att man blir rädd.. om du förstår vad jag menar..
  • Höstbebis2007

vissa saker kan man inte kontrollera om det händer i stundens hetta. tex låt säga att sonen springer iväg på 2 sekunder och man inte hinner med, nedanför kommer en bil och man rusar för fulla muggar o tar tag i armen... blir ju ganska hårt för att ungen inte ska springa vidare.

så enligt dom flesta är det alltså barnaga.. då har jag agat min son många gånger i sådana fall...

Det är skillnad på vissa saker, minsta lilla det råkar göra ont så är det aga. vad är ni för människor.

Då kan jag säga såhär, alla dom som lämnat sina barn som skriker minsta lilla det ÄR aga, för det är psykiskt.. tex om man måste gå på muggen fort som fasen för o göra nr 2 tex. ungen skriker och skriker.

förstår inte hur vissa resonerar om aga egentligen, minsta lilla så misshandlar man sitt barn tydligen.....

• Höstbebis2007

så du menar att jag slår mitt barn, det kan jag anmäla dej för... bara för att jag skriver en sak.
    Jag har aldrig slagit mit barn och kommer aldrig att köra det heller. Jag blev själv misshandlad som barn ganska grovt och skulle inte utsätta mitt barn för det.

• Höstbebis2007

Det skulle varit till dej Pärlan

• Höstbebis2007
    Vasen skrev 2009-10-06 18:14:19 följande:
    Ett sätt att lösa det på är att barnsäkra uttagen, kostar ca 2-3 kr per uttag om ens så mycket och till skillnad mot om du knäpper henne på fingrarna_vet_ du att hon inte kan skada sig på uttagen oavsett om du är där eller inte. Du har inte ögon i nacken och gör ibland annat än tittar på henne utgår jag då ifrån.
    man ska inte behöva barnsäkra varenda pryl i hemmet. det funkar inte. vi har ingenting för våra el uttag, men han har lärt sej att inte pilla där ändå
  • Höstbebis2007
    Mammatill2tjejer skrev 2009-10-06 16:40:41 följande:
    Är förresten lite nyfiken på hur du röstade. Är du för att göra barnaga lagligt igen, eller emot. Har du lust att avslöja?
    Jag behöver inte ens säga vilket jag röstade på, det är väll ganska självklart eller hur...
    Är du helt knäpp- ursäkta men ibland har folk så förutfattade meningar. ska du inte gå på den som röstat Ja, i vissa fall behövs det nog....

ni pratade ju om att göra fysisk och psykisk skada o då tog jag som ett exempel på föräldrar som låter sina barn skrika en stund, för det mår dom ju dåligt av....
    och det här med spisen.
    Jag kan ärligt säga att jag tycker inte det är fel att knäppa på fingrarna det vet jag många som gör, men inte så att barnet får ont utav det men att det känns att man gör det så att säga.

När ingenting annat hjälper o han/hon är på en livsfarlig grej som tillexempel eluttag eller spisen med fingrarna... för att få barnet att förstå att det är livsfarligt. slå är en helt annan grej men det verkar ju vissa inte förstå...
  • Höstbebis2007
    Mammatill2tjejer skrev 2009-10-06 16:40:41 följande:
    Är förresten lite nyfiken på hur du röstade. Är du för att göra barnaga lagligt igen, eller emot. Har du lust att avslöja?
    du kan ju få komma hem till oss o se om han har några blåmärken på kroppen...
Svar på tråden Barnaga