Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Flock skrev 2009-11-03 08:25:55 följande:
    Sedan måste man köpa fryspåsar oxå.. Lärde jag mig igår Har aldrig provad dom där..
    o bakplåtspapper bara måste man köpa..
  • jojoa75
    Smultronhjärta skrev 2009-11-03 08:32:35 följande:
    Jodå -de kostar 6,95 men jag handlar alltid 4 packen för 19,95 istället..Alla förbrukningsvaror handlas på Gekås för vår del- inte för att vi sparar ett skit på att göra det eftersom jag alltid släpar hem leksaker och annat kraffs samtidigt Stoffe brukar säga att vi måste ha Sveriges dyraste tandkräm

Ungefär så tycker min Tobbe..
    Sist vi var där så handlade jag HELA serien Grey's Anatomy.. UNDERBART! o mycket billigare var dom oxå!
  • jojoa75
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-03 08:37:18 följande:
    Ja jag blir trött av att bara tänka på det nu faktiskt..Ja vi är nöjda med det vi nu får, det andra huset finns kvar, inget har egentligen förändrats förutom att vi får mer betalt och att vi ska ta bort Ida ur dagiskön IGEN.. Sen är det den biten att man ska tala om det för tonåringen en gång till
    Ja jisses, då är det ju ännu svårare.. när förutsättningarna finns kvar. Eller missförstod jag nu? Ni har kanske redan valt att hoppa på att flytta nu?
    Kan tänka mig att det är lite jobbigt att prata med tonåringen..
  • jojoa75
    Flock skrev 2009-11-03 08:38:40 följande:
    Vad är det för något??
    Grey's Anatomy
    Serien som går på kanal5 om ett gäng läkare på ett sjukhus.
    Har du inte SETT den?????????
    Allt eftersom säsongerna går så släpper dom en säsong i taget på DVD, så jag köpte alla som hittills släppts!
  • jojoa75
    Flock skrev 2009-11-03 08:51:44 följande:
    Har jag missat helt. Jag är inte så duktig att titta på tv
    OK Det är nog en hel del som följer det här i tråden, brukar vara många som pyser iväg när det börjar.
    Det är jättebra iaf, rekommenderas!
  • jojoa75
    Incommunicado skrev 2009-11-03 09:09:54 följande:
    God morogn, ser att jag missade Ullaredsprogrammet, var det igår? När? vilken kanal? Undrar om den går i repris.Hade migrän igår, det var fruktansvärt, Adrian skulle amma hela tiden, jag ville kräkas och sova (tålde inte ljud och ljus) Damien var sur och trött och skrek och gnällde oavbrutet. Tur att maken var hemma o kunde ta honom. Jag tror det var vätskebrist (fast jag dricker hela tiden) och sömnbrist, sov ju 5 tim igårnatt fördelat på 3 pass. DET gillar jag inte med småbarntiden!
    håller med dig.. det är en jobbig tid och underbar på samma gång...
  • jojoa75
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 09:39:57 följande:
    Godmorgon För er som funderar på vaccinationen...Maia fick den igår vid 16-tiden och ingen feber, inget gnäll, INGENTING! Hittils iaf...men för mig kom ju febern o smärtan o det redan samma kväll. Men hon verkar ha tagit den bra Hon fick den i benet, inte i armen som jag.
    Emma hade heller inga som helst symtom överhuvudtaget. Det enda som var lite kruxigt var att hon vägrade totalt att ta av plåstret, efter fyra dagar ramlade det av själv o Emmas hjärta krossades!
  • jojoa75

Jag o familjen tar den enbart för att skydda Lucas.. Han kommer ju vara inlagd i några dagar i början av december och genomgå operation nr 2 i öronbyggningen (som han kallar det).
    Pratade med narkosläkare och en av våra läkare på jobb, båda sa att ska man genomgå en operation är det ju bra om man inte har blivit utsatt för svininfluensan, kan bli riktigt allvarliga komplikationer under narkosen annars. Kan ju vara så att man blivit smittad, men ej fått symtom än som man märkt, men att lungorna är påverkade mm mm.
    Jag hade nog iofs tagit den ändå, för att skydda bebisarna på jobb, men om inte Lucas skulle opererat sig så hade jag nog funderat mer på det. Nu var det liksom ingen tvekan, alla skulle vaccinera sig, även mormor

• jojoa75
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 10:11:41 följande:
    men kan inte Lucas vaccineras då??
    Josåklart han kan!
    Men vi tar den alla för att förhindra att den ens kommer hem hit
    Den ger inte ett 100%igt skydd, därför kände vi att då tar vi den alla så är det relativt säkert att han inte får den.
    Dessutom fick både jag o Emma ta den första veckan, medan vi fick vänta på Lucas till idag. Tobbe har inte fått möjligheten än, denna veckan är skolbarnen.
  • jojoa75
    Incommunicado skrev 2009-11-03 13:46:07 följande:
    Det var ju mitt alias ju! Det jag hade när vi hade en mailtråd. Jag roas alltid av säljare som skriver att tvätten snabbt påverkar molokläderna, det är ju precis tvärtom - om man bortser från de med riktigt mörk botten. Jag tycker inte det märks att de tvättats alls på många tvättar. Jag misstänker   - rätta mig om jag har fel - att det är säljaren som använt plagget mer än vad de säger snarare.
    Hade en tröja i det stjärnprintet, det blev faktiskt väldigt snabbt tvättluddigt, men bara på stjärnorna.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15