Zvartaliljan skrev 2009-11-29 09:46:28 följande:
Godmorgon! Har slutat blöda nu (eller
iaf inte blött sen igår) så läkaren har gått med på att skicka hem mig om ultraljudet inte visar någon mer påverkan på tappen, så nu väntar jag bara på att de ska kolla. Han visste inte när...hoppas inte jag behöver vänta hela dagen. Vill HEM!! Blicken jag fick från honom var inte vänlig när han sa att jag MÅSTE ta det lugnt...så det är nog bäst jag sköter mig nu Sambon får sköta alla paketpackning, julpyntning o.s.v o julklappshandeln får jag väl sköta via nätet...supertråkigt men lika bra o inse fakta Maia får stanna hos mormor o morfar, kanske åker jag dit själv ett par dagar då (tar bussen då förstås, får inte köra) för jag kommer inte överleva utan henne i flera veckor... Alternativt kanske svärmor skulle komma ner o bo hos oss...men hua då kommer jag nog bli skvatt galen....Ska snart få komma in på NEO för en rundtur o träffa personalen för att förbereda oss. Låg ju i Kalmar förra gången så denna Neo-avdelningen har jag aldrig varit på. Men kan väl fortfarande hoppas lite att vi ska slippa hamna där...även om läkarna tror att det blir så. De tror att jag har en försvagad livmoderhals så det är därför det blir så här, eftersom det nu är 2a graviditeten och det upprepas. Så fort han vände huvudet neråt liksom, samma med Maia. Livmoderhalsen klarar väl inte av det trycket...någon annan förklaring kan de inte komma med. De hittar ingen infektion eller nåt. Men jaja nu hoppas jag att få komma hem i eftermiddag o bädda ner mig i min egen goa säng o dirigera sambon medans han julpyntar huset
Jag tänker mkt på dig!! Lycka till och jag hoppas du får komma hem snart

Inte alla så får lyxen att ta det lugnt i juletid, haha