Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-12-04 09:15:25 följande:
    Hej i tråden!Hoppas att allt är bra här!
    hej gumman

allt är toppen med oss tog sprutan på barnen igår {#lang_emotions_sealed} och bestämde att de ska vara hemma hos mig och mysa i 5 dagar nu
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-12-04 09:28:15 följande:
    Jaa- skitfin! Kunde inte låta bli för visst är meningen med en kalender att man ska få köpa något varje dagTråkigt det där med leggingsen- fattar inte Molo själva att finaste printet borde man göra A L L T i Hej Allt är bra med mig, sämre med min plånbok dock Löjligt glad för min Pappelinamatta som jag fick ner frakten på med nästan 2/3 tack vare Schenker!
    hehe förstår att det är svårt att låta bli ja visst skulle det gjorts en massa mer i pussel. *dumma molo*
  • Buttelina
    Emeli Johanna skrev 2009-12-04 09:33:24 följande:
    Hej på er tjejer!Vilka kalendrar kör fraktfritt i år? Fick en liten lillasyster till min Zion förra veckan så nu ÄNTLIGEN kan det shoppas flickMolo
    åhh grattis!!
  • Buttelina

bubblan: fiiiina klänningen sååå fin den var på henne. jag kanske ska prova en sån där liten klänning i den modellen ändå {#lang_emotions_dreamer}

sitter här och hoppas att barnen inte ska bli sjuka de tog sprutan igår och idag har de varit slöa isabel sover aldrig middag men idag har hon sovit 2 timmar och nu bara ligger hon med en filt på soffan och bara ligger där helt slö. lillebror sitter och klipper och ritar men han klagar på att han fryser hela tiden {#lang_emotions_undecided} *inte likt honom*

• Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-04 15:15:45 följande:
    Men då Hoppas dom inte blir dåliga av sprutan nu   Ja kööööööp en sån till Isabel, fy tusan alltså va hon skulle va söt i en sån  *underbar*
    nä hoppas

ja hon hade nog varit rätt söt i en sån {#lang_emotions_dreamer} och lillebror i kaninklänningen
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-04 15:24:07 följande:
    Rätt söt?? TOKSÖT i en sån   Lillebror ska väl inte ha en kaninklänning?
    hehe han VILL men där drar mamman en gräns
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-04 15:37:12 följande:
    Hörrni.. Jag äter ju såna hära blodförtunnande tabletter sen stroken.. Skulle vilja ta ett glas vin ikväll, men hittar ingen info ang alkohol och den här medicinen  Men står det inget specifikt så borde det väl inte vara nån fara?
    du ska inte blanda blodförtunnande och alkohol gums
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-04 15:40:19 följande:
    Ja o det stod inget vad jag kunde se? Trombyl 75 mg äter jag..

Man ska också vara försiktig med alkohol om man använder något så kallat blodförtunnande läkemedel, till exempel acetylsalicylsyra som bland annat finns i Trombyl, och warfarin som finns i Waran.

Om man dricker alkohol samtidigt som man behandlas med Waran, kan doseringen av medicinen behöva ändras eftersom blodets förmåga att levra sig förändras när levern påverkas av alkohol. Ett enstaka glas öl eller vin spelar sannolikt liten roll, men om man dricker större mängder alkohol under några dagar ändras kroppens förmåga att göra sig av med läkemedlet. Därmed förändras också läkemedlets påverkan på blodets levringsförmåga. Det är svårt att förutse exakt vad som kan hända när personer som dricker mycket alkohol använder Waran. Då behövs extra blodprover för att man ska få den rätta dosen av läkemedlet.

• Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-04 15:44:08 följande:
    Inte alls? Inte ens ett glas?
    verkar som du kan dricka ett litet glas
  • Buttelina
    söta kråkan skrev 2009-12-04 16:07:48 följande:
    vi har meandi s svarta plyschtunika med blomma på såååå himla fint N har det idag. Heeeej heeej alla*viinkar* BUTTE tack för super fina posten idag  
    vassego
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15