• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Tjollabolla
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 12:03:49 följande:
    Han var på benen när jag åkte hemifrån och nu messar sambon att han är rastlös och river allt - så nu är nog min lille huligan tillbaka låter det som Ja fy hoppas barnen klarar sig!! Som liiite tröst kan jag säga att varken jag el sambon har ngr symptom trots att läk trodde vi skulle bli lika dåliga, håller tummarna stenhårt att du snart mår bättre och att barnen jklarar sig! Han insjukna snabbt som ögat i vad de trodde var svininfluensan, reagerade varken på tilltal el beröring när vi kom in till akuten Trodde inte en så liten knatte kunde vara så dålig *lilla krake*
    uscha ja, hoppas alla barn klarar sig. Jag ska vaccineras idag. *lite nervös*

Men det var inte svinet eller?
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2009-11-12 12:10:42 följande:
    uscha ja, hoppas alla barn klarar sig. Jag ska vaccineras idag. *lite nervös* Men det var inte svinet eller?
    Nej det var ju inte det.
    Dock var ju tre läkare samt sköterskorna på avdelningen övertygade om att det var det så alla stod som frågetecken när provet visade neg. Så jag antar att vi har fått en försmak av hur han skulle reagera på svinis.

Uscha, men skönt att du äntligen får göra det!!
    Jag är fortfarande i vaet och kvalet hur vi ska göra {#lang_emotions_undecided}
  • Tjollabolla
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 12:10:13 följande:
    Jösses, tur i oturen för henne! Stackarn!Förlåt, kan inte annat än fnissa - jag är inte avundsjuk! Minns hur det var att sitta (ok oftast ligga) still sjukskriven och bara vänta på den där lilla bebisen - man blev smått tokig Men mår du bättre nu när du får vila?Ja de testade ju mot alla "farhågor" så det måste varit något virus som slog ut honom rejält fast det underliga är att jag och sambon inte är det minsta krassliga och det brukar ju ändå smitta?!  Men mer än så vet vi inte.och enligt VC här behövde vi minsann inte komma igen för han har ätit antibiotika och ska då inte vara sjuk  (dagen innan han blev så dålig)
    Usch!!! Det skrämmer mig att så många vc inte tar en på allvar!

haha ja, det är drygt. Å det är ju LÄNGE kvar. Jag hade hellre haft Milo hemma som hade kunnat roa mig, men han kan ju inte bara sitta här med mig liksom.
  • seadwarf

Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 12:15:02 följande:

Nej det var ju inte det. Dock var ju tre läkare samt sköterskorna på avdelningen övertygade om att det var det så alla stod som frågetecken när provet visade neg. Så jag antar att vi har fått en försmak av hur han skulle reagera på svinis.Uscha, men skönt att du äntligen får göra det!!Jag är fortfarande i vaet och kvalet hur vi ska göra
    Men vad skumt.. min svägerska (hon som bor i Teckomatorp) blev jättedålig och fick vårdas på sjukhus.. De var först övertygade om att det var svininfluensan, men alla prover sa att det inte var det.. så det var nåt annat virus som slog ut henne rejält... Går det nåt annat lika "illa" virus som dom inte upptäckt än eller?!?
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2009-11-12 12:16:06 följande:
    Usch!!! Det skrämmer mig att så många vc inte tar en på allvar! haha ja, det är drygt. Å det är ju LÄNGE kvar. Jag hade hellre haft Milo hemma som hade kunnat roa mig, men han kan ju inte bara sitta här med mig liksom.
    Ja visst är det?
    Hör dom inte själva hur det låter? Han påbörjade en pencellinkur för tre veckor sedan för halsfluss, härom dagen fick han någon herrejösses antibiotika och blir bara sämre och sämre. Symptom som muskelvärk,huvudvärk, dålig syn, dålig balans tillkommer - då bör det var anågot annat än den halsfluss han fick för tre veckor sedan eller??

Nej då - han ska inte vara sjuk för han äter antibiotika så det är ingen fara ..

Nej de små liven ska ju underhållas också De accepterar nog inte att mamma sitter still och har ont tyvärr.
  • Tjollabolla
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 12:15:02 följande:
    Nej det var ju inte det. Dock var ju tre läkare samt sköterskorna på avdelningen övertygade om att det var det så alla stod som frågetecken när provet visade neg. Så jag antar att vi har fått en försmak av hur han skulle reagera på svinis.Uscha, men skönt att du äntligen får göra det!!Jag är fortfarande i vaet och kvalet hur vi ska göra
    Usch, men om han blev så dålig av det... tänk då vad han hade kunnat bli eller kanske blir om det är svinis...
  • Fantastiska Skatt
    seadwarf skrev 2009-11-12 12:20:12 följande:
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 12:15:02 följande: Men vad skumt.. min svägerska (hon som bor i Teckomatorp) blev jättedålig och fick vårdas på sjukhus.. De var först övertygade om att det var svininfluensan, men alla prover sa att det inte var det.. så det var nåt annat virus som slog ut henne rejält... Går det nåt annat lika "illa" virus som dom inte upptäckt än eller?!?
    Oj!
    Ja tydligen då!
    Fast sedan ska man ju komma ihåg att svininfluensan är ganska uppförstorat i media, och för de flesta som är friska reagerar man som vid flera andra virus /säsongsinfluensor.
    Men det är obehagligt att det går fler virus som ger samma symtom!!
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2009-11-12 12:22:46 följande:
    Usch, men om han blev så dålig av det... tänk då vad han hade kunnat bli eller kanske blir om det är svinis...
    Nej usch säg inte så - försöker intala mig att det är så här han (och vi) kommer bli av svinis eftersom alla trodde att det var det och även om vi trodde han höll på att tyna bort så återhämtade han sig snabbt och det gick bra
    Vet INTE hur jag ska göra med vacc. skulle kunna vaccinera oss bara för att slippa svinis provet på liten igen!
  • Fantastiska Skatt

skriver som en kråka gör jag oxå

• Tjollabolla
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 12:30:32 följande:
    Nej usch säg inte så - försöker intala mig att det är så här han (och vi) kommer bli av svinis eftersom alla trodde att det var det och även om vi trodde han höll på att tyna bort så återhämtade han sig snabbt och det gick bra Vet INTE hur jag ska göra med vacc. skulle kunna vaccinera oss bara för att slippa svinis provet på liten igen!
    Usch! Hur tar dom det? Är det ett jobbigt prov?

Nu ska jag köra o ta min spruta. Bläää...!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15