• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-13 22:33:53 följande:
    Ja det tycker jag med. Problemet är att de större barnen vaccineras ju nu snart. Pappret skulle in senast imorgon.De är spruträdda men också rädda för vaccinet.
    oj senast imorgon.. ja då var det ju svårare. inte så mycket tid då ju..

skolorna skulle haft nån som gick runt och informerade eleverna om vaccinet...

vi vet inte själv hur vi ska göra..
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2009-10-13 22:34:13 följande:
    Hmmm, jobbigt. Här hemma ska jag och de 2 "stora" barnen ta. Mini är för liten. Maken hoppar nog´, han är inte i riskgruppen.Har ni förklarat alla risker för dom själv inkl. alla i familjen om dom inte tar det och blir sjuka? Antar jag förresten att ni har då ni arbetar inom vården....knäppa jag.
    Ja vi har haft många diskussioner.
    LJ2 skrev 2009-10-13 22:34:26 följande:
    jo.. så har jag med tänkt.. eller OM man skulle bli sjukhusdålig lixom.. eller värsta . smitta nån i familj eller släkt..! så svårt.. men.. ja.. jo.. kanske ska ta den iaf..
    Jättesvårt är detta...
    Busbellan skrev 2009-10-13 22:34:28 följande:
    Ser att ni pratar vaccinet igen Har alldeles nyligen bestämt att vi inte ska ta det nån i familjen. Pratade lite med ett par sjuksköterskor om hur de skulle göra med sina egna familjer.Fick lite bra info där tycker jag.Dels räcker ju vaccinet bara över denna säsongen. Så om det ska skydda även nästa år måst man ta det igen. Sen är det bara 80-90% som verkligen blir immuna tillfälligt mot viruset, man vet alltså inte ens om man är skyddad eller inte.Sen var det en hel rad saker till som gjorde att jag kom fram till att vi hoppa över vaccineringen. Ja, även Ella tror jag. Men ska ringa barnmottagningen imorgon och höra lite ang. Ella tror jag
    Ja jag är skyldig där.
    Bästa stället att få lite åsikter ju.

Skönt att ni har bestämt hur ni ska göra iaf.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • LJ2
    Milliz skrev 2009-10-13 22:31:26 följande:
    Den var jättefin! Är det länge sen du har köpt den? Måntro om de har kvar den ännu?
    var ett tag sen jag köpte den, men sist jag kollade fanns den kvar =)
    o på hemsidan fanns den.. bra pris med..  =))
    här i jkpg fanns den i nån blå/turkos med .. oxå fin.. men jag pangade för den rosa
    * 3 underbara busfrön *
  • lillronya
    Buttelina skrev 2009-10-13 22:37:20 följande:
    oj senast imorgon.. ja då var det ju svårare. inte så mycket tid då ju.. skolorna skulle haft nån som gick runt och informerade eleverna om vaccinet...vi vet inte själv hur vi ska göra..
    Ja lappen ska in imorogn och imorgonkväll är det allmän infokväll ang vacinet. Hur tänkte de då?
    Nikitas lapp skulle in i förra veckan.
    Konstigt nog har inte Anjelin fått någon.
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2009-10-13 22:34:28 följande:
    Ser att ni pratar vaccinet igen Har alldeles nyligen bestämt att vi inte ska ta det nån i familjen. Pratade lite med ett par sjuksköterskor om hur de skulle göra med sina egna familjer.Fick lite bra info där tycker jag.Dels räcker ju vaccinet bara över denna säsongen. Så om det ska skydda även nästa år måst man ta det igen. Sen är det bara 80-90% som verkligen blir immuna tillfälligt mot viruset, man vet alltså inte ens om man är skyddad eller inte.Sen var det en hel rad saker till som gjorde att jag kom fram till att vi hoppa över vaccineringen. Ja, även Ella tror jag. Men ska ringa barnmottagningen imorgon och höra lite ang. Ella tror jag
    vad var det för en rad saker som fick dig att inte vilja ta det?
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-10-13 22:37:59 följande:
    Ja vi har haft många diskussioner. Jättesvårt är detta... Ja jag är skyldig där. Bästa stället att få lite åsikter ju.Skönt att ni har bestämt hur ni ska göra iaf.
    Ja, det har nästan varit det värst, att bara bestämma sig. Har velat fram och tillbaka Måååååånga gånger
    Mamma till Nora, August och Ella
  • solouniko
    Zvartaliljan skrev 2009-10-13 22:35:54 följande:
    ja upp till 74, typ inget i 80. Mest i 56-62
    Okej. Milla har ju 68 ännu men snart är det dags för 74 tror jag, hojta gärna till när du lägger ut på T

Vad blir det för namn nu då, inte Perdo eller? {#lang_emotions_dreamer}
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-10-13 22:38:03 följande:
    var ett tag sen jag köpte den, men sist jag kollade fanns den kvar =) o på hemsidan fanns den.. bra pris med..  =)) här i jkpg fanns den i nån blå/turkos med .. oxå fin.. men jag pangade för den rosa
    Ja, självklart ska det vara rosa!! Vi har inget rusta här jag bor men jag ska iväg på shoppingrunda på lördag och då måste jag ju gå in på rusta och kolla om de har några. De var verkligen jättefina!! Och djungelfototapeten var ju också jättefin! Jag tror att jag ska höra med M om inte barnens rum behöver nya tapeter
    Elias 070202 Ella 080920
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-13 22:39:25 följande:
    Ja, det har nästan varit det värst, att bara bestämma sig. Har velat fram och tillbaka Måååååånga gånger
    Har också velat både ang mej och barnen.
    Tror att jag har bestämt mej nu. Och då måste jag ta den imorgon. Är ju grymt spruträdd själv med...
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-13 22:39:16 följande:
    Ja lappen ska in imorogn och imorgonkväll är det allmän infokväll ang vacinet. Hur tänkte de då?Nikitas lapp skulle in i förra veckan.Konstigt nog har inte Anjelin fått någon.
    jaa hur tänkte dom då??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15