• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Saraia
    Greksmurfen skrev 2009-11-12 17:40:03 följande:
    jo det hoppas vi på=)..... till en treåring hmm.... rainbow äe alltid populärt tryck å går hem när som=)... men annars kan du ju hålla koll på tradera om det ploppar upp nga nya plagg i hennes stl å kamma hem ngt fynd=)
    ja tradera e jag inne på o spanar men ej hittat nåt i sen sizen ännu... raibow e ju alltid fint!!!
  • Greksmurfen
    LA Woman skrev 2009-11-12 17:38:45 följande:
    Tur att det löste sig Min kompis dotter fick falsk krupp som liten när jag passade henne, fasen va rädd jag blev!!!
    jo det e jobbigt för dem små.. max har haft det sen han var 5 mån så det har ju återkommit varje gång han blir  förkyld... inte så kul när inget hjälper.. u fick vi iaf en starkare medicin till han...
    mamma till Maximilian född 081028
  • Fantastiska Skatt
    LA Woman skrev 2009-11-12 17:36:46 följande:
    Ja, det är ju som sagt barnen jag är mest nervös för. Matilda fick vaccin idag men Felicia är ju för liten och även om Matilda fick vaccinet idag så kan hon ju hinna bli sjuk ändå. Läkaren ville gärna gett Felicia vaccin idag men det går ju inte. Han undrade också om jag hade nån att lämna henne till de närmaste dagarna men det har jag inte.Mycket retfullt med dopet, kändes väldigt taskigt med tårtorna också men min kusin skulle försöka göra dom själv...
    Fast jag tror de har släppt på 3 årsgränsen nu så även Felicia skulle kunna få?
    Dessvärre smittar man ju redan 2-3 dagar innan första symptomerna sa de till oss så man smittar ju redan innan man vet att man själv är smittad Hoppas att det inte är det nu då så Matildas vaccin hinner göra någon verkan - Gu' så typiskt, samma dag ..

Förstår att det känns taskigt med tårtorna men du får vända på det - jag tror inte de skulle uppskattat att du/ni kom dit med både vackra tårtor och flunsan.

Nu har tiden sprungit ifrån mig, måste stänga ner och åka hem snart.
  • LA Woman
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 17:48:49 följande:
    Fast jag tror de har släppt på 3 årsgränsen nu så även Felicia skulle kunna få?Dessvärre smittar man ju redan 2-3 dagar innan första symptomerna sa de till oss så man smittar ju redan innan man vet att man själv är smittad Hoppas att det inte är det nu då så Matildas vaccin hinner göra någon verkan - Gu' så typiskt, samma dag ..Förstår att det känns taskigt med tårtorna men du får vända på det - jag tror inte de skulle uppskattat att du/ni kom dit med både vackra tårtor och flunsan. Nu har tiden sprungit ifrån mig, måste stänga ner och åka hem snart.
    De ska släppa på det men tror inte det är gjort ännu...

Jo, det var så jag resonerade
  • Fantastiska Skatt
    Greksmurfen skrev 2009-11-12 17:44:33 följande:
    jo det e jobbigt för dem små.. max har haft det sen han var 5 mån så det har ju återkommit varje gång han blir  förkyld... inte så kul när inget hjälper.. u fick vi iaf en starkare medicin till han...
    Hoppas den hjälper!! Ett tips är att inhalera Pulmicort också, sätter man in det i tid /riktigt tidigt och tar två inhalationer åt gången så fungerar det faktisgt bra. Värt att fråga läkaren om ifall han inte blir hjälpt. Fick själv det tipset från läk. till O.
    Falsk Krupp är hemskt för de små...

Hej så länge
  • Fantastiska Skatt
    LA Woman skrev 2009-11-12 17:52:41 följande:
    De ska släppa på det men tror inte det är gjort ännu...Jo, det var så jag resonerade
    Ah Hörde "ryktesvägen" att det släpptes igår el idag här hos oss, men vet ej säkert.

Nej NU pyser jag
  • Greksmurfen
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 17:53:22 följande:
    Hoppas den hjälper!! Ett tips är att inhalera Pulmicort också, sätter man in det i tid /riktigt tidigt och tar två inhalationer åt gången så fungerar det faktisgt bra. Värt att fråga läkaren om ifall han inte blir hjälpt. Fick själv det tipset från läk. till O. Falsk Krupp är hemskt för de små... Hej så länge
    jo hode det på nyheterna att det är släppt nu... så ytteliggare 250 000 doser sak beställas...

ja det e ju värt att fråga isåfall om detta n inte hjälper...
    mamma till Maximilian född 081028
  • lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 17:48:49 följande:
    Fast jag tror de har släppt på 3 årsgränsen nu så även Felicia skulle kunna få?Dessvärre smittar man ju redan 2-3 dagar innan första symptomerna sa de till oss så man smittar ju redan innan man vet att man själv är smittad Hoppas att det inte är det nu då så Matildas vaccin hinner göra någon verkan - Gu' så typiskt, samma dag ..Förstår att det känns taskigt med tårtorna men du får vända på det - jag tror inte de skulle uppskattat att du/ni kom dit med både vackra tårtor och flunsan. Nu har tiden sprungit ifrån mig, måste stänga ner och åka hem snart.
    De hade inte släppt på det häromdagen när jag ringde till sjukhuset iaf. Vi vill vaccinera Emilio pga astman, men får inte.

Hej i tråden förrresten
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15