• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-09 15:12:44 följande:
    enligt 1177 är det anemi under 120, men 117 är nog ändå rätt ok tror jag. jo jag har pratat med sjukvårdsrådgivningen igen som pratat med jourcentralen o jag skulle absolut inte lyssna på min bm utan detta skulle tas på allvar med tanke på min sjukdomshistoria och mina nuvarande andingsproblem så jag ska vara där kl.17...
    Åhhh vad bra!

Börjar ju bli orolig för dig!

117 tyckte jag också var bra. Min läkare tyckte att det var ganska lågt och ordinerade mig florexin (hmm tror jag det heter). efter varje dos känns det som om jag vaknar upp, hela huvudet klarnar. Helkonstig känsla. men bra att det hjälper. Först då man faktiskt förstår hur man skall må.

Så bra att du får komma in o få i dig lite nödvändigt!
  • nikki2006
    Flock skrev 2009-11-09 14:45:44 följande:
    Går verkligen linne på T nu?? Jag har några stycken ju.. Tänkte lägga ut efter nyår..
    Vet inte men det lär visa sig hi hi Annars får de hamna i sommarlådan som skall ut på t i jan, feb. Nu är jag i alla fall färdig pust{#lang_emotions_throwup}Spyr på t just nu men tycker samtidigt att ag varit rätt duktig hi hi
  • Tasha78

jasså har dom lite kläder då är det kanske inte lönt att åka dit

• Greksmurfen

liljan: va bra att du får komma in=)...hoppas det löser sig nu=)..
    ja det här med hb är rätt märligt.. det som är uppspalta som lägsta nivå är det som de gjort utifrån ett medeltal av befolkningens hb=)...
    alla e olika vissa ligger på hb lågt utan för den skull ha brist eller märka av det.
    Andra som jag ligger högt ligger på 150 i vanliga fall så när jag gick ner till 105 när min celiaki uppdagades så är jag rätt påverkad av det.

smilla: brukar du ligga på 117? eller e det bara nu?

mamma till Maximilian född 081028
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-09 15:17:18 följande:
    Åhhh vad bra! Börjar ju bli orolig för dig! 117 tyckte jag också var bra. Min läkare tyckte att det var ganska lågt och ordinerade mig florexin (hmm tror jag det heter). efter varje dos känns det som om jag vaknar upp, hela huvudet klarnar. Helkonstig känsla. men bra att det hjälper. Först då man faktiskt förstår hur man skall må. Så bra att du får komma in o få i dig lite nödvändigt!
    Vad är florexin? Jag har duroferon men tror inte de hjälper...blutsaft försöker jag också få i mig. Jag äter mycket kött o bönor o frukt o annat som ska hjälpa men grunden är väl min tarmsjukdom som gör det svårt. Det är ju vanligt att man har b12-brist när man har Chrohns och b12 o järn hör ju ihop. B12-sprutor får jag var tredje till varje månad. Brukar känna mig mycket piggare efter en sån spruta. Nu var det en månad sen så jag ska ta med mig dom o se till så jag får en sån ikväll också...o hoppas på en järnspruta också. Visst kan jag väl testa de där brustabletterna som min bm rekommenderade, men först måste jag väl få upp värdet så jag iaf pallar att stå på benen...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-09 15:27:08 följande:
    Vad är florexin? Jag har duroferon men tror inte de hjälper...blutsaft försöker jag också få i mig. Jag äter mycket kött o bönor o frukt o annat som ska hjälpa men grunden är väl min tarmsjukdom som gör det svårt. Det är ju vanligt att man har b12-brist när man har Chrohns och b12 o järn hör ju ihop. B12-sprutor får jag var tredje till varje månad. Brukar känna mig mycket piggare efter en sån spruta. Nu var det en månad sen så jag ska ta med mig dom o se till så jag får en sån ikväll också...o hoppas på en järnspruta också. Visst kan jag väl testa de där brustabletterna som min bm rekommenderade, men först måste jag väl få upp värdet så jag iaf pallar att stå på benen...
    jo tycker verkligen du måste pigna upp dej.. men du me´´be dem kolla järnvärdet med då vet dem ju om det med e påverkat....
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-11-09 15:30:11 följande:
    jo tycker verkligen du måste pigna upp dej.. men du me´´be dem kolla järnvärdet med då vet dem ju om det med e påverkat....
    de måste nog kolla allt...folat, b12 o en massa som kan ha o göra med tarmarna. Kanske jag är på väg in i ett skov igen så jag blöder från tarmen så det påverkar blodvärdet...har varit lite si o så med magen men det är det ju alltid så har inte orkat bry mig...har varit så mycket andra problem som jag behövt fokusera på istället.
  • Stormis
    Tjollabolla skrev 2009-11-09 15:15:09 följande:
    Hmmm... Visst var det ett gäng som skulle till salgen igår? Smultron skulle väl med? Konstigt vi inte hört ngt från någon av dom
    Smultron var där, men är hemma hos sina föräldrar på släktgalej idag så det är därför hon lyser med sin frånvaro. Olivers mamma var med liksom en "smygläsare " och de syns ju inte så mycket här. Tolkade henne dock som om att det inte var sämre än nån annan dag, men svårt att hitta specifika plagg. Dock hade hon sett en låda med texten:

SALG vinter 2010!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så OM det inte blir i vår så verkar det ju bli i höst .

Nu ska vi ut en sväng
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Greksmurfen

Nu har maxen på sig sina fina dinoleggings=) ...stoora just nu både i midja på låren å i längden... men han växer väll i dem till slut.. är mer som byxa nu än tights =)

• stökmamma
    Stormis skrev 2009-11-09 15:35:37 följande:
    Smultron var där, men är hemma hos sina föräldrar på släktgalej idag så det är därför hon lyser med sin frånvaro. Olivers mamma var med liksom en "smygläsare " och de syns ju inte så mycket här. Tolkade henne dock som om att det inte var sämre än nån annan dag, men svårt att hitta specifika plagg. Dock hade hon sett en låda med texten:SALG vinter 2010!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Så OM det inte blir i vår så verkar det ju bli i höst .Nu ska vi ut en sväng
    Äsch, jag som helt klart föredrar vårsalg
    andras barn och mina älskade ungar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15