RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:39:53 följande:
Han kommer tjäna 5 ggr så mycket som mig och ha det som argument till varför JAG ska ta allt sånt... Jag ska göra den där listan JuliaochNelly skrev om så ska han få skriva på som ett kontrakt ang vem som ska göra vad! Jag sa att vi måste nog dela på mornarna då risken finns att jag får ett jobb som kanske börjar tidigt, men det gick ju INTE!! Ett sånt jobb kan du ju inte ta.. Öh.. Nähä...
Så är det. Min man tjänar mycket bättre än mig, så jag tar allt! Han har aldrig varit pappaledig eller vabbat. Däremot får han lämna barnen varje dag om han inte reser såklart. Eftersom jag hämtar. Han kommer aldrig hem innan läggning.
Men eftersom jag har egen firma och jobbar hemifrån är det lättare för mig att vara flexibel, hämta barnen tidigare och så. Nackdelen är att jag jobbar mer kvällstid.
Nä, visa honom de jobb som finns. Och fråga vilket han tycker du ska ta. För det finns nog inte många som passar hans schema...
Jag visade min man en jobbannons en gång. Såg jättekul ut, men det var en del pengling involverad. Dagen efter kom han och sa, "det där kan du nog inte ta i vår situation". Sen dess har jag inte hört ett pip. Han arbetar för 1,5 personer och de har till och med frågat honom på jobbet vad han gör med sin familj...