• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hej hej! 

Hemma igen från Tyskland med världens snuva. Och här hemma fanns det två små snuviga barn också. Men ack så mysigt att få träffa dem igen
    Men vilket väder att köra hem i från Arlanda igår. Brukar ta två timmar - tog tre och en halv. Massa SNÖÖÖÖÖ.
    Nehepp, dags att börja packa lite paket kanske  
  • Helle

God morgon

Verkar ha varit ganska lungt här i veckan - julstök på gång på flera håll kanske. 
    Idag blir det julpyssel här på hög nivå - julklappsinköp, julgodis, aplesinfix etc. Mysigt att julen närmar sig med stormsteg, men jag börjar inse att det är för få dagar kvar .
  • Helle

God kväll!

Här blev det en del julklappsshopping, men jag är dock inte klar än. Har total idétorka på vad jag ska köpa. Det fungerar ju inte med barnkläder i detta fall
    Förslag någon?
    Nu ska vi kika på ett inspelat Robinson, sen blir det lite mer pyssel inför julafton.
  • Helle

God morgon!

LJ2 skrev 2009-12-19 20:53:42 följande:
    jag ska köpa duplo, bland annat pussel, nintendo wii, o tv *inte till samma person!* tv till son, wii till stora dottern, o jätteduplo till lillan.. nåt litet mer.. yttepytte.. typ en film eller så.. *tingeling e på listan *
    Haha, vad skoj. Ser att jag helt glömt skriva att jag har idétorka på vad jag ska köpa till mina föräldrar. Barnen har vi massor av uppslag till Tack ändå för att du delade med dig. Låter som bra julklappar. Här blir det också lite lego bl a. 
  • Helle

God kväll!

Måste fråga en helt OT fråga - men jag skulle vilja ha en omelette på julbordet. Har någon ett gott, enkelt recept att dela med sig av. Vill ni inte vara OT här som jag så går det bra i min inbox också
  • Helle
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-21 20:43:41 följande:
    Hallå där Min svåger gör en jättegod räkomelett som vi har på julbordet varje år, ska se om jag kan få fram receptet.
    Såå gärna  
    Och så perfekt att du är här. Undrar lite om en viss jacka från Sobea till vuxna. Om man inte är gravid men har lite mage kvar, kommer jackan att sitta bra då tror du? Och hur är den storleksmässigt? Du byter inte än va
  • Helle

Hej hej!

Tjollabolla skrev 2009-12-26 13:15:02 följande:
    Hej flickor! Hoppas ni alla haft en bra jul! Jag kommer precis från Karlshamn, har varit och shoppat loss på Bus o Rackartygs rea *löve* Vilka mer sidor har rea nu? *fick mersmak*
    Kul! Vad blev det för något?
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2009-12-26 13:40:15 följande:
    Kul att se dig! Det blev ett par IdaT velourisar, ett par Molo velourisar och ett par IdaT byxor åt Milo. Lillasyster fick en NS filt, katvig mini applesuit, plastisock klänning och en plastisock mössa Nu fortsatte jag visst shoppa på Barnlyan Ett par Kikkid velourisar åt Milo och en Kik Kid mössa åt bebban. Vet nån hur Kik Kid velourisarna är i storlek? Det fanns bara 110 så jag chansade på att dom är små som allt annat från kik kid..
    Tack Det har varit lite mycket på sistone så datatiden här inne har minskats
    Fiint! Hade de bra rea?
    Vet tyvärr inte ang velourisarna, frågade precis skattmamman, men det var om en tröja - som numera är normal i storlek.
  • Helle
    FlowerPowerMama skrev 2009-12-27 11:57:20 följande:
    Gomorrn på er! Visst var det någon här i tråden som bodde i Örebro? Vi ska ju nämligen dit på minisemester imorgon och jag vill shoppa DANSKT naturligtvis! Är Bubbel något att besöka nu i reatider eller får jag hålla mig till nätshopping så småningom?
    Hej!
    Det är jag som bor i Örebro. Jag har inte sett något om att Bubbel har börjat sin rea än, men det brukar finnas en hel del bra och på sikt brukar hon ha typ 3 för 2 på rean etc. Lite nytt Molo hade hon fått in sist jag var där också. När ska du komma? 
    Finns en annan liten källarlokal också, men den har förstås inte Molo
  • Helle
    FlowerPowerMama skrev 2009-12-27 12:18:01 följande:
    Ahh, var det du! *lägger namnet på minnet* Vi gör stan osäker redan imorgon. Då tänkte vi shoppa på Marieberg för barnen vill shoppa för sina julklappspengar och sambon på Jula... Tisdag badar vi och sedan tänkte vi ta Bubbel på onsdag eller så...Är det lätt att hitta dit från campingen?
    Om ni åker in till centrum så ligger det på Drottninggatan nära Krämaren, inte alls svårt att se. Ligger i hörnet till Våghustorget. 
    FlowerPowerMama skrev 2009-12-27 12:18:52 följande:
    Vad har källarlokalen för kläder då? Något av intresse?
    Du får spana i min pres
    Ha det jättetrevligt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15