JsN skrev 2009-12-07 13:19:57 följande:
Spisen går på mer än en fas så den ligger garanterat på flera säkringar. (Om du tittar i proppskåpet så _ska_ där finnas en förteckning över vilka säkringar som går vart)Om det är spisen som är boven i dramat (vilket låter troligt på det du säger) så kan det vara glapp antingen i spisens stickkontakt eller i väggkontakten som spisen är kopplad till.Du kan prova att dra ut spiskontakten och se om något verkar löst. Men bättre är att ringa spislevernatören och berätta om ert problem så skickar de förhoppningsvis någon som tittar på det. Är det spisen det är fel på så tar de kostnaden, om det är er väggkontakt så blir det ju er kostnad men det måste ju åtgärdas.
Det finns en sån där elkarta men den stämmer inte.. Spisen står på en egen, men går på en annan?
Tror felet ligger i vårt eluttag så det blir nog vi som får stå för det, ägarna innan oss måste ha dragit om nåt själva som e helt galet

Zvartaliljan skrev 2009-12-07 13:20:57 följande:
Ja alltså jag har skitsvårt för att somna på kvällen...springer på toa en gång i halvtimmen typ sen är jag så jäkla slut framåt 3-4 så jag somnar som en stock o sover lätt till 11-12 med bara ett par toalettbesök och ändå vaknar jag alltid med världens skallebang *suck*
Jag skulle gäääärna sova till 12 tiden jag åxå just nu, blir aldrig ljust under dagen, bara mörkt dygnet runt *gäspa*
Jobbigt med skallebang