• Theina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Godkväll i tråden!

Jag behöver lite expert-hjälp

Funderar på att köpa en Molo-lurv till dottern.. vill ha den lila med ljusblå/mintblå kantband.. men vet inte vilken storlek.. den är tänkt till våren och när det behövs i sommar.. hon blir 1½ år i april och är nu ca 75-78 cm á 10 kg... vilken storlek hade då ni tagit? min spontana tanke är 92.. men jag vet inte deras storlekar för jag har aldrig ägt ngn lurv, så det blir min första

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Milliz skrev 2009-12-17 21:35:07 följande:
    Hmm, har du kollat på någon längdkurva hur lång hon förväntas vara i april? Eller förresten Ella är 78-79 och har 86 på sin. Så 92 borde nog bli bra. Jag tycker att de är aningen små i storleken om de är samma som höstens vill säga..
    finns sådana kurvor på nätet tro? jag har ingen i bvc boken..
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Nu hittade jag en på nätet och enligt den kurvan ska hon vara 82 cm i april..

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Storlek 92 finns ju både på baby och junior.. är det ngn skillnad på dom förutom priset?

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Busbellan skrev 2009-12-17 22:09:57 följande:
    Junior är större Även om det står samma storlek i
    lite lustigt ju
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Halloj i tråden!

Nu är det januari och jag är redo för alla nya Molokläder vet vi när dom släpps eller??

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Zvartaliljan skrev 2010-01-01 16:35:53 följande:
    Hej! Skriver från mobilen lite kort bara. Får prata mer när vi fått komma hem, vilket troligen blir om 2 dagar. Mateo kom som ni nu vet den 30, jag gick länge hemma och förnekade värkarna och bara vägrade först inse att han tänkte komma...men när vi så kom in till förlossningen kl.3 så var jag öppen 4cm så då var det bara att inse att det inte gick att knipa 2 dagar till. Kl.11.39 är han född, ingen sugklocka denna gången så jag sprack inget och mår toppen hur förlossningen var i övrigt är väl dock inget jag kommer tala gott om...men lön för mödan fick jag ju han mår jättebra, vi ligger på vanliga bb och så fort hans vikt vänt uppåt igen så ska vi få åka hem en bättre bild på prinsen finns här om någon vill klistra in i bt: www.ltblekinge.se/halsaochvard/blekingesjukhu...
    Grattis liljan!!! Vad underbart söt han är {#lang_emotions_heart}
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    ChokladMoshin skrev 2010-01-01 18:17:56 följande:
    Ja, och sen blev det jättejobbigt när hans 3-åriga dotter kom och frågade om jag visste när hennes pappa skulle komma hem. Hon har inte riktigt fattat varför pappa aldrig kom hem från dykningen, utan tror han är nere och simmar fortf........Näe, usch nu pratar vi hopping istället >Ursäkta för OT.
    fyyy vad hemskt.. stackars familjen..
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Plummy skrev 2010-01-01 18:42:05 följande:
    Ja Och det var tyvärr pappan som backade..
    fy fan, jag blir helt kall
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Jag har precis rensat ut Linnéas garderob så nu tycker jag att jag behöver handla REA TACK...

♥ Linnéa 081005 ♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15