Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-10-15 23:01:38 följande:
    Det är ju ganska ungt ändå...
    Stackars liten. Jag läste att struma är vanligt under pubertet och graviditet.
  • saturnina
    Smultronhjärta skrev 2009-10-15 23:03:28 följande:
    Nu hittade jag min mobil som amningshjärnan tappat i bilen Iaf så fanns det nyheter att läsa på den... Incommunicados vatten har gått
    Hoppsan hejsan. Nu blir det smått på löpande band.
  • saturnina

Måste visa vad min galna syster gett sig på som övergivit mig och flyttat till Bollnäs!!!!! Gulp.

vithuset.blogg.se/

Men som en del här är medvetna om behöver hon saker att göra. Nu har hon det...

• saturnina
    lillronya skrev 2009-10-15 23:16:23 följande:
    Jaha. Jag visste absolut inget om struma för två veckor sen.
    Inte jag heller - jag googlade på det nu precis för att verka informerad.
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-10-15 23:21:33 följande:
    Det funkade.

Natti natti. Om jag ska orka vara en normal mamma och inte en knasmamma är det nog dags att gå och lägga sig.
  • saturnina
    Buttelina skrev 2009-10-15 23:23:06 följande:
    oj så var det kanske
    Jag har i alla fall redan beställt....
  • saturnina
    Mawe123 skrev 2009-10-16 07:47:22 följande:
    ****************Grattis Ängeln och Incommunicado!**************** Letar strumpbyxor till sonen och funderar på att prova ej sikke lejs från LLM, vi har bara använt IdaT:s förrut, men skulle vilja prova några andra. Någon med förslag, självklart gärna på rea
    Godmorgon!

Jag tycker HM:s är bäst. Håller bäst och noppar minst.

Grattis Incommunicado! Tänk hon blev liksom smittad av änglen där.
  • saturnina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:25:25 följande:
    Alltså sålt får vi det ju men till alldeles för lågt pris, vi tar inte det utan då bor vi kvar.. Vi har lagt ner massor på lägenheten och få tillbaka pengarna vill vi ju minst.. Den är värd mer! Jag lagar mat vardagar, jag tvättar alla kläder, jag städar allt, jag tar alla tandläkarbesök, VC besök, Möten i skolan osv.. Det enda han gör i hemmet är att storhandla då han har bilen sen lagar han mat Lörd och Sönd. Jag frågade om jag ska jobba OCH ta 99 procent av hemmet? Nä det skulle han ju hjälpa till med sa han, men det vet jag är helt omöjligt!! Hur ska han kunna det om han är i Danmark en vecka? Om han är i Norge Månd-Torsd? Eller USA Onsd-Sönd? Det låter så bra när han pratar men jag VET!! Har varit där förr och inte fanns han till hjälp!!  *vansinnigt arg Bubbel mamma*
    Till saken hör väl att det inte är så lätt att få ett jobb om man inte är beredd att börja arbeta heltid. Deltidsarbeten som är anpassade för småbarnsmammor växer ju inte på träd direkt. Det är ju inte så att företagen bara ropar på oss inflexibla mammor.
  • saturnina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:39:53 följande:
    Han kommer tjäna 5 ggr så mycket som mig och ha det som argument till varför JAG ska ta allt sånt... Jag ska göra den där listan JuliaochNelly skrev om så ska han få skriva på som ett kontrakt ang vem som ska göra vad! Jag sa att vi måste nog dela på mornarna då risken finns att jag får ett jobb som kanske börjar tidigt, men det gick ju INTE!! Ett sånt jobb kan du ju inte ta.. Öh.. Nähä...
    Så är det. Min man tjänar mycket bättre än mig, så jag tar allt! Han har aldrig varit pappaledig eller vabbat. Däremot får han lämna barnen varje dag om han inte reser såklart. Eftersom jag hämtar. Han kommer aldrig hem innan läggning.

Men eftersom jag har egen firma och jobbar hemifrån är det lättare för mig att vara flexibel, hämta barnen tidigare och så. Nackdelen är att jag jobbar mer kvällstid.

Nä, visa honom de jobb som finns. Och fråga vilket han tycker du ska ta. För det finns nog inte många som passar hans schema...

Jag visade min man en jobbannons en gång. Såg jättekul ut, men det var en del pengling involverad. Dagen efter kom han och sa, "det där kan du nog inte ta i vår situation". Sen dess har jag inte hört ett pip. Han arbetar för 1,5 personer och de har till och med frågat honom på jobbet vad han gör med sin familj...
  • saturnina
    JuliaochNelly skrev 2009-10-16 08:51:05 följande:
    Nä det tycker jag verkligen inte att du ska göra. Min sambo mamma är ju dagisfröken och därför tycker hon jag nästintill är psycko som inte ska ha barnen på dagis från 1 års ålder. Och det har väl kärringen bankat in i huvudet på min sambo med. Saken är att din gubbe säkert inte alls har koll på allt som måste göras. Om Ida trivs  & ni får det att gå runt så förstår jag inte alls hans stress. Personligen tyckerjag dagis är ett alternativ om man inte har ett annat val. Vill man vara hemma med sitt barn tycker jag att det är det bästa alternativet. Men folk har verkligen helt galet svårt att förstå det. Jag tycker du ska " förbereda" dig lite och lägga fram det snyggt och sakligt för honom.
    Tycker hon!? Många fröknar jag pratar med tycker det är bra att vänta eftersom grupperna är så stora.

Min största hade jag hemma tills hon var 2,5 år och det passade henne utmärkt för hon var en liten tjej som gillade vara hemma med mamma. Sedan gick hon 15 timmar tills hon var 3,5.

Lillan började på dagis mycket tidigare, men det passade henne - hon ääälskar dagis.

Det är så olika, man känner sitt barn bäst. Men har du möjlighet att vara hemma med henne är ju det underbart. Jag önskar jag kunde vara hemma mer med mina "en och en".
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15