• Flock

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Va??? Klockan är snart nio och ingen har sagt god morgon!! Konstigt!! Men då säger jag det.. GOD MORGON!

De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Flock
    Busbellan skrev 2009-10-31 19:20:09 följande:
    Nu är jag ännu mer irriterad, men på sambon han är sur över att jag ska åka på salgen på lördag, han tycker det är enda dagen han i lugn och ro har möjlighet att tapetsera Noras rum eftersom August är på kortis i helgen. Alltså VARJE gång jag vill göra nåt jag tycker är kul och göra det alldeles själv utan några barn med så blir han sur. Sist var det ju Ullaredresan som vi planerat in, men Ella blev sjuk så jag tyckte jag kunde få åka själv. Jag gjorde det, men han var sur i flera dagar. Och nu denna resan då. Alltså jag gör ALDRIG i princip nånting helt själv. Händer kanske 1-2 gånger i halvåret att jag hittar på nåt utan barnen med. Han däremot är iväg och kollar hockey minst en gång i veckan, spelar innebandy en kväll i veckan, ja ni hör. Men direkt jag vill iväg själv om så bara en kväll så tycker han det är jättejobbigt. Han säger det inte alltid rakt ut, men man märker hur sur han blir. Så, nu har jag fått avreagera mig lite till Tur att ni finns här så jag kan lasta över mina problem på nån
    Kram! Så tråkigt för trotts allt så tar det lite gläädje ifrån allt det roliga.. Stor kram till dig!!
  • Flock
    Preggi skrev 2009-10-31 21:23:17 följande:
    Måste ställa en fråga.. Mkt viktig.. Är jag helt galen om jag klipper av Matildas lockar? Funderar på om jag ska klippa av henne håret... Grejen är att det är riktigt slitet efter sommaren och vi har ju typ aldrig klippt henne så jag funderar på om man skulle kapa håret och låta det komma nytt tjockare hår? Nu kommer ju vintern så då kommer hon ju ändå ha mössa Vad säger ni?
    NEJ!! Jag tänkte lika dant och klippte av alla godis lockar förra året. Det som kommer nu är helt rakt.. Fy, vad jag ångar mig...
  • Flock
    Smultronhjärta skrev 2009-10-31 21:47:58 följande:
    God kväll kanske jag ska säga också Vi har nyss kommit hem efter att ha varit och ätit julmat hos svärmor-såå himla gott med köttbullar,grönkål och janson Nu är bollen i rullning så imorgon kastar vi upp julslingorna
    haha. Du är för rolig!

Vi har varit på julmässa. Fick smaka grönkål, Mums! Kan längta som en tok efter grönkål när det närmar sig jul..
  • Flock
    Smultronhjärta skrev 2009-10-31 21:47:58 följande:
    God kväll kanske jag ska säga också Vi har nyss kommit hem efter att ha varit och ätit julmat hos svärmor-såå himla gott med köttbullar,grönkål och janson Nu är bollen i rullning så imorgon kastar vi upp julslingorna
    Pyntar ni överallt eller var börjar ni??

Första advent tar vi fram ALLT.
  • Flock
    Busbellan skrev 2009-10-31 21:55:37 följande:
    Här tas bara ljusstakar och stjärnor fram första advent. Tomtarna får vänta till ca en vecka innan jul. Men egentligen borde man sätta fram tomtarna tidigare, efter jul vill man ju ha ner dem så fort som möjligt
    Jag måste ha fram tomtarna första advent annars hinner jag inte tröttna, sedan är det framme till 13:e knut.
  • Flock
    Smultronhjärta skrev 2009-10-31 21:58:45 följande:
    Ja, vi äter julbord varje allahelgona-alltid godast första gången på året
    Så roligt att höra hur alla gör men jag tror faktiskt du vinner i tidighet!!

Älskar tomtar! Jag vågar inte åka till vår affär nu för jag vill ta hem alla tomtarna till oss.. Fina, fina tomtar..
  • Flock
    lillronya skrev 2009-10-31 22:05:26 följande:
    Tjat tjat...
    Ingen aning... Borde inte alla syaffärer ha det??
  • Flock
    Flock skrev 2009-10-31 22:07:32 följande:
    Ingen aning... Borde inte alla syaffärer ha det??
    Biltema??
  • Flock
    lillronya skrev 2009-10-31 22:09:06 följande:
    Ingen aning. Tänkte om det var nån här som kände till nån nätbutik med tyger. Behöver ju "porrludd" till trallen, you know.
    Misstänkte det oxå Vet att jag köpte billigt på biltema för hundra års sedan.. När min acsona (stavning?) skulle bli lite porrig.. Det var tider det!!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15