• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Greksmurfen
    {#lang_emotions_laughing}Smultronhjärta skrev 2009-11-10 19:55:03 följande:
    *Smultron håller också med* Skön kommentar Tänk om det skulle finnas en suit i stl 168..då hade jag nog köpt mig en pärlplattepyjamas
    jag handlade ju en rainbow linne å tröja på algen till mej hahaha... har inte vågat ha på mej det offentligt än {#lang_emotions_sunny} stl 152 var mkt stort =)
    mamma till Maximilian född 081028
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-11-10 19:49:40 följande:
    Haha igår när jag hade duschat så kom Milo, så sa han "mamma ha kläder!" Ja det ska jag, jag ska bara torka mig först, sa jag. Så springer han iväg och kommer tillbaka med sin dinosauriesuit. "Mamma ha SAUR!!" Skitnöjd med sin braa idée Jo för den hade ju säääkert passat mig liksom
    HOT MAMA
  • Damien och Adrian

hejsan!

Kikade ju på hus idag och huset och omgivningen är "drömhus"  - stor potential att bli exakt det vi vill. MEN det är en del fukt o mögel och det ska dräneras m.m. Huset är hyfast billigt så med rätt lån kan det bakas in såna tillfixningar och ändå bli billigt men  - ni som är experter på hus: Är det värt risken?  Det var lite sprickor här, skador där o.s.v. det var en del som listades på ett gammalt protokoll. Många hus har ju sådana problem det är ju vanligt men man vill inte ta sig vatten över huvudet. Klart vi ska ta in en besiktningsman om vi vinner budgivning men ska man ens lägga bud? Kanske bättre ta nyare och mindre hus men då kan det ju kanske inte bli drömhus med stort badrum/spa, snyggt kök, stor trädgård m.m....  *villrådig*

stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-10 19:55:03 följande:
    *Smultron håller också med* Skön kommentar Tänk om det skulle finnas en suit i stl 168..då hade jag nog köpt mig en pärlplattepyjamas
    DET vill vi ha i bildis. Så slipper du lägga in S

Såg du att LPL har 40 & på Småfolk {#lang_emotions_dreamer}.
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • ängeln83
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 19:27:28 följande:
    Sååå söt o fin hon blev i klänningen
    Jaaaaa, den passade super bra :)
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2009-11-10 19:38:41 följande:
    haha ja det boorde du
    Äh...jag får nog lämna tillbaka kläderna, pinsamt om nån ser mej bara
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Stormis
    Damien och Adrian skrev 2009-11-10 20:01:46 följande:
    hejsan! Kikade ju på hus idag och huset och omgivningen är "drömhus"  - stor potential att bli exakt det vi vill. MEN det är en del fukt o mögel och det ska dräneras m.m. Huset är hyfast billigt så med rätt lån kan det bakas in såna tillfixningar och ändå bli billigt men  - ni som är experter på hus: Är det värt risken?  Det var lite sprickor här, skador där o.s.v. det var en del som listades på ett gammalt protokoll. Många hus har ju sådana problem det är ju vanligt men man vill inte ta sig vatten över huvudet. Klart vi ska ta in en besiktningsman om vi vinner budgivning men ska man ens lägga bud? Kanske bättre ta nyare och mindre hus men då kan det ju kanske inte bli drömhus med stort badrum/spa, snyggt kök, stor trädgård m.m....  *villrådig*
    Alltså i prncip alla hus ser fallfärdiga ut enl protokoll. Jättesvåra att tyda som lekmän. Om ni är seriöst intresserade ska ni så klart buda. Inget är ju def förrän man skriver papper och då är det ju "bara" att skriva in en klausul ang ångerrätt efter besiktning etc. Och om/när ni besiktigar: se till att vara med hela tiden och fråga vad allt betyder i verkligeheten etc. Vi bor i ett hus fr -31 och det är inte dränerat sen byggstart !
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Damien och Adrian
    Stormis skrev 2009-11-10 20:06:24 följande:
    Alltså i prncip alla hus ser fallfärdiga ut enl protokoll. Jättesvåra att tyda som lekmän. Om ni är seriöst intresserade ska ni så klart buda. Inget är ju def förrän man skriver papper och då är det ju "bara" att skriva in en klausul ang ångerrätt efter besiktning etc. Och om/när ni besiktigar: se till att vara med hela tiden och fråga vad allt betyder i verkligeheten etc. Vi bor i ett hus fr -31 och det är inte dränerat sen byggstart !
    ah skönt! Så sa mäklaren också men de kan ju vara partiska. Tack, nu känns det bättre, vi är seriösa med huset, vi blev så paffa av allt som vi läste i pappren bara. mycket var "potentiella" problem och med andra ord inget som ännu var ett problem.
    stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • Smultronhjärta
    Stormis skrev 2009-11-10 20:03:28 följande:
    DET vill vi ha i bildis. Så slipper du lägga in S Såg du att LPL har 40 & på Småfolk .
    Haha..hade det funnits så hade jag lätt gjort det

Och jag fick mail om det där och hör och häpna, jag hittade i n g e t som jag ville ha
    Jag måste nog va sjuk{#lang_emotions_dreamer}

Och en stackars sjukling behöver smågodis kom jag på nu*away köper snask*
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Zvartaliljan

Nu behöver jag råd...ni som har riktiga småttingar, tvättar ni alla kläderna innan ni använder dom?
    Funderar på om jag ska börja tvätta upp det som ska användas till lillebror...
    Jag tvättar aldrig nya kläder jag köper till Maia, tvättar bara begagnade kläder om de inte känns nytvättade.
    Nu har jag ju en del lindex, H&M o.s.v (ja i de minsta storlekarna finns ju tyvärr inte mycket danskt) till lillebror o det kanske behövs tvättas innan använding? Maia har ju bara märkes o jag litar ju mer på deras färger o.s.v att de är giftfria...
    Hur gör ni andra som ska/har fått smått?? Tvättat allt??

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15