• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Tasha78

hos oss går dom vist åldersmässigt på måndag är det 30åringarnas tur

• Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-11-12 19:04:02 följande:
    ska stå på socialstyrelsens hemsida ... ska se om ja kan hitta det =).. åhh ringde ju jourläkarcentralen å de lovade skriva ut medicin till max...... MEN nu är det så att han egentligen e lite för liten för den medicinen så vår läkare vi hade skulleju anpassaden efter max... å de på jourläkarcentralen ville inte skriva ut det till han...såå nu blir det e lååång jobbig natt för maxen IGEN.... va trött man kan bli på vården...enda e ju å åka in å inhalera å så illa är det ju inte just nu.. utan det jobbigaste för han e ju mitt i natten=S.... så medicinen skulle han ju få för att hjälpa till för han...åhhhh... vad ska man göra nu lixom... de sa du kan ju ringa barnakuten pm råd... mm råd vet ju vad man kan göra hemma å de hinner inte heller skriva ngt recept för nu e apoteket stängt...
    Mitt råd är att du bäddar in honom i vagnen ordentligt o sen ställer honom vid ett halvöppet fönster inatt. Låt honom sova halvsittandes. Så har jag gjort många gånger med Maia när hon har fått krupp o det har fungerat bra!
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-12 19:11:39 följande:
    Mitt råd är att du bäddar in honom i vagnen ordentligt o sen ställer honom vid ett halvöppet fönster inatt. Låt honom sova halvsittandes. Så har jag gjort många gånger med Maia när hon har fått krupp o det har fungerat bra!
     tar å testar det... plockar in bee vagnen=)
    mamma till Maximilian född 081028
  • lillronya

Idag har vi fått hem den fina softshelljackan som snälla Wilma köpte till oss på salgen. Jättefin mörkrosa och den rosa vantfleecen funkade toppen att ha under. Var rädd att det skulle skära ihop sej helt.
    Perfekt med personlig leverans hem till dörren också.
    Tack för trevlig fika!!

Tänkte att jag varit ot för det mesta ganska länge, så jobbade ganska hårt nu för att inte vara det.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • 1 och 1 är 3

Gokväll!

Ser att ni pratar vaccin! Här är vi på 80-82 års årgång just nu... Jag vaccinerades igår och har lite ont i min arm idag.. men inget mer.

Läste oxå på socialstyrelsen sida... jag får nog ringa vc i morgon och fråga om T får ta nu...

080826 - Puma Teolin
  • SmillaMilla

Hur är det i Sverige?

Får inga barn under 3 år vaccineras?

Här får alla över 6 månader vaccin nästa vecka. Denna veckan fick alla riskgrupper.

• MejaKiZnic

Hej hej tjejer

Jag vaccinera mig i tisdag och var sjuk fram tills i dag med feber med en kropp som gjorde ont överallt speciellt i armen. Känner mig lite smått orolig att Melina ska få samma symtom om hon får sprutan

Haha lite roligt var väl att man var rädd att man plötsligt skulle vara tvungen gå baklänges för att vara kunna normal om ni minns tjejen i tidningarna. Är lite kyckling av mig

Melina har haft falsk krupp och då fick jag flytta sängen så jag kunde sitta i ett hörn med henne samtidigt som vi hade lådor med vatten för att hålla luftfuktigheten hög i rummet. Hemskt men efter en vecka har det gått ner dock har hon problem med slem i halsen så hon hostar mycket när hon sover hoppas det löser sig Maxen!

• lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-11-12 20:02:52 följande:
    Hur är det i Sverige? Får inga barn under 3 år vaccineras?Här får alla över 6 månader vaccin nästa vecka. Denna veckan fick alla riskgrupper.
    Tidigare fick inga barn under tre år vaccineras om de inte tillhörde riskgrupp.
    Idag har det tagits ett beslut att låta barn från sex månader vaccineras.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15