Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-19 16:41:10 följande:
    Vad braaaaaa!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-19 16:08:00 följande:
    Halloj i tråden... på tal om Tradera.... hur tycker ni att det går just nu för era auktioner? är ni nöjda? Har haft Småfolk regnkläder ute i två omgångar utan bud... fattar inte varför, jag tycker inte jag la upp dom med för högt pris eller vad tycker ni? ska jag ta ner dom från T och vänta lite med dom auktionerna kanske?? Hjälp
    MIna auktioner går ok än så länge. La ju upp de igår.
    Ang priset på dina regnkläder så vet jag inte vad som är ett rimligt pris för de. De är för dyra för att jag ska nappa iaf.
  • lillronya
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-19 16:45:19 följande:
    Hmmm men hur lågt ska man våga gå ner då? vad tycker du är rimligt? tänkt om jag lägger ut dom för en krona och så är det bara en som budar, då skulle jag dööö
    Ja du... Svårt det där.
    Du ska ju inte lägga ett lägre utrop än att du kan leva med att de går för det.
    Bättre att spara till våren kanske? 
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-19 16:52:52 följande:
    BÄTTRE!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gigantiska mängder, PÅ DAGIS!!!!! (2a gången sen hon började där i somras!) Fröken var helt chockad över att en unge kunde bajsa så mycket...men inte så konstigt när man bara bajsat en pyttepyttekorv på 5 dagar! O jag med mina hormoner svallande började ju lipa när fröken berättade så jag skämdes till slut Länge leve PEPPARKAKOR!!! Det är det nya som Maia börjat stoppa i sig, på de senaste 3 dagarna har hon smällt i sig ett helt paket och uppenbarligen har det haft effekt så nu åkte vi direkt o handlade mer Funderar på den där dinosauriepyjamasen jag köpte till henne i julklapp...undrans om det inte är tillfälle att ge henne den nu istället...som en riktigt fin belöning! Vad tycker ni? Visst ska väl sånt här belönas??
    Å vad bra!!
    Förstår att du blev gråtig.

Men du, det är klart det ska belönas men bara  inte för mycket. För egentligen är det ju nåt som är naturligt och om man belönar för mycket kan det ju bli låsning pga att belöningarna så småningom försvinner.
    Låt pepparkakorna vara belöningen tex.
    Och tro mej, jag har också haft dessa problemen med ett av barnen och vet hur jobbigt det är.
    Kram
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-19 17:02:53 följande:
    Ja det är definitivt en lillebror Jo jag förstår också det där med att inte belöna för mycket, fast det är ju mer ovanligt att hon får äta kakor till kvällsmat än att hon får nya kläder Det får hon ju liksom hela tiden ändå Det är just att det är dinosaurier som jag vet att hon kommer bli så lycklig för Väntar tills F kommer hem, får se vad han tycker...svårt o veta liksom vad som blir "för mycket". Var nog lite för mycket när mamma började lipa o lyfte upp henne o pussade på henne som en galning
    Jo det är klart förståss.
    Det blir säkert bra vad ni än bestämmer er för.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-19 17:08:47 följande:
    Åh vad man kan bli så löjligt studsande glad över en så naturlig sak Första gången på 2 månader som hon bajsar ordentligt utan lavemang...jag är så STOLT över min lilla tjej så det finns inte ord *tårarna rinner* (gravidhormoner...)
    Det är väl inte så konstigt att du blir glad för detta?! Det är ju jättehemskt när det inte funkar.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-19 18:26:50 följande:
    Kikar in å de snabbaste för två grejer Grattis till bajsen Maia!! *bra jobbat* HUR är Småfolks overaller i strlk? 98/104 i en lurvig, passa Bubblis?
    Passar bubblis med växmån. A vägrar....

Bilder till dej att titta på i bt
  • lillronya
    lillronya skrev 2009-11-19 18:29:14 följande:
    Passar bubblis med växmån. A vägrar.... Bilder till dej att titta på i bt
    90 cm A i 98/104
    PA060055.JPG
  • lillronya
    lillronya skrev 2009-11-19 18:32:38 följande:
    90 cm A i 98/104
    Hon drar in armarna i overallen så den är inte så lång i ärmarna som det ser ut.
  • lillronya

Gnälldax....
    Emilio har över 39 graders feber och hostar konstant.
    Ringde sjukhuset och ska inahalera honom var 20de minut i en timme. Sen ringa igen om det inte ger sej. Har bara 20 minuter kvar på timmen och han hostar fortfarande.
    Suck...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15