• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hello

Nu är vi hemma igen efter dagens strapatser.
    Jag börjar se en ände på vabbandet här. Alva var i skolan idag och Neah känns rätt pigg. 
    Smultron- kommer det att läggas ut något ikväll? 
    Lillronya- Hoppas att hostan blir lugn ikväll! 
    Angående svininfluensan- går det att veta (på annat sätt än genom att testa) vilken sorts influensa man har?
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-11-20 15:47:18 följande:
    JA vi håller tummarna nu här. Sover gärna inatt istället för att tar hand om lillplutt. Hoppas det blir som vanligt hos er med nu. De har visst vissa symtom som man "ska" ha för att det ska var svininfluensan.
    Men vilka symptom är det som skiljer åt då?
    Jag har bara hittat sidor som säger att det är samma symptom som vid vanlig influensa.
    *Vill veta om vi har svinet hemma nu, eller vanliga influensan*
  • Tejja
    Så här står det på vårdguiden:

Symtomen på svininfluensan påminner om vanlig influensa. Vanliga kännetecken är feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk och trötthet. Svininfluensan kan också ge diarré och kräkningar. 

Känns himla svårt att skilja influensorna åt då. Jag vill ju veta om vi kan skippa vaccinationen med gott samvete!
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-20 16:03:00 följande:
    OT men herregud vad finns det för sjuka män egentligen HÖGGRAVID liksom! Fy man blir ju mörkrädd... www.aftonbladet.se/nyheter/article6154294.ab
    Usch ja, ja hörde om det på nyheterna i morse. Riktigt läskigt vad mycket wacko människor det går omkring här ute! 
  • Tejja
    Smultronhjärta skrev 2009-11-20 16:14:43 följande:
    Japp- jag laddar upp ikväll- hann ju inte igår
    Jag är ju novis på t, det är bara om man vill lägga in en annan avslutstid än den som blir automatiskt som det kostar pengar va?
    Jag trodde att det även var jämna veckor som gällde. Men jag kan lägga upp auktioner idag väl, och ha avslut tex nästa söndag, eller måndag?
  • Tejja
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-20 16:19:44 följande:
    Fast jag tror det enda sättet är att ta ett prov alt. kolla om ni bildat antikroppar (?) om det ä rför sent för provet. Det finns ju virus som ger utslag som svininfluensan. Se bara på Oliwer, flera läkare samt ssk var helt övertygade om att det var svinisen och han sattes t o m på Tamiflu men när provsvaret kom visade det neg. och alla såg ut som frågetecken. Det finns ju även mång asom faktisgt har svininfluensan utan att märkt det /tagit det för vanlig förkyldning så för att veta måste man nästan ta provet tror jag. Hej pölsegummor Borde ta ett bokföringsmaraton men det kändes mer lockande att dåsa här en stund Lillronya -- Krya på lilla E, hoppas så att kvällen och natten blir lugn! Både för hans och mammans skull Liljan --- skönt att lilla loppan äntligen får må så bra! Hoppas att både astma och krupp håller sig långt borta och att hon fortsätter bajsa (och man fåår vara stolt när hon bajsar själv ) Sänder massa krya på er tankar till alla trådens stackars sjuklingar
    Antar att de inte har någon större lust att göra provtagnigar på oss, bara för att jag är nyfiken...
  • Tejja
    Helle skrev 2009-11-21 09:04:04 följande:
    Söta barn!
    Grattis på födelsedagen! 
    Godmorgon förresten (eller morogn och morgon...)
    Här är det S{#lang_emotions_sunny}L!!!  Men 4 soltimmar hittills i november- så var det verkligen på tiden! 
    Neah har feber igen efter några dagars uppehåll.
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-11-21 11:20:51 följande:
    Ja vi får hoppas att det vänder nu. HAn har inte fått alvedon/ipren sen inatt och det är ju bra. Jag är bara sååå trött! Tur att de stora tjejerna är hemma och hjälper till. Mannen jobbar ju.
    Trist att natten blev tuff och att han mår sämre.
    Åkte mannen på jobb för att du blev ledig eller? För du skulle egentlgein väl ha jobbat nu va?
  • Tejja
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-21 11:09:05 följande:
    Krya på henne!! Att de aldrig kan få förbli friska de små Härligt med sol! Här har det allt också letat sig fram ett par strålar, typiskt när man ska hålla sig inne
    Tack det ska jag säga till henne att göra!
    Vi sket i febern och gick iallfall ut i trädgården ett tag. Måste få lite solstrålar på oss, nu när de  äntligen är här.
    Kan du inte lägga in en bild i ditt galler på håret, blev så nyfiken! {#lang_emotions_dreamer}
  • Tejja
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-21 13:27:36 följande:
    Hmm Håret?? Tror du kanske tänker på ngn annan - eller vad har jag nu gjort? Det är nog bara bra för dom att komma ut lite! Själv slutar jag snart och ska få ta mig ut - lagom till det försvann de ynka solstrålarna
    Eh...ja, har du tvättat det idag kanske?
    Nej då, det var min miss, det sista av mitt inlägg skulle varit riktat till Greksmurfen. Sorry! 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15