lillronya skrev 2009-11-05 11:27:19 följande:
NU måste jag bara ösa ur mej lite här. Finns ingen hemma jag kan säga det till...Ringde till sjukhuset för att fråga om vi kunde få vaccinera Emilio mot influensan eftersom han har ganska stora problem med sin astma på vintern. Han är ju trots allt 2½ år och ingår i riskgrupp.Trodde jag ja!HAn är inte tillräckligt sjuk för att vara i riskgrupp... Då ska man behandla varje dag året runt. Att man behandlar för astma mer än halva året är inte tillräckligt mycket. Fy vad jag är ledsen.....
Åh, jag förstår dig, är lite i liknande sits just nu
När man väl bestämt sig så FÅR man inte.
Jag hade ju bestämt mig för att inte vaccinera Ella. Men så fick hon ju ett par lunginflammationer nu på kort tid och det gjorde att jag ändrade mitt beslut.
Men nu vet inte jag heller om hon tillhör riskgrupp eller inte. Barnmottagningen här kunde inte svara på det, de måste få den infon från hennes läkare i Gbg, och därifrån har de inte fått nåt ang. att hon är riskgrupp.
Har nu försökt få kontakt med hennes läkare i Gbg för att få reda på om hon är riskgrupp eller inte.
Jag vet att på andra sjukhus så räknas barn som föds med diafragmabråck som riskbarn, oavsett om de haft några följder av bråcket eller inte, men jag vet inte hur de resonerar på Drottning Silvia