Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tur att jag hänt med lite och läst här idag i alla fall, annars hade jag inte fattat vem den där kråkan var
    Inte byta både nick och bild så tätt vet du väl

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-11-02 18:18:16 följande:
    Ha ha då får den nog ligga på jäsning ett bra tag Si så där fem år. DÅ kan jag tänka mig en till. Då är barnen 7,8,10. Lagom ålder för en liten sladdis. Men nu går det bara inte..
    Säger som dig
    Om 5 år är barnen 7, 11 och 15 då kan jag ta en till
    (ska bara få med sambon på det först)
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-02 19:22:51 följande:
    Godkväll Kikar in efter en låååång dag...körde 11 mil enkel väg för att ta prover på Maia...provtagningen tog 3 timmar med en hysteriskt skrikande gråtande förtvivlad flicka som var helt skräckslagen. Allt på samma gång. Hon fick Embla så egentligen kändes väl inte sticken...men alla vita rockar o fasthållningen gör ju henne skräckslagen...gick absolut inte att lugna henne så de fick sticka om o om igen för att hon slet till sig armen trots att de var flera som höll i henne. Stark liten tjej...Sen körde vi de 11 milen hem igen till nästa sjukhus för att få vaccinationen...den gick iaf jättesnabbt men inget hon var direkt förtjust i heller...Så ja...det var min dag det *pust* Nu väntar jag på effekterna av vaccinationen...men hittils har hon inte visat några biverkningar alls.imorgon har jag tid för glukosbelastning men funderar på att skippa den...Shoppar ni något eller håller alla utom jag hårt i salgpengarna
    Usch stackars Maia!! och dig, inte kul för nån av er. Hoppas nu hon slipper känna av vaccinationen något.

Jag shoppar ingenting, allt ska gå till salgen
  • Busbellan

Imorgon bir det en hemmadag för mig. Ella har fått feber igen.
    Funderar på om man bör gå till vc med henne imorgon. Det är ju drygt en månad sen hon hade lunginflammation och ända sen dess har hon hostat litegrann till och från, mest på nätterna.
    Nu har hon alltså fått lite feber igen (bara 38 grader) och hostan är värre igen. Bör man söka läkare nu, eller ser de en bara som nojjig då. Eller kan man vänta nån dag med läkarbesök.
    Usch, det hjälper inte hur många barn man har jag blir alltid lika velig i såna här situationer

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-11-02 19:34:17 följande:
    hmmm i dessa svininfluensa tider hade jag sökt. Skadar ju inte.
    Frågan är om de ens vil ha dit henne om de misstänker svininfluensa

Men har hon haft lunginflammation så nyligen så kan de väl knappast neka, eller? {#lang_emotions_undecided}
  • Busbellan
    Flock skrev 2009-11-02 19:38:16 följande:
    Jag hade nog kollat med någon läkare eftersom det ändå kommer så närma in på varandra. Min store son var ju dålig i tre veckor i lunginf, så hon kan väl oxå haft kvar inflammationen i alla dessa veckor. Bättre ringa om känna sig dum en avvakta för länge..
    Jag ringer imorgon på morgonen så får jag väl se vad de säger om det
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-11-02 19:53:17 följande:
    BLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!Svea har också fått samma mage som Anton .Hon äter movicol junior plain en påse varje dag. Men i dag har hon stått o klämt hela dagen, nu ÄNTLIGEN kom det ut en enorm hård klump. Hon vaknade upp o började klämma, alldeles svettig o en lååååång stund senare kom denna klumpen. Måste kanske höja dosen lite till. F*n vad jag hatar detta.
    Usch, stackars Svea
    Måste vara jobbigt att ha det så jämt, jag vet ju hur August blir och han har bara de problemen nån gång per år
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-03 08:16:05 följande:
    Ja jösses!  *suck*! Jag har inte sett en enda bonde där så vitt jag vet *gillar Gekås*
    Men DU kan väl inte åka dit, du är ju från Stockholm
  • Busbellan
    Flock skrev 2009-11-03 08:22:08 följande:
    God morgon alla  Jissis, vilket roligt program om Ullared. Nästa gång jag är där måste jag nog stanna upp och betrakta folk lite.. Verkar vara många roliga människor.. Smultron nu förstår jag varför du åker dit så ofta!
    jag bara älskade mor och son blondie
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15