Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-10-24 22:57:49 följande:
    Det visste inte jag. Vilken fin anledning att ge en dopsked. Jag ät gudmor till två barn och de har båda fått en doptavla som jag broderat.
    Jättefin present!

Jag är fadder till min brors ena dotter. Hon får alltid extra presenter på dopdagen, något extra vid jul, kort från semestrar osv.
  • mortillsju

Jag vill ha mer NS till M. Så glad jag blev i det vi fick i veckan. Vad säger ni....gråa eller bruna byxor??

• mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-24 23:04:31 följande:
    Jag ger också mina små gudbarn present vid jul och födelsedag. Dock inte på dopdagen.
    Dte är klurigare att minnas dopdagen....men bara det att barnet vet att man är deras fadder är tokfint tycker jag!! Ms gudmor följde med och hämtade M på dagis i fredgas....hon presenterade sig som Eva, Ms gudmor
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-24 23:07:40 följande:
    Båda!! Så fin han blev i NS!!! Om man ska välja så utgå från vad som finns att matcha med i garderoben.
     Jag tycker de bruna är tokfina men vi har meandis bruns så frågan är inte om nästa bralla ska vara grå så blir det väl den bruna sen Men sen vill jag ju ha överdelar till. Hmmm...vi har den röda munkisen....kanske ska vi ha en grå med och den blåa hooden. och sen några vanliga tröjor?

och fleecarna var ju ljuvliga!! Jag valde mellan Molos och NS och ångrar inte att jag valde NS. Tokfina!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-24 23:19:46 följande:
    Ja då är det ju smart att börja med de grå. Rött är så himla snyggt till de! Glöm inte den röda tröjan med stjärnan till de grå brallorna. JAg har nyligen fått hem en NSfleece och ångrar det absolut inte. Molos får nu vara finjackor. NS är betydligt bättre lekkläder!
    Japp *noterar* röda tröjan med starsen. Och sen blir det nog ett par mörka jeans med. Jag blev så positivt överraskad av dessa kläder och sonen jätteförtjust rakt av. Han brukar alltid krångla annars. Det är som om han liksom tagit ett steg till....han vill gilla det han har på sig.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-24 23:32:25 följande:
    Han kommer att bli så fin!! Emilio har nåt NS på sej så gott som varje dag. Det är mitt absoluta favvomärke till honom! Kul att han gillar det!
    Det kanske är det vi lär oss av antalet barn...att de är olika och att de även gillar olika kläder och att de inte alltid gillar det vi gillar Vi ser så olika ut i vår familj, alla har olika stil och såklart sätt. M har utvecklats till en jeanskille vare sig jag vill det eller inte.

Emilio är så söttuff i sina NS tycker jag. Det är honom på pricken. Lilla A så fin i sina katvigsar och rååååsa overall
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-24 23:51:04 följande:
    Ja så är det nog. Här ser barnen väldigt olika ut också. Och vi andra med för den delen.
    Vad fasen....NS kollektionen är ju så liten att man nästan kan ha ett av varje plagg utan att garderoben svämmar över precis
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-24 23:58:53 följande:
    Glömde ju hälften. Det är ju så olika det där med kläder. JAg är jeansmänniska. Har alltid jeans. Möjligen om jag är sjuk kan jag ha mysbralls. Mannen däremot använder bara sina jeans när han ska vara bland folk. Om han jobbar eller om vi ska bort.

Jag bor också i mina jeans just nu. De håller in bra jag borde verkligen gå ned 10 kilo När jag väger lite mindre har jag helt andra kläder...t ex mycket kjol och andra brallor. Men som sagt nu, jeans och mycket tunikor. Och jag älskar kofta över hela härligheten.

M är jeanstypen.

Lilla S är tokstilungen ...vill helst ha klänningar i kraftiga färger och tryck (Småfolksklänningen jag tänkte köpa till henne är slut ) Gillar kjolar, mjuka kläder. Typisk danskunge!!

A 15 år har oklika cargobrallor, låmgärmade t-shirts och svettisjackor över. Jämt!

N 17 är tokigheten peronifierad med färgat hår, tokkläder i de mest osannolika kombos. Hlet oefterhärmelig

Ja....det var vi som bor i huset just nu
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-10-24 23:31:53 följande:
    dom hade ju massa fint!!!
    Jag vet. Jag har hört talas om de som gjort en tidskapsel. Tag kistan, fyll den med saker från detta år, tidning, prisuppgift på vad mjölken kostar, musik, polistisk debatt, vad pratade vi om. Hur reser vi, klär oss osv. Jätekul såklart att ha sen resten av sitt liv!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-24 23:59:16 följande:
    Ja visst är det bra?!
    Faktium är att han har så lite kläder ...ja dessutom när jag köpte några velourbrallor köpte jag dem för stora *skittokigt* så de är i växalådan till nästa vinter. Ja han har kanske 4 par brallor just nu, kanske 5 tröjor ja du vet. Lite klurigt att klara sig på....så hit med hela NS kollektionen säger jag bara!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15