Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-18 21:21:26 följande:
    Ja fast de kan ju sitta i en P&T o äta också Fast när lillebror är så gammal så han börjar äta så lär ju Maia aldrig åka vagn längre...
    Lite svårt att få det bakre barnet intill bordet bara
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    ÖNadja skrev 2009-11-18 21:22:55 följande:
    De är ju kanske en vanesak också. Skulle nu storebror vara en liten rackare å hålla på å peta på lillebror(?) så kanske man skulle överväga en liggkorg.Vilken årsmodell har ni?Nånting som är mindre bra med vagnen då?Lätt att fälla ihop?Höj och sänkbart handtag?Bra shoppingkorg?Tung att lyfta?Låsbara framhjul?Peppar dej med frågar för ja har inte hittat nån vettigt info om vagnen när ja googlat.
    Ja det är ju det där petandet. Men där är ju en skiljevägg så det är inte helt lätt att peta. Men det går med god vilja.
    Antar att vår är en 07a.
    Finns väl inte precis nåt negativ mer än att den är lite otymplig när man ska lyfta in den i bilen. Men vilken vagn är inte det?
    Lätt att fälla ihop är den.
    Höj och sänkbart handtag är där.
    Shoppingkorgen är ok. Men när barnen ligger ner är det lite bökigt att komma åt den.
    Den är nog inte så tung i kilo men otymplig tycker jag med mina korta armar.
    Japp låsbara framhjul.

Bara fråga du.
    JAg har en mapp i galleriet som heter vagnen. Där finns bild på den ihopfälld och lite sånt.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-18 21:28:20 följande:
    Ja men det finns små bord man kan köpa o fästa på sitsen Eller så är det ju bara o plocka ur det barnet för det är ju det mindre som sitter där bak o det brukar ju vara lättare att hålla på plats vid bordet Men som sagt...har man tätare barn så är nog en BT dubbelvagn eller liknande jättebra. Men inte så bra när det är en sån åldersskillnad så man ofta får gå med en halvtom vagn...
    Precis. Jag tror att P&T är perfekt för er! Jag var supersugen på den ett tag.
    Men våra väger ju lika mycket och är ganska vilda när man är iväg.
    Båda KAN ju liksom gå nu, men ska man veta var man har de så är det vagnen som gäller. Och det är det oftast när vi är iväg.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-18 21:36:29 följande:
    Jo precis så jag känner. Maia rusar lätt iväg så jag vill ha någonstans där jag kan hålla reda på henne...sen orkar hon ju inte alltid gå heller o jag orkar ju inte direkt bära på henne...även om hon inte väger så mycket än.
    Nä de är inte så stora alltid.
    Vi brukar säga att de kan gå men gör det oftast inte i rätt riktning och när de bör. Så vi behåller vagnen.
  • lillronya

Nu är Öresundsbron öppen igen. Det borde väl vara ett bra tecken på att det börjar lätta?

• lillronya
    MejaKiZnic skrev 2009-11-18 21:55:33 följande:
    Är de stora i sig?
    Ja Anjelin har 92 i sin sån nu. Hon har 98 i all annan katvig.
  • lillronya
    ÖNadja skrev 2009-11-18 21:56:46 följande:
    De låter ju jätte bra! blir att sätta span ute på blocket nu å hålla sej framme! =)
    Ja det får du göra. Lycka till!

Nu ska jag titta lite på tv innan strömmen går. För det lär den väl göra...
  • lillronya

Wohooo nu har vi ström igen!

VAd händer här? HAr jag missat nåt?

• lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-19 12:50:33 följande:
    Jippie!! Hur länge har ni varit utan?Njä du har nog inte missat ngt, krupp, astma och barnens sjukdomar i största allmänhet har stått på förmiddagens OT lista ... *måste hittta något danskt att flika in med snart* Hur har ni det? Alicia bättre?
    Strömmen gick här kl 22.30 igår. Så inte så farligt länge ändå, jämfört med andra gånger.

Krupp och astma kan man ju diskutera i evigheter. Har av båda sorterna här hemma.
    Vissa av oss har det bra här medan vissa mår sämre.
    Anjelin har nog ingen feber men är rejält förkyld med kruppljud emellanåt. Ja du vet, när man hör att det kommer inatt?
    Alica mådde ganska bra på dagen igår, men är sämre idag.
    Pratade med bvc-sköterskan i annat ärende och han så då att A har alla symtom på svininfluensan och minsta lilla att febern stiger eller att hostan blir värre ska vi till läkare. Tycker dock att hon är bättre igen nu...

Och så var det nåt danskt att flika in med..... *funderar*
    KOmmer bara på att jag vill ha hummelrea i massor!
  • lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-19 13:06:04 följande:
    Inte så farligt?? Jag hade nog fått panik efter en timme eller två *storstadsbarn har kanske inte i skogen att göra?* Hoppas Anjelin klarar sig undan en jobbig natt!Hua håller tummarna att det inte är influensan och OM det är det att det inte blir värre än vad det redan är. Går ju uppenbarligen andra virus som ger samma symtom som svininfluensan .. pust.Jahapp där gjorde du din dansk-kvot, vad ska jag komma med då? Jag vill ha .. jag vill ha... jag vill ha Molo news
    Vi har i stort sett alltid strömavbrotti samband med såna vindar som det var inatt.
    Nu var det ju "bara" 13,5 timme. Värre efter Gudrun med 11 dygn utan ström.
    Efter Per var det nog tre dygn eller nåt sånt. Börjar bli vana här.

Ja vi får hoppas att barnen både här och alla andras som är sjuka snabbt blir friska igen.

JA molonews är inte heller fel ju. Vill också ha!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15