• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

melizza skrev 2009-11-13 10:12:46 följande:
    javisst är det livsfarligt....jag har lyckats hålla mig från shopping sen salgen förutom ett litet underbart stycke molo som jag bara var tvungen att ha denna: www.tradera.com/NY-unik-Molo-stickad-troja-me... hoppas den kommer i lådan idag
    Fin tröja, jag har klänningen här- men jag hittar ingenting att ha till den- så hittar du några bralls i samma röda färg någonstans, eller blå för den delen- så hojta!
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-13 10:09:27 följande:
    Ja visst är det lustigt! Är jag ifrån att shoppa några veckor så går det bra, men börjar man sen med en liiiten sak, så vill man bara ha MEEEER Så salger är livsfarliga!
    Inte helt olikt sockersug med andra ord!
  • Tejja

När vi nu snackar åkpåsar. Jag gav bort vår åkpåse till svägerskan, för jag tänkte att inte använder man väl det till en två och ett halvt åring. Men nu har jag börjat bli tveksam. Vore ganska skönt att sätta henne i någonting mysigt så att man inte får vinden och snön rätt på sig. Samtidigt är det ju bökigt med skorna i en åkpåse.

Hm...hur har ni löst det? Åkpåse eller inte? Bara overall eller har man kanske en mysig filt?
  • Tejja
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 10:22:07 följande:
    Jag har precis uppdaterat mig och läst flera inlägg på Gekåsbloggen och tydligen har försäljningen av fryspåsar ökat med 60-70% efter första avsnittet av Ullared på femman Tänk vad lite TV kan göra *för att var mkt ot då*
    Såklart att det finns en Gekåsblogg!
    Jag har fortfarande inte sett tv-serien. Kanske går att göra på nätet?
    Tror att set krockar med något bygg eller inredningsprogram som Alva vill se.
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 10:27:47 följande:
    Vi har åkpåse fortfarande o Maia är 3½...tar av skorna innan hon kryper in i den.
    Hm...ta av skorna...ja det är ju oxå ett sätt att lösa problemet på.... Lite FÖR lätt för att jag skulle tänka ut det själv bara!
    Vad har ni för åkpåse passar till Maia då? Den vi hade var ju inte jättestor direkt.
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-13 10:49:48 följande:
    Åh vi har den där lammskinnsåkpåsen, den har verkligen varit TOPPEN! En sån går ju på runt 1500-2000 annars. Fast nu är jag ju så DUM så jag vill ha den fina fina från Buppa www.freshmilk.se/product_info.php?manufacture... Bara för att den är sååå underbar! Sambon tycker, såklart, att jag är dum i huvudet. Den vi har ju skitbra rent ut sagt. I den räcker det ju med mössa på vintern i stort sett. Men jag vill ÄNDÅ ha den fiiina...
    Vad kostar den på Gekås då? Lammskinnsåkpåsen alltså?
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-13 10:59:54 följande:
    650 när vi köpte den, det är 2 år sen.
    Och den passar till en 95 centimeters?
    Oi så fall kan du ju ta och skicka hit den och så köper du den du tycker är så fin- så blir alla nöjda och glada!
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 10:59:22 följande:
    Ok då skippar vi deras örontermometer då... Bra pris ju Finns det lammfällar annars? Så man bara kan köpa en fäll o ha i den åkpåsen vi redan har?
    Är det brauns örontemp de har?
    Vi har en och jag tycker att den är suverän. 
    Visst kan det bli lite missvisande ibland om man inte håller termometern rätt. Men enkelheten att använda jämfört med en klassisk termometer uppväger det tiofaldt. 
    Den mäter aldrig för hög temp, endast för låg. Jag brukar mäta i en gång i vardera öra- diffar det mycket då- så mäter jag en gång till. 
    Den enda gången jag inte tycker att de är bra är när barnen har öroninflammation.
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-13 11:04:22 följande:
    Hmmm det vet jag inte. Har inte testat den på Milo i år, han sitter aldrig i vagn längre direkt...
    Jag antar att vi komme ha kvar vagnen ett tag till. Eftersom att Neah hänger med på hämtning i skolan och det är 1,2 km enkel väg, så blir hon liite trött i benen på vägen hem. Dessutom har barnen en otålig mamma som inte vill att hämtningarna ska ta 3 timmar...
  • Tejja
    Busbellan skrev 2009-11-13 11:11:48 följande:
    Ja, de har brauns på Gekås. Vi har med en braun fast lite äldre modell, tycker helt klart den är super. Bryr mig faktiskt inte om det diffar nån tiondel, man ser ju om de har feber eller inte och det är väldigt sällan man behöver en exakt temperatur. Brukar med ta i båda öronen och gå efter den högsta
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 11:09:18 följande:
    De kan nog ha Braun också- den som folk har klagat på är Topcoms. Brauns tycker jag också är bra
    På apoteket säljer de bara Brauns örontermometer, så den är väl helt enkelt bäst.
    Sedan tycker jag att de har gjort en STOR miss med att det inte finns bakgrundsbelysning på displayen. När det är mörkt i rummet måste jag ju gå ut eller ha med mig en lampa för att kunna läsa av termometern.  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15