Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

gahh, jag blir tokig på folk på fl ibland, ja riktigt ledsen faktiskt. Nu finns det vissa i en tråd som helt allvarligt menar att man inte bör placera ett boende med funktionshindrade där det bor andra människor.
    Alltså jag VET ju att August har det hur bra som helst, men hur ska det bli när han blir vuxen och inte bor hemma längre när det finns folk med massvis med fördomar

Ursäkta helt OT, men var bara tvungen att beklaga mig lite

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-10-31 17:41:01 följande:
    Det är skrämmande vilka åsikter det finns.Vet att det var en tråd innan om att funktionshindrade inte borde få äta på restaurang, eller nåt.Helknas!!!
    Jo, den läste jag också...tyvärr
    Fattar inte hur inskränkta folk kan vara
  • Busbellan
    Everlonn skrev 2009-10-31 17:56:18 följande:
    Du ska inte bry dig om såna!! De har inget annat att göra än att sitta och skriva ner allt och alla Vi hade sånt boende i vår trappa och i lägenhetsområdet och det var hur bra som helst! Alla tyckte så mycket om sonen som var liten då Som tur är lär ju de inskänkta inte bo i närheten i alla fall då ju Så dom slipper man
    Nej, du har så rätt så, de lär ju inte bosätta sig i närheten av där August kommer bo, undra vilka det är man bör köra ut i skogen egentligen {#lang_emotions_dreamer}
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 18:20:41 följande:
    Fy! Sådant blir man så ledsen på. "Våra" barn är ju lika härliga som alla andra barn är! Eller hur!!!! KRAM
    Ja, hur härliga som helst trots eller kanske tack vare sina egenheter

Visst är det jobbigt många gånger med ett barn med särskilda behov, men när allt är bra så får man så otroligt mycket tillbaka
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 18:27:25 följande:
    Ja men visst är det så. Vissa dagar är ju otroligt jobbigt, men andra dagar är ju helt underbara. I dag har vi haft mååånga härliga stunder. Sååå juvlig. Älskar han så mycket.
    Åh, blir tårögd av det du skriver, han älskar alldeles säkert dig lika mycket som du älskar honom. Var stolt över dig själv (och resten av din familj). Inte alla hade orkat med det du gör
    Är alldeles säker på att han har det perfekta hemmet nu
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2009-10-31 18:31:33 följande:
     Jag hr nånstans läst, jag tror det va en del av en dikt eller likn, att det är bara föräldrar med extra mycket kärlek att ge som får barn med särskilda behov
    Jag har en bra dikt i min pres. som jag bara älskar
  • Busbellan

Nu är jag ännu mer irriterad, men på sambon

han är sur över att jag ska åka på salgen på lördag, han tycker det är enda dagen han i lugn och ro har möjlighet att tapetsera Noras rum eftersom August är på kortis i helgen.
    Alltså VARJE gång jag vill göra nåt jag tycker är kul och göra det alldeles själv utan några barn med så blir han sur.
    Sist var det ju Ullaredresan som vi planerat in, men Ella blev sjuk så jag tyckte jag kunde få åka själv. Jag gjorde det, men han var sur i flera dagar.
    Och nu denna resan då. Alltså jag gör ALDRIG i princip nånting helt själv. Händer kanske 1-2 gånger i halvåret att jag hittar på nåt utan barnen med.
    Han däremot är iväg och kollar hockey minst en gång i veckan, spelar innebandy en kväll i veckan, ja ni hör.
    Men direkt jag vill iväg själv om så bara en kväll så tycker han det är jättejobbigt. Han säger det inte alltid rakt ut, men man märker hur sur han blir.

Så, nu har jag fått avreagera mig lite till Tur att ni finns här så jag kan lasta över mina problem på nån

• Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-31 19:48:51 följande:
    Bry dej inte om honom!!! klart du ska åka! Du är absolut värd de!!!
    Jag det är det ingen tvekan om, ÅKA ska jag
    Jag får väl bara stå ut med att han surar i några dagar sen
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-31 20:07:25 följande:
    Vad säjer du om du kontrar med hans hocke/innebandyträningar då!?
    Jag försöker ta upp det ibland, men jag tror inte han ens ser att jag ALDRIG är iväg på nåt själv. jag är ju iväg varje fredag på Noras ridning t.ex, men det är ju inte samma sak, då har jag ju Nora med och så gott som alltid Ella också.
  • Busbellan
    Flock skrev 2009-10-31 20:39:58 följande:
    Kram! Så tråkigt för trotts allt så tar det lite gläädje ifrån allt det roliga.. Stor kram till dig!!
    Ja, det gör ju det, men det där surandet brukar gå över relativt fort i alla fall
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15