Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-10-21 22:30:03 följande:
    Bra jobbat!!! Vilken mer då?
    Buttes pusseltunika {#lang_emotions_tongue_out} Har surat sen jag tipsade om den o inte knep den själv direkt
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2009-10-22 10:24:34 följande:
    Godmorgon! Här var vi uppe tidigt för koll på BVC. Milla väger nu 7,5 kg och är 65,3 cm lång och ett hattmått på 42. Snart är hon ingen bebis längre
    Hur gammal är hon nu? Min bjässe till systerson väger 8,5kg och är ca70cm lång vid 5 månader Han känns så himla stor men andra påstår att det är ganska normal vikt, är väl bara för att jag jämför med Maia som jag tycker det är stort
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2009-10-22 10:44:49 följande:
    Mycket
    Ja det är SÅ olika, min systerson väger ju vid 5 månader vad Maia vägde vid 1,5år Så hela familjen tycker ju att Wilgot är jättestor fast han egentligen nog är normal Bara det att den senaste bebisen i familjen de har att jämföra med var pyttig
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-22 10:58:51 följande:
    Men visst skulle de va rätt tufft med inramade suits?  Stora svarta kraftiga ramar med vit bakgrund och sen suiten... 
    Jag har Maias första kläder inramade på väggen i en stor djup kraftig Ikea-ram Skitfint dock ej danska kläder då det inte fanns så små så de passade
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-22 11:00:04 följande:
    Eller vilka plagg som helst iofs... Rätt snyggt med olika former och storlekar Å det måste jag fixa till Bubblis rum!!!
    Jag har body+byxa+mössa+tossor+blöja (de små prematur) + bb-armbandet i ramen
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-22 11:01:26 följande:
    Ja eller hur!!! Visste det skulle va fint!!! Jag MÅSTE fixa ramar *Älskar barnrumsinredning*
    Jag kan fixa bild sen på hur min ser ut om du vill? Det är en fyrkantig Ikea-ram med kraftig vit ram (finns även svart). Den är så djup mellan glaset och själva botten så kläderna får lätt plats. Jag satte fast dom med dubbelhäftande tejp.
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-22 11:05:05 följande:
    Å va gulligt!!!
    lillebror ska få en likadan tavla sen med hans första kläder De är redan inhandlade, strl.38 De som hänger i Maias ram var för stora på henne när hon föddes...o de är strl.40! Prematurblöjan fick vi vika ner för att den inte skulle skava på lilla naveln {#lang_emotions_heart}
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-22 11:07:32 följande:
    Ja gör det snälla Jag vill absolut ha svarta ramar, gillar kraftiga kontraster.. Å svart/vitt är just nu favoriten här Skulle vilja ha dem tätt emot glaset så dom blir riktigt släta, undrans om det går trots tryck knappar? Helst dubbelglas men det kostar väl multum
    http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpaouv8h.jpg

Var visst inga byxor med i ramen och bb-bandet har trillat ner (ligger nere i vänstra hörnet)
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2009-10-22 14:52:36 följande:
    Hej hej flickor. Allt bra i tråden? Har precis tagit mej en tupplur, Meja var iiiiiinte snäll mot mamman inatt, bökade mest hela natten, hoppas på en bättre natt inatt.
    Meja kommer få fint paket imorgon du får muta med det så hon sover bra, börja tidigt vet du, flicka som hon är så blir hon säkert klädtokig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15