• Svar på tråden Svammelhörnan
  • MRSVi
    morriis skrev 2009-10-25 16:34:06 följande:
    Huh jag blir orolig :S Freddan skulle med morfar på hockey. Han har längtat och tjatat som en tok. Han är ju helt förälskad i hockey. Men nu ringde pappa, en halvtimme efter det börjat, och sa att Freddan ville hem nu direkt. Stackarn håller nog på att bli sjuk =/ Han som var så lycklig för att sitta i hejaklacken med sin KHKmössa =(
    Hoppas han kryar på sig!
  • MRSVi

    I morgon ska vi åka till Glasgow, något jag ser fram emot! Det verkar finnas en massa intressanta byggnader där, som jag hade tänkt försöka fota, men jag är rätt kass på att fota byggnader... dessutom lär det ska regna oavbrutet, enligt väderprognosen, så jag kanske tvingas ägna mig åt shopping istället!

  • Morrdraken
    MRSVi skrev 2009-10-26 08:15:32 följande:
    Fast det är ju sällan det ges några konkreta tips, o att tala om för folk att deras bilder är tråkiga är väl inte kul för nån...?! Jag tycker personligen att livet blir trevligare om man är snarare till att berömma än att döma, men det är ju inte alla som delar den åsikten, tyvärr. Men det är kul att du är på väg tillbaka!
    Nu har jag inte varit i fototrådarna på hur länge som helst, men konstruktiv kritik handlar ju faktiskt om att på ett bra sätt komma med tips på förbättringar, inte att häva ur sig allt som är dåligt och uselt. Antar att det inte följer med några tips på förbättring när folk säger att bilder är tråkiga...
  • morriis
    MRSVi skrev 2009-10-26 08:16:15 följande:
    Hoppas han kryar på sig!
    Han var inte sjuk Hans morbror hade tjatat lite på honom så han struntade i det och åkte hem istället. Han har blivit stor helt enkelt...
    **..hamstern snurrar men hjulet är dött...**
  • morriis
    BabyFly skrev 2009-10-25 23:25:41 följande:
    Jo vars - vädret är lite grått o trist. Jag vill ha lite mer sol så ljuset ligger najs. Har försökt få ett foto i typ 1 år snart - men varje gång jag har kameran finns det inte. o när jag inte har kameran - Jovisst då är allt perfekt. Why not lixom..? Själv da? (Ja, du får svara imorgon, sömntuta ) Jo, jag bakade igår - Det blev okej, inte så gott som jag hoppats på men det slank ner, fort. Haha. Vi såg Paranormal Activity, den var inte så bra.. alls. haha. Skickar du Lussarna till mig snart eller? o.O
    Jag skulle ut och fota idag, men blä på vädret... Helgrått och duggar :(
    MRSVi skrev 2009-10-26 08:18:58 följande:
    I morgon ska vi åka till Glasgow, något jag ser fram emot! Det verkar finnas en massa intressanta byggnader där, som jag hade tänkt försöka fota, men jag är rätt kass på att fota byggnader... dessutom lär det ska regna oavbrutet, enligt väderprognosen, så jag kanske tvingas ägna mig åt shopping istället!
    Håller tummarna för uppehåll i regnet (och tummarna för lit regn så du får en dos av shopping också)! Byggnade är jag rusktigt kass på, tror sonen kan bättre :S Har hittat en förfallen lada här hemmavid som hade varit så bra i svartvit, men har alltid lyckats glömma kameran
    **..hamstern snurrar men hjulet är dött...**
  • MRSVi
    morriis skrev 2009-10-26 10:52:22 följande:
    Han var inte sjuk Hans morbror hade tjatat lite på honom så han struntade i det och åkte hem istället. Han har blivit stor helt enkelt...
    De har alldeles för brått att växa upp!
  • MRSVi
    Morrdraken skrev 2009-10-26 09:48:36 följande:
    Nu har jag inte varit i fototrådarna på hur länge som helst, men konstruktiv kritik handlar ju faktiskt om att på ett bra sätt komma med tips på förbättringar, inte att häva ur sig allt som är dåligt och uselt. Antar att det inte följer med några tips på förbättring när folk säger att bilder är tråkiga...
    Ett vänligt ord är ju en bättre uppmuntran än en sågning, så är det bara!
  • MRSVi
    morriis skrev 2009-10-26 10:56:43 följande:
    Jag skulle ut och fota idag, men blä på vädret... Helgrått och duggar :( Håller tummarna för uppehåll i regnet (och tummarna för lit regn så du får en dos av shopping också)! Byggnade är jag rusktigt kass på, tror sonen kan bättre :S Har hittat en förfallen lada här hemmavid som hade varit så bra i svartvit, men har alltid lyckats glömma kameran
    Förfallen lada låter spännande...
  • Morrdraken
    MRSVi skrev 2009-10-26 15:45:59 följande:
    Ett vänligt ord är ju en bättre uppmuntran än en sågning, så är det bara!
    Håller med dig fullständigt!

    De gånger jag kommenterar bilder på fotosidan är jag noga med just det. Att framhäva det som ÄR bra i bilden först och om jag har några idéer om förbättringar försöka skriva det på ett sätt så att hela inlägget blir positivt i slutänden. Det är SÅ lätt att det blir fel och personen tar det negativt. Och det är inte alls meningen med konstruktiv kritik. Tycker jag i alla fall.
  • morriis

    Ja dom har ju det =/ Ja den är jättestor, sen är det ett kors uppepå taket. Hoppas jag kommer ihåg kameran ngn dag bara


    MRSVi skrev 2009-10-26 15:46:45 följande:
    Förfallen lada låter spännande...
    MRSVi skrev 2009-10-26 15:44:25 följande:
    De har alldeles för brått att växa upp!
    **..hamstern snurrar men hjulet är dött...**
Svar på tråden Svammelhörnan