Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Godmorgon!
    Här är vi hemma idag med. Funderar på att stanna hemma hela veckan även om Milo verkar må bättre, jag har så ont i fogarna och tycker jag förtjänar en vilovecka... Men då kommer ju alltid det dåliga samvetet krypandes

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Knyttet Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-10-07 08:32:39 följande:
    men gumman kan du inte sjukskriva dig tills det är dags att föda??
    Jo det kan jag säkert, men det känns inte alls kul just nu med allt tjabb om att gravida inte får nån sjukpenning.... {#lang_emotions_undecided}
  • Tjollabolla
    Pimm skrev 2009-10-07 08:36:40 följande:
    Inte ha dåligt samvete, tror alla förstår varför och istället tycker du är värd lite ledighet.Tjolla, visst köpte du Ej sikke lej tröja till Milo , den randiga i olika blå färger? Isf var den normal i strl?
    Jo det gör dom säkert, men jag vet ju själv hur stressigt det är och med alla besparingar som ska göras får vi inte sätta in vikarier

Japp, köpte den i storlek 98 och tycker nog den är ganska normal. Superfin är den!
  • Tjollabolla
    jojoa75 skrev 2009-10-07 10:05:22 följande:
    va?? Har missat totalt..Vet att det är nån diskussion ang att graviditet inte är nån sjukdom, men har man komplikationer under sin graviditet, tex foglossning el sammandragningar el whatever så är man ju sjuk ju..stackare...tack butte för ny tråd! gomorron alla!
    Ja men det tycker tydligen inte försäkringskassan... Dom hade om det på nyheterna igår oxå...
  • Tjollabolla
    jojoa75 skrev 2009-10-07 10:14:33 följande:
    men är det ett beslut som gått igenom???Det kan det ju bara inte vara.. då borde ju läkarna protestera, annars kommer ju Neo-avd svämma över av bebisar som kommit för tidigt..Måste gå o läsa på lite, var på träff igår o såg inte nyheterna.
    Det handlar väl om ett par stycken som inte fått det godkänt av fk, dom hade på nyheterna igår om att dom var i rätten och överklagade. Men den ena av dom hade fått barn 2006 så det tar ju sin tid... Jag fick min sjukskrivning godkänd med Milo men nu verkar det blivit hårdare...
  • Tjollabolla
    isako skrev 2009-10-07 10:18:02 följande:
    Har läst tillbaka lite o jag tycker att det är så sorgligt att du skall behöva känna så! Vi alla har olika intressen och om du väljer att lägga dina pengar på barnkläder så är det ditt val. Att de super, röker, spelar eller gör annat med sina pengar är ju inget du ifrågasätter eller bryr dig om. Kan inte förstå denna övervakning av oss som väljer att lägga pengar på våra barn?!? Kör du ditt race, och säger dom något så svara bara kallt - Det drabbar ingen fattig! Det brukar få tyst på de flesta.Det kör jag med nuförtiden efter att jag kom på mig själv med att stå och ursäkta - bortförklara mina köp...!!! You go girl!
    Åhhh vad jag håller med!!! Har vänner som ofta säger "jag förstååår inte hur du har råd att köpa alla kläder!" men själva är dom ute och festar var och varannan helg och lämnar barnen till barnvakter. Det handlar ju om prioritering! Men det är konstigt att det ska vara fult att lägga pengar på sina barn? Idag ska allt vara ärvt eller köpt begagnat för att det ska va okej...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15