• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-13 11:09:22 följande:
     Låter ju bra, men då är det Braun man ska ha då?
    Japp!
  • Tejja

Hm...bara jag som inte är överförtjust i Buppa?

Kanske beror på att jag inte gillar fleece.
    Apropå det så har min stora tjej sytt en mössa till N på slöjden.
    Den är verkligen jättebra gjord, jag blev grymt imponerad. Hon går bara i 3:an. {#lang_emotions_heart} Men den är i flerfärgad fleece och har nallebjörnar på sig. {#lang_emotions_yell}
  • Tejja
    Busbellan skrev 2009-11-13 11:18:48 följande:
    Ja, det har jag också tänkt på, lite jobbigt på nätterna. Först ska man leta upp örat på barnet och sätta termometern rätt, kan vara tillräckligt svårt det Sen måste man dessutom gå till en ampa för att kuna se vad termometern visar. Men det kanske är ändrat nu, vad vet jag. Vår termometer är ändå drygt 5 år gammal
    Inte för ett halvår sedan iallafall.
  • Tejja
    Busbellan skrev 2009-11-13 11:18:48 följande:
    Ja, det har jag också tänkt på, lite jobbigt på nätterna. Först ska man leta upp örat på barnet och sätta termometern rätt, kan vara tillräckligt svårt det Sen måste man dessutom gå till en ampa för att kuna se vad termometern visar. Men det kanske är ändrat nu, vad vet jag. Vår termometer är ändå drygt 5 år gammal
  • Tejja
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-13 11:23:03 följande:
    Men va katten då, vem (vilka?) är det som har så svårt att låta henne vara ifred?  Har det hänt ännu mer tråkgheter nu? Hej töser! Känner mig helt sönderstressad i vaccin frågan, det känns fel att vaccinera och det känns fel att inte göra det
    Då ligger vi på samma nivå då angående vaccinationen.
    Alva (9) VILL verkligen bli vaccinerad- så hon får väl. Här i vår familj låter vi  barnen själva välja- det är väl ansvarsfullt föräldrarskap?
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-13 11:35:14 följande:
    Oj vilket roligt jobb...*eller inte* Ja vi ska vaccinera oss allihop, blev glad att man nu får vaccinera under 3 år med.. Nu ska jag o Milo gå ochs ova middag, jag har såå ont i huvudet o armen efter sprutan igår. *zzzzzzzz*
    Sov gott!
    Här ska ätas mat strax.
    Men n u har jag kommit på att man kan flytta med mig datorn till köket och på så vis vara med även under matlagningen! Snacka om att varas effektiv!
  • Tejja
    Damien och Adrian skrev 2009-11-13 11:30:33 följande:
    good morning! håller mest på med husköp just nu o har full rulle hemma med pojkarna så jag hinner inte kika in så mkt. ska se om jag hinner lägga in bilder sen. såg ni 30% på lillamirakel? trist bara att de inte har så mkt molotröjor t ex.
    Härligt med husköp.
    Vi fick inte det i hade varit och tittat på.
    Men samtidigt blev vi väldigt veliga och undrade om vi verkligen ska leta nytt och istället bygga om det vi har. *Velpottor*
  • Tejja
    Milliz skrev 2009-11-13 11:46:17 följande:
    Vi ska nog vaccinera oss allihopa. Fast det som känns väldigt bökigt med denna vaccination är ju att man får stå och köa i timmar. Hur ska det vara möjligt med en liten grabb som inte vill vara stilla 2 sekunder?? Min bror var och vaccinerade sig igår. Han fick köa en timme för att få kölapp och sen 5 timmar för att få komma in i på vaccinationsavdelningen. Det är ju helt sjukt!!!
    {#lang_emotions_surprised} Ja det låter ju faktist HELT SJUKT!!!!!
  • Tejja
    Busbellan skrev 2009-11-13 11:46:36 följande:
    hihi, ni gör som oss Nora ville först absolut inte vaccineras, men så i söndags kväll dan innan lappen skulle vara inlämnad till skolan hade hon ändrat sig och ville, så nu blir det så
    Visst är det härligt att få lägga över några av besluten på barnen!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15