• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Butte- de var slut i vår butik!

• Tejja
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-17 14:23:42 följande:
    Go dagens! Dagens rehab avklarad och jag tjatade mig till en utskrivning Jädrans vilken envis läkare men jag va strået vassare Firade med lite hopping från bästaste Småvi, 2 tröjor och nya tjusiga påslakansetet
    Hej
    Hur gick det på rehab då?
    Varför vill de hållla kvar dig? Du är väl rädd om dig?
    Kram
  • Tejja
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-17 14:38:15 följande:
    Halloj! Jo det gick bra, jag verkar ha kvar typ alla funktioner så Va skitnervös för de mentala testen Klarade dom galant dock utom ett jädra pussel som va skitsvårt Jo dom tycker det är lite tidigt att "stå ensam" än, jag druttade ju i golvet senast i Torsdags och va riktigt dålig *hua* Jag lovade och bedyrade att ta det lungt, jag är försiktig och tar allt i lite saktare takt. Äter mina mediciner och sover gott
    Det kan vara svårare med pussel än vad man kan tro!
    Jag antar att du sår för vad du lovade doktorn oxå?
     Har du mannen hemma nu då?
  • Tejja
    Smultronhjärta skrev 2009-11-17 15:34:02 följande:
    Men vad då flicktröja Och jag hoppas verkligen att det är ett dåligt foto för Max fina flicktröja ser då inte ut sådär www.tradera.com/Flicktroja-ljusgron-strl-98-1...
    Hittade en svart pojkoverall (Molo) på t. Hoppas att det inte gäller alla märken, för då har jag köpt en killoverall till Neah! {#lang_emotions_surprised}
  • Tejja
    SmillaMilla skrev 2009-11-17 16:07:57 följande:
    Åhhh måste skryta lite. Svea har i dag gjort kullerbyttor och sitter nu o ritar huvudfoting. Sååå duktig.
    Bra jobbat Svea!
    Kullerbyttor har vi bockat av här, men huvudfotingar är hon inte i närheten av än! 
  • Tejja

Ja, HERREGUD!! Shock and horror!!!! 

Kan hon få men för livet?
    Vad kommer de andra föräldrarna säga?
    Visst måste jag kunna åberopa reklamationsrätt här va?
    Det stod inget om att det var en killoverall! 
  • Tejja

En huvudfotings utveckling:

Till en början, kring 1½-årsåldern är det ett ganska planlöst ritande och bankande. Rörelsen utgår från axeln, hela armen arbetar och handen hålles stilla.
    Låt ditt barn rita med tjocka kritor, grova penslar eller fingerfärg. Nästa steg är då armen från armbågen i svepande rörelser drar en massa streck över pappret.
    Låt ditt barn rita eller måla med tjocka kritor, grova penslar eller fingerfärg. Så småningom övergår strecken till att bli lodräta eller vågräta. Ditt barn använder fortfarande axeln och armbågen i sitt skapande.
    Låt ditt barn rita eller måla med tjocka kritor, grova penslar eller fingerfärg. Vid ungefär 3-års ålder kommer cirklarna. Detta blir möjligt då ditt barn börjar lära sig använda handlederna.
    Låt ditt barn rita eller måla med vanliga kritor, pennor, tuschpennor och måla med finare penslar. Runt 3- till 4-års ålder kommer huvudfotingen. Den första brukar sakna armar och ben. I ansiktet finns ögon och mun. Näsan brukar komma senare. Efter en tid kommer två lodräta streck från huvudet som är ben och fötter. Efter ytterligare lite tid kommer två vågräta streck från huvudet som är armar och händer. Med tiden får huvudfotingen både näsa, hår, öron och tår. Halsen får vänta. Inte förrän vid 8- till 9-års ålder brukar barnen rita människor med naglar, ögonfransar, läppar och annat som tillhör människokroppen.

• Tejja
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-17 16:27:11 följande:
    *puh* Plockat hemma, promenerat fram o tbax till bankomaten, skällt på storasyster som ätit upp lillasysters kladdkaka, skällt på lillasyster som stökat ner hela köket efter baket å jag e helt sluuuuuuuuut  Va nog inte så alert som jag trodde ändå..
    Men vad 17 bruden!!!
    Inte undra på att doktorn vill ha dig på sjukhus. Hur kan han släppa iväg en 4-barnsmamma? Det går inte att vara sjuk när man har 4 barn.
    Ta hand om dig- tagga ner, om ingen hjälper till att städa, så STÄDA INTE. Kan du kanske låta grejjorna ligga??
    Annars ringer jag till din läkare och skvallrar. Så det så!!
  • Tejja
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-17 16:41:17 följande:
     ja måste nog blunda om jag ska klara detta, får liksom oro i hel kroppen om det är rörigt å det är kaosigt stökigt här just nu Ring inte!! Jag ska låta bli Funderar på att kolla om man kan få tag i städhjälp under några veckor, gubben orkar inte allt å de förstår jag men vi klarar inte röran heller liksom
    Ok, jag ringer inte idag då, men får jag höra något mer om att du sädar eller springer om kring, så blir jag inte nådig! (Detta är sagt med kärlek! {#lang_emotions_heart}
     Ja, det kanske är ett bra alternativ, med städhjälp alltså. 
    På något sätt måste ni hantera det iallfall, för alternativet med dig på sjukhus är ju inte lockande för någon! (Förutom för doktorn då)
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-18 15:14:22 följande:
    *WIIII* Idag kom mitt saknade paket från funkybaby Skickat den 29/10 enligt Marie o hon gjorde en reklamation i måndags 16/11, idag dyker det upp med en poststämpel med 2009-11-17. undrar vart det höll hus under tiden??? SÅÅÅÅ GLAAAAD efterlängtade pyttiga småfolkisar var det däri
    Jippi!!! Härligt när saker hittar rätt till slut!
    Själv fick jag en betalningsuppmaning från ett indrivningsföretag idag.
    Det är så dåligt skött. Jag beställde ett chokladogram till mitt kusinbarn i slutet av oktober. EN jättetoblerone- ni vet som man kan vinna på chokladhjul. JÄtteglad var jag när jag hittade den.
    Så får jag ett samtal från Gift today dagen efter födelsedagen där de ursäktade sig såååå mycket. Det hade blivit något fel och de hittade ordern i sitt system dagen efter födelsedagen. De såg att jag lagt ordern i tid, så de visste inte vad det berott på. Dessutpom fanns inte tobleronen kvar, så den gick inte att skicka.
    Jag frågade hur de hade tänkt att kompensera detta och hon frågade om ja hade något förslag själv. Jag svarade lite spydigt, Ja ni kan ju vrida tillbaks klockan ett dygn, så att jag kunde gratulera tjejen på rätt dag.
    Jag blev så arg, ledsen och besviken, så jag sa att jag inte hade lust att prata mer och jag skulle försöka komma på någon kompensation och hon sa ingenting mer än ok.
    Jag fick såklart ingen faktura, eftersom att de inte skickat någon choklad. Men nu har de tydligen skickat denna till ett indrivngsföretag- för nu har jag fått en påminnelse.
    {#lang_emotions_demon}  (Sorry, OT som vanligt)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15