Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-10-31 20:51:42 följande:
    Vi hade såna diskussioner en gång i tiden.Gaaaammal här med 18 år ihop Då bokförde jag all egentid ett tag.Svart på vitt hjälper.
    Åh, tack för tipset, DET ska jag börja göra. Min egentid blir inga problem att skriva upp, den finns inte
    Så visst borde jag få unna mig en dag på salg en gång i halvåret
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-31 20:56:45 följande:
    Vi har haft den diskussionen här hemma ett par gånger oxå. V jobbar ju borta hela veckorna, och när han är hemma på helgen så jobbar jag. Inte mycke egentid alls alltså. Jag ser lite att hans tid med sina chaufförkompisar på restaurangen, eller i bastun på scandic är egentid, vi är inte överrens... Han ser mina kvällar när T somnat som egentid... Sho ko! vad gör jag, hänger på fl, trevligt som sjutto   men inte egentid i den bemärkelsen enligt mej...Så igår åkte jag och solade 22 minuter, ENSAM!
    Nej, kvällstiden om man är hemma själv kan knappast räknas som egentid, det är ju inte precis så att du kan sticka hem till en kompis medans T sover
  • Busbellan
    Preggi skrev 2009-10-31 21:03:11 följande:
    Godkväll tjejer!
    Gokväll
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-10-31 21:26:56 följande:
    Jag sätter barnen på bordet vid tv:n och klipper bara. Ev muta kan behövas.
    Mutor är bra
    Ella var inte heller så samarbetsvillig, men med en påse smågodis så gick det
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:25:47 följande:
    ja du är galen här har jga försökt övertala Svea hela veckan, vill också klippa henne, men hon vägrar.
    Jag ville egentligen inte klippa Ella, ville att hon skulle ha lång lugg, men det går ju inte när hon vägrar sätta upp det
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:28:23 följande:
    Måste också vara lite ot. När bytte ni säng till era små? Från spjälis till växarsäng. Vi bytte i dag till Svea, hon är 2 år o 2 månader. Om några månader får hon en liten kusin som skall få ta över hennes spjälis så tänkte förbereda henne redan nu. Men ungen har ju smått panik när hon vaknar nu (vaknar som vanligt ungefär varannan timme eller oftare). Tror att hon sover men ropar Svea soooova.
    Det där kan jag tyvärr inte svara på. Ella har aldrig sovit i spjälsäng, utan vi har en trippelsäng i vårt sovrum där vi sover allihop och fortfarande gör
  • Busbellan
    Flock skrev 2009-10-31 21:53:46 följande:
    Pyntar ni överallt eller var börjar ni??Första advent tar vi fram ALLT.
    Här tas bara ljusstakar och stjärnor fram första advent. Tomtarna får vänta till ca en vecka innan jul.
    Men egentligen borde man sätta fram tomtarna tidigare, efter jul vill man ju ha ner dem så fort som möjligt
  • Busbellan
    MejaKiZnic skrev 2009-10-31 21:55:18 följande:
    Jag har en liten fråga, ser att flertal har Hummels overall och är det bara jag som upplever den som super trång där uppe vid halsen? Kan inte knäppa vid halsen utan att det känns som jag stryper fisen. Gäller båda Hummel-overallerna. någon smarting?
    Nej, jag tycker inte den är trång, sitter alldeles perfekt i halsen när den är knäppt. Sådär lagom tight så man slipper ha nåt extra runt halsen
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-10-31 21:58:24 följande:
    Anjelin vägrar att ha den översta knappen knäppt... LIte dumt men funkar.
    Det går bra här, det är väl samma modell vi har va? För du har också den lila/oranga va?
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:58:45 följande:
    Busbellan: Supersöt Ella i bt! Hummel overallen är ju underbar.
    Tack
    Ja, den overallen är alldeles underbar, och så smidig!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15