P ä r l a n skrev 2009-10-07 13:40:13 följande:
undrar jag med, det är verkligen INTE att aga liksom! det gör varken ont eller är förnedrande.hade någon knäppt mig på handen hade jag blivit fly förbannad! Det e så otroligt förnedande och det gör faktiskt ont! har god lust att gå till er som knäpper era barn på handen o göra samma på er varje gång ni gör ngt fel så ni får se hur det känns!
Välkommen ht. Du kan få min adress.
För övrigt vill jag bara avsluta med att säga alla har vi olika metoder, åsikter, tankar och ja, vi är olika! Men ni behöver inte utmåla oss som faktiskt har erkännt att en "knäpp" har förekommit någon gång. Än en gång, inte varje dag, varje vecka, varje månad eller ens varje år (höstbebis skrev 2 ggr/2 år).
Jag har berättat om en gång jag knäppte henne på fingrarna och då hade jag sgt "nenej" till att leka med eluttaget ett flertal gånger, plockat bort henne, sagt åt igen, distraherat m.m men hon gick tillbaka dit under hela dagen. Då, när hon satt där fick en "knäpp" (lös) samtidigt som jag sa "nejnej" Det var sista gången det! Numer räcker det med nejnej. Men nu kommer väl Rösterna som skriker "men se där, du ärde henne med slag/sparkar/kränkningar" Ni får tycka och anse vad ni vill!
I mina ögon, och andras är jag en bra förälder som älskar mitt barn och får tillbaka dess kärlek.
Sen trodde jag att man skulle kunna ha en diskussion, men nej. Vi är 2 stycken som tyvärr blivit påhoppade lite varstans ifrån. Och ni som tänker "ne, det har ni inte"- Gå tillbaka några sidor så får ni se!