Barnaga
läs denna tråden, en mamma som lät sitt barn skrika i 30 minuter, okej hon var närvarande men det klassar jag mer som aga.
www.familjeliv.se/Forum-3-23/m47635072.html
då är det jag gjort en piss i havet...
läs denna tråden, en mamma som lät sitt barn skrika i 30 minuter, okej hon var närvarande men det klassar jag mer som aga.
www.familjeliv.se/Forum-3-23/m47635072.html
då är det jag gjort en piss i havet...
om man nu kallar knäppa fingrar som aga.. vilket jag inte definerar som aga...
aga för mej är något som man gör dagligen och i betydligt mer drastisk form av slag, hot, kränkning osv.
min son är absolut inte rädd för mej för att jag knäppt honom på fingrarna någon gång. men för det anser jag inte att det var rätt. det blev i stundens hetta så att säga, när inget annat hjälpte hur mycket man än försökt. och då var spisen på, jag var inte direkt i närheten och kom rusande mot spisen och då fick han en liten knäpp på fingret, men blev ej ledsen som sagt, utan mer chockad. men han rör inte spisen något mera för han vet att det är farligt. räcker med att säga att den är varm så vet han vad som gäller....
man ska inte behöva hålla på hur länge som helst. för rätt som det är inträffar olyckan. och då föredrar jag en knäpp mot en kille som blivit brännskadad...
jag ursäktar mej inte på någotvis som du kan se i inlägget här ovan.. det handlar inte om det...
som sagt inget annat hjälpte. du får säga vad du tycker. jag och min man tyckte att vi gjorde rätt i den stunden för han kunde han brändt ihjäl sej.
Jag förstår ditt resonemang oxå. man gjorde det för att man blev så oerhört rädd...
vad är det du inte förstår i det??? det blev en reaktion okej....
okej kanske inte att man knäppt honom först på fingrarna, snarare samtidigt som man lyster bort honom, jag kommer inte ihåg exakt och vill egentligen inte tänka på det heller. men det är absolut inte som bestraffning.
Jag som liten förstog när mamma gjorde så på mej, att just den saken var väldigt farlig, annars gjorde hon inte så.
och nej det är inte bara för att min mamma gjorde det på mej som jag gjort så på min son...