Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Everlonn skrev 2009-11-14 22:50:13 följande:
    Lite färg är typ ljust rosa i så fall..det har hon inget i... Det är väldans strikt så inga glada klara färger
    hmmmm key{#lang_emotions_undecided}......
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen

hej tjejer...
    precis hemkommen med maxen från barnakuten... varit inne å inhalerat.. det va pipigt i luftrören sa läkaren... han har ju haft en sådan jobbig hosta å inatt så hostade han så han kräktes upp en massa välling på mej å han själv... så nu har vi ÄNTLUGEN fått lepheton- e utskriven.. så maxen kan få en lugn natt förhoppningsvis....
    han har ju varit lite åt det astmatiska hållet med denna förkylningen så vi får se hur det utvecklas sa läkaren för ev en annan behandling... det lä märkas nu i vinter......

• Greksmurfen
    Tasha78 skrev 2009-11-15 17:34:02 följande:
    stackars liten hoppas han får sova inatt
    jo vi hoppas på det... kan ju bli skönt å åf sova utan en virvelvind i sängen med{#lang_emotions_wink}
  • Greksmurfen
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-15 18:01:31 följande:
    Å lilla vännen   *krama* Tufft för liten!!
    jo inte lätt å va liten...tack bubblis..
    Tejja skrev 2009-11-15 18:37:26 följande:
    Greksmurfen:  Stackare! Måste vara tufft för både liten och stor!
    ja det e inte lätt när de esjuka de små livet =S..
    men nu hoppas vi på det bästa att allt e bra tills imorn,,, maxens andra inskolningsdag på dagis då=)..
  • Greksmurfen

tjrjer ... när ni lägger in bilder... hur får ni dem stora då??

får ju bara in plutte bilder..
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-15 20:24:41 följande:
    Skiktröntgen tror jag det heter? Har jag med gjort några gånger. Är lite läskigt det också men inget kommer ju i närheten av den där jävla slangen ner i halsen...men visst, det är väl bra ändå att de har den tekniken så de kan se! Jag fasar inför morgondagen...jag är rädd för att jag kommit in i ett aktivt skede av mitt Chrohns..har jätteont i tarmarna och blöder rätt mycket med avföringen...så imorgon lär jag väl få slangar inkörda både genom halsen o det ännu mindre trevliga alternativet....(fast halsen är fortfarande det värsta även om det andra gör ondare!) Vågar inte ta min medicin...står att den kan påverka fostret så jag har ju låtit bli den hela graviditeten... När de kollade ditt socker, gjorde de en glukosbelastning då? Jag ska in o göra en sån på torsdag...aldrig gjort förut o är lite skraj Har hört flera som mått så dåligt efter det... Hoppas du får bra svar från läkarna nästa gång du träffar dom. I din ålder kan det väl ändå inte vara så vanligt o bara få en stroke sådär?? Visserligen har du haft det jävligt stressigt o jobbigt men ändå...
    glukosbelastning går bra=).. jag fick göra en när ja väntade max då mitt blodsocker låg lite högre än vad det borde...man får komma på morgonen å dricka hmm tänk dej massa druvsocker blandat i vatten ungefär.. det e rätt så sött men du får ett glas med vatten .. å ett tips drick lite av varje pö om pö men dra inte ut på det....ta gärna med citron.. då smakar det lite bättre...låg på 9,3 efter å 10.0 låg gränsen på
  • Greksmurfen
    Tjollabolla skrev 2009-11-15 20:36:37 följande:
    Här får vi inte dricka vatten ens...
    VA???

här har vi en mugg med sådan sockerlösning å ett glas vatten till å sedan citron i om vi vil då.... mysko att det e olika...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-15 20:52:01 följande:
    Ja alltså jag kan hantera det...jag är så van vid detta efter alla dessa år med magproblem så det är liksom en del i vardagen. Det jag är rädd för är ju om det kan irritera igång en förlossning...med Maia överlevde jag de 8 månaderna utan minsta problem med magen.
    få hoppas på det bästa....
    när ja va inne med maxen innan på barnakuten, den läkaren maxen hade, hade jag när ja var tonåring=)...han berättade med att de har hand om alla prematurer från v 27 i vårt område.. bla så hämtads de  från karlskrona.. råkade babbla lite jobb med varav man råkade kommain på barnvård......
  • Greksmurfen
    Tjollabolla skrev 2009-11-15 20:43:00 följande:
    Citron får vi ha med oss, det häller dom i lösningen. Men inget vatten eller någonting förrän det är över...
    asså det e konstigt att det varierar.. ja menar antingen påverkar ju det värdet lr så gör det de inte.... å då kan man ju ika gärna få lite vatten till med.....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15