Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hej i tråden!
    Lugnt idag med ser jag.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    H I L L A skrev 2009-12-30 16:07:20 följande:
    Skuttar in ......Saknar er allihopa, men snart är jag tillbaks igen, när barnen börjar på dagis och jag börjar jobbar, DÅ har jag nog mer tid över än jag har nu......GOTT NYTT ÅR till er alla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GRATTIS Malou till en liten nyårsgosse !!!!!!
    Hej!
    Det var längesen!
    Hoppas allt är bra med er!
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-30 18:57:08 följande:
    Hörrni sötisar..Jag vet inte vad vi ska göra här.. Kanske nån av alla er kloka vet Vi har inget vatten i huset sen i natt, verkar som något fryst nånstans.. Har satt värmefläkt i krypgrunden där inkommande vatten är men det hjälper inte. Får varken varmt eller kallt vatten och vi har vv beredare.. Nån som har tips? Kan det vara beredaren som pajjat? Eller är det rören med inkommande?*vet inget om rör*
    Har ni kommunalt vatten? Isf är det ju inte vattenpumpen som det var här för några år sen.

Kan vara varmvattenberedaren säger mannen här.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-30 19:08:13 följande:
    Japp! Kommunalt vatten har vi! Hur kan man kolla V V beredaren? Man borde väl kunna köra en "check" på den på nåt sätt?
    Man måste kolla på nåt sett om det kommer vatten TILL vv-beredaren.
    Kommer det dit är det den det är fel på.
  • lillronya
    LA Woman skrev 2009-12-30 19:12:10 följande:
    Min gubben säger att det måste vara stamledningen som frusit Hade det varit varmvattenberedaren så hade det kommit kallvatten...
    Det beror tydligen på vad man har för vv-beredare...
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-30 19:13:23 följande:
    Å var sjutton kollar men det då?  Vi har ett kraftigt rör med en gammal vridratt på, kanske det är inkommande? Ska man vrida av den? Kan ingenting alls om rör o sånt, måste absolut läsa på om det!!
    Det borde ju vara inkommande då.... Men vad du ska göra sen vet jag inte.
    Inget vägarbet eller nåt sånt som grävt av ert vatten? Hade ju varit typiskt.

Jag bara funderar på om det är kommunalt vatten borde väl nån från kommunen kunna komma och kolla?
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-30 19:21:46 följande:
    Nä, här har dom inte grävt nåt.. Alla är lediga här i dessa tider, man får inte tag i nån, inga hantverkare eller nåt..Jag testade kommun idag men som sagt... ALLA är lediga Då ska vi rikta värmen ditåt kanske? Vi har den nu blåsande mot vattenmätaren och rören runt den.
    Å vilket skit!
    Det är så kass när det går sönder i såna här tider!
    Borde väl finnas nån jour? Men det är väl apadyrt...

Ska hämta tjejerna i byn nu. Strax tillbaka.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-30 19:24:34 följande:
    Ja man ska ringa securitas står det   Hallå liksom!!
    Hahahaha vad ska de göra? Skrämma bort isen eller? Hihii. Så dumt!
  • lillronya
    jompa skrev 2009-12-30 21:14:55 följande:
    hej tjejer.ser att det anlänt en till bebis i tråden stort stort grattis liljan och grattis till storasyster.
    Hej hej!
    1 och 1 är 3 skrev 2009-12-30 21:20:41 följande:
    Jag har förberett en lista med 20 auktioner nu, lägger nog ut runt bb/lön... Måste fota oxå... men har iaf gjort en del av jobbet, *känner mej duktig*
    Duktigt!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15