• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-11 20:31:16 följande:
    Japp! Vi hade mäklare när vi köpte.. Vi har kollat hans likvid avräkning på säljarna och där var tre lån som skulle lösas, vilket vår bank man satt och gjorde per telefon vid tillträdet.. Det finns några alternativa vägar detta kan ha gått absolut och ett dröm scenario är ju om det är banken som gjort fel, då klarar vi oss nog.. Värre är om det är mäklaren eller säljarna.. Bankerna går ner i arkivet i morgon så får vi se vad som syns där..
    Håller tummarna stenhårt för er skull!
  • Tejja

Oj, nu håller jag ju på att missa parlamentet!

Tjenixen!

• Tejja
    Duntoffla skrev 2009-10-11 20:39:35 följande:
    Håller tummarna för att banken har "bra" besked imorgon. Skönt att ordningen är återställd DEn tråden har jag missat
    Tyvärr är det endast en "we-wish"-tråd och inte är det så många inlägg heller, så jag vet inte riktigt varför den ligger under "hetaste debatterna"...{#lang_emotions_undecided}
  • Tejja
    nikki2006 skrev 2009-10-12 09:47:24 följande:
    ja jag ser fram emot det jätte mycketSkall bli sååååå himla kul. Någon som har erfarenheter av gangstar???
    Jag har köpt en filt från UBB-mässan för 2 år sedan. Den var bra!
  • Tejja

*Håller för öronen, vill inte höra talas om någon rea*

Jag är på jakt efter brun/bruna katvigltröja i 146 eller större. Någon som vet var jag kan leta?

• Tejja
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-12 16:27:53 följande:
    Dagens BÄSTA mail Gällande HSB:s brf xxxx nr xxx, lgh xxx, säljare Tomas xxx och Anna xxx. Bekräftar härmed att vi släpper befintlig pant i ovannämda bostadsrätt med omedelbar verkan. Tomas xxx och Anna xxx kommer att få ett skriftligt underteknat dokument med samma bekräftelse via post Med vänlig hälsning xxxxx xxxxxx Privatrådgivare Licensierad av SwedSec AB Hade det vart Fredag hade jag tatt fram skumpan
    GRATTIS!!!!!

Jag fick ett inte lika roligt mail- även om det inte var så allvarligt så blev jag änså lite ställd.

Jag vann en auktion på T i morse. Chansade på att A skulle gilla den. NU kom hon hem från skolan och gillade den inte det minsta.

Jag skickade ett mail till tjejen jag vann den av och sa att jag betalar in pengarna för jackan, men om hon ville kunde hon behålla den ändå och sälja den igen- eller skicka den till mig om hon ville bli av med den.

Hon skickade snabbt ett mail till mig som löd så här;

"Men herregud....alla bud är bindande på Tradera!!!!!!Du får betala inom tre dagar och sälja sjäv!"

Var inte min mening att stöta mig med henne, men hon blev visst sur.
  • Tejja

Jag läser mitt mail till henne om och om igen, för att se om det kunnas misstolkas-men jag tycker inte det.

Läs och bedöm själva:

Hej

Jag gjorde en chansning på jackan och köpte den utan att min dotter sett den och hon nu när hon kommit hem från skolan och fick se den så tyckte hon inte om den.
    Om du vill får du behålla jackan och lägga ut den igen, givetvis får du pengarna för den iallfall.

Eller om du vill bli av med den, så skicka hit den, så får jag lägga ut den eller sälja den på annat vis.

Mvh Therése Jensen

• Tejja
    Buttelina skrev 2009-10-12 16:43:13 följande:
    det går inte att misstolkas
    Tack! jag började bli lite orolig här!
    Var det jättedumt av mig att göra så?
    Visst jag skulle förlora 40 kronor + frakt, men jag tänkte att hon ju redan hade auktionen färdig och det var ett enkelt sätt att få in lite extra pengar. Men tydligen så var jag helt ute och cyklade....

Antar att jag får mitt första minus nu...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15