Inlägg från: malinkaunitz |Visa alla inlägg
  • malinkaunitz

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 18:37:52 följande:
    Mmm.. jättefina Din handihand ligger i en mailingbag här, jag jobbar lite sakta bara men inboxa så ska jag nog få iväg den i veckan tror jag De rutiga fanns det rätt mycket av denna gång, jag la bort lite av det då jag har så mycket nu Tack för blommorna
    Jätte fin bukett..
    Men nu är jag väldigt arg tyvärr förlåt..
    Men kan jag få en bild uppifrån den buketten är du jätte snäll när du har tid och ork?
    Vi betalade 900 kronor för den buketten och ser absolut inte ut som på bilden .. :(
    Lite ledsen faktiskt ..
    Men hoppas du är glad för buketten ..{#lang_emotions_heart}
  • malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 19:48:57 följande:
    Men tjejer!! niohundra  Inte hade ni bhövt de heller sötisar.. Jag hade blivit glad för en liiiiiiiten blomma åxå jue..Jag är jätte jätte glad för dom blommorna!! Luktar på dom varje gång jag promenerar runt här hemma Men hemskt dåligt av butiken om dom lurats Förstår du e arg då. ska fota vid tillfälle, men det är en 12-13 underbara stora rosor med annat fint till, jättevacker!
    Ja men alla var med som är i tråden så det blev snabbt mycket..
    Sen eftersom jag jobbar med blommor så fick jag lite rabatt..
    Men blomman kosta 895 sen frakt och massa sånt..
    Men det är ju tanken som räknas egentligen ..
    Sen spelar det egentligen ingen roll vad en sak kostar..
    Men det ska motsvara vad man trycker och betalar för tycker jag .. {#lang_emotions_smile}
  • malinkaunitz

Ur min synvinkel då jag har haft en väldigt sjuk liten A här så tycker jag alla ska vaccinera sig.. Legat på sjukhus i över 1 vecka och inte alls varit bra.. Hon har inga bakomliggande sjukdommar alls.. Så det kan gå väldigt dåligt fast man inte har astma eller sådant..

• malinkaunitz
    Buttelina skrev 2009-11-30 10:03:42 följande:
    ahh ok det är inte så lätt alltid! isabel bytar ut r mot l men det var visst vänligt enligt bvc.. har hon varit sjuk i svininfluensan nyligen? flera har undrat om det hänt nått.
    Ja . Kom hem i slutet på veckan.. Så vaccinera dina små sötisar :)
  • malinkaunitz
    nikki2006 skrev 2009-11-30 20:19:36 följande:
    han damsuger ibland och tar disken men det är mest jag. det jobbigaste är att det alltid är jag skall vara den som kommer ihåg allting, födelsedagar, att räkningar blir betalda, högtider och allt sånt skall ajg fixa och tänka på allt. Jag känner bara ibland att det blir för mycket och sen blir jag alltid så nere denna tiden på året när allt är så mörkt och tråkigt Kram
    Ja du Jennie .. Då är det precis likadant här hemma.. Jag gör ALLT..
    Betalar allt, städar allt, lagar all mat själv, planerar allt, köper allt, och massssssa mer..
    Visst är det jobbigt...
  • malinkaunitz
    nikki2006 skrev 2009-11-30 20:37:26 följande:
    ja psykiskt jobbigt om inte annat. man blir ju så uppstressad av att tänka på allt men det fattar inte karlar alls
    Nej det är ju det dom inte gör .. DUMMA karlar..
    Jag ser fram emot vår resa till tunsien 1 sept .. haha rätt långt dit men men ..
    något att se fram emot iaf :)
  • malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-01 10:50:58 följande:
    Tack! Har läst din inbox, återkommer under dagen
    Bubblan vad har hon för strl på kanin klänningen?

Och någon som vet hur man gör om man har paket att hämta ut och hittar absolut inte sin leg? :(
  • malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-01 10:56:41 följande:
    92/98 har hon Hur e det med din lilla nu? Pass kanske funkar?
    okej. då kanske min kan ha den nästa höst .. bra ingen ide då att shoppa den ..

jo det verkade vara bra hela helgen och nu i början på veckan .. men nu 39 grader igen :/

ja men jag hittar inte det heller..
    Men det är ett postförskott från ajabaja.. kanske går med gubbens?
    Har fyra nya lurvar att hämta.. och karusellhästarna och två knappisar ..{#lang_emotions_laughing}
  • malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-01 11:05:55 följande:
    Du kan shoppa min sen Men då   Feber igen? Stackars liten alltså!! *kryapådigkram* från oss Men om det är postförskott så ska du väl betala när du hämtar ut va? Då behöver man väl inget leg? Det är väl mer om det kommer som paket och redan är betalt som leg e krav?
    haha ja det kan jag göra :D jag står först då ;)

japp feber.. men inge andningsproblem eller något som hon haft förut..
    nu sitter hon här och läser bok iaf.. och fått i henne 1 vällingflaska..

jag vet inte... men det är på rätt mycket pengar så varför skulle någon annan hämta ut det om dom inte visste va det va? ja jag får ringa och fråga :)
  • malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-02 16:34:14 följande:
    Jordens största pucko Ja vad som händer är.. Barnen blir inte medflyttade, det ska göras en "boutredning" på ca ett halvår var dom egentligen bor, barnbidraget och bidr.förskottet fryses från f.kassan, kan bli strul med skol byte då det har med kommun boende att göra   fan åxå!! Flytta kan vi ju göra, men kanske får köra barnen hit till skolan varje dag plus att pengar försvinner för dom... Gahhhhh.. Blir vansinnig!! Men då   *krama*
    Ja men vi har haft precis samma problem för sambons pojk i sommras..
    Mamman vägra skriva på papprena för att han skulle flytta men gick med på det.
    Så det blev utredning var han skulle bo och vilken skola han gick på och sånt..
    sen skrev dom han här ändå.. tog ungefär 1,5-2 mån så ett halv år tar det inte :)
    Men hon har fortfarande inte skrivit på barnbidraget {#lang_emotions_demon}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15