• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • ChokladMoshin
    Smultronhjärta skrev 2009-10-13 22:27:26 följande:
    Näe jag orkar inte Det blir bara kaos Alltså- pistolerna är ju väldigt mycket så..Antingen gillar man eller så gillar man inte Men att för den sakens skull dra igång "hållmedmig" trådar känns väldigt typiskt för det där kaoset
    Kan du inte inboxa mig vilken tråd? Måste ju försvara pistolerna som sonen älskar högt!!
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-13 22:28:23 följande:
    Ja jag tycker också att man ska få bestämma själv när man är så stor men tänker också på Emilio.Berättade den tanken för de och då tyckte de att de fortfarande inte ville ta den. Men tvekade ändå lite då.
    jag tycker det är avgörande om han får ta den eller inte... får han ta den hade jag inte pressat dom, men får han inte så hade jag tagit upp frågan med dom igen...
    är det för att dom är spruträdda överlag eller beror det på att dom inte vill ha vaccinet?
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-10-13 22:21:51 följande:
    den e inte fototapet med fjärilar.. knallrosa.. köpt på rusta av alla ställen fastnade pang för den o tja.. kolla i mitt galleri
    Den var jättefin! Är det länge sen du har köpt den? Måntro om de har kvar den ännu?
    Elias 070202 Ella 080920
  • ChokladMoshin
    Olivers Mamma skrev 2009-10-13 22:28:42 följande:
    ja men man får ju ha lite grabbigare byxor till bara
    Njäe, funkar inte i alla fall. För lila/rosa för mig.....
    Tur vi inte har lika smak, tråkigt om alla barn skulle gå klädda likadant.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2009-10-13 22:31:21 följande:
    jag tycker det är avgörande om han får ta den eller inte... får han ta den hade jag inte pressat dom, men får han inte så hade jag tagit upp frågan med dom igen...är det för att dom är spruträdda överlag eller beror det på att dom inte vill ha vaccinet?
    Ja det tycker jag med. Problemet är att de större barnen vaccineras ju nu snart. Pappret skulle in senast imorgon.
    De är spruträdda men också rädda för vaccinet.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-10-13 22:30:19 följande:
    Jag försökte det idag.Slutade med att Alicia fortsatte vägra och Michaela med en suck sa att ja ni är ju vuxna så det är väl bara att lyda...
    Hmmm, jobbigt. Här hemma ska jag och de 2 "stora" barnen ta. Mini är för liten.
    Maken hoppar nog´, han är inte i riskgruppen.

Har ni förklarat alla risker för dom själv inkl. alla i familjen om dom inte tar det och blir sjuka? Antar jag förresten att ni har då ni arbetar inom vården....knäppa jag.
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-10-13 22:26:46 följande:
    Jag tycker också att det är jättesvårt att ta beslut i detta... Tänker att jag vill ta det för att inte bli helsjuk och inte orka med barnen.
    jo.. så har jag med tänkt.. eller OM man skulle bli sjukhusdålig lixom..
    eller värsta . smitta nån i familj eller släkt..!
    så svårt.. men.. ja..
    jo.. kanske ska ta den iaf..
    * 3 underbara busfrön *
  • Busbellan

Ser att ni pratar vaccinet igen
    Har alldeles nyligen bestämt att vi inte ska ta det nån i familjen. Pratade lite med ett par sjuksköterskor om hur de skulle göra med sina egna familjer.
    Fick lite bra info där tycker jag.
    Dels räcker ju vaccinet bara över denna säsongen. Så om det ska skydda även nästa år måst man ta det igen. Sen är det bara 80-90% som verkligen blir immuna tillfälligt mot viruset, man vet alltså inte ens om man är skyddad eller inte.
    Sen var det en hel rad saker till som gjorde att jag kom fram till att vi hoppa över vaccineringen. Ja, även Ella tror jag. Men ska ringa barnmottagningen imorgon och höra lite ang. Ella tror jag

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15