• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-11-21 13:41:13 följande:
    Ja det är trist... Har blir ju så himla speedad av astmamedicinen med. Så här var fullt ös kl 5. Ja jag skulle ha jobbat nu, men han har också arbetstid nu. Vi jobbar varannan helg båda två. Då brukar barnen vara ensamma hemma delar av helgen. Så nu skulle de varit ensamma på dagen idag. Men det funkar inte när E är sjuk ju. Och jag är så glad att jag var hemma inatt!!
    Aha, då förstår jag. Nä, det går ju inte med sjukt barn hemma.
  • Tejja
    PontusOchLucas skrev 2009-11-21 20:04:44 följande:
    Hej! här har ni en till som är tokig i danska kläder:) spec molos. Men jag undrar över en sak.. Vad är molo salg och vart hålls det? I danmark eller? Mycket billigare än butikspris? Som jag förstått det så är det kollektionen före som säljs där eller? Guuud vad jag oxå vill diit Skulle shoppa ihjäl mig. hehe
    Hej. Välkommen till tråden! Salgen har ju precis varit, så nu dröjer det till maj tror jag, om det nu blir en till.
    Hej ni andra förresten. Har ni det bra ikväll?
    Jag blev så inspirerad att jag har lagt upp några saker till på t. Det är ju jättespännande att följa auktionerna! Fast jag ångrar att jag inte tog ett utropspris på overallen- känns som om den stått still på oroväckande länge nu!
    Men nu till packandet- mailingbags var köper man det och hur många måste man köpa?
  • Tejja
    Stormis skrev 2009-11-21 22:13:39 följande:
    Jag har köpt på m-kylli-emballage.se/catalog/index.php. Vet att Smultron gjort det med. Jag är nöjd med dem och när jag jämförde var de billigare där än emmis. Hon har hela tiden specialerbjudande (se högerkolumnen) på ett par produkter och om man håller sig till dem så blir priset bra. Vi har dock köpt ett par hundra (!)... på en och samma gång eftersom det blir billigast så och de ändå går åt tids nog... Och ang overallen, visst, det är kasnke lite sent på säsongen, men de flesta går bra ändå som jag sett. Dock är ju charmen/det otäcka med T att oftast så händer det bara saker första och sista dagen...
    Tack. jag ska ta och kika där. Det känns som om att det underlättar mycket med mailingpåsar!
    lillronya skrev 2009-11-21 22:00:53 följande:
    Hej! Vill du gb:a mej ditt traderanick? JAg brukar köpa mailingbags på T från emmis.se eller från hennes sida. Det varierar.
    Ska ta en lov och kolla där med! Tack!
  • Tejja

Ops, nu kommer min dator ladda ur.

Passar på att säga godnatt om jag inte kommer in igen!
  • Tejja

Godmorgon- Hoppar bara in en sväng. Har lovat att gå ut och spela lite fotboll. {#lang_emotions_throwup}

Lillronya- Nu har jag provat klänningen och tunikan.
    Den var lite trång att få på (men då knäppte jag inte upp knapparna)
    Nu vägrar hon att ta av den!
    Hon är 94 cm lång, enligt min egenhändiga mätning mot vardagsrumsväggen! 
    Men jag får inte in bilden i bt, har ännu inte lärt mig hur man kopierar på min mac!
    Så du får kolla i mitt galleri istället!
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-11-22 10:45:34 följande:
    Godmorgon!! Vilken goding du har! Klänningen sitter ju helt ok. Och Anjelin är nog inte 94 cm än. TAck för hjälpen!!
    Jag försöker få henne att byta till den större modellen, men hon vill ju inte ta av denna!
    Jobbigt med mammor som inte har något att säga till om alls! 
    Den andra klänningne jag har, har ingen knäppning på axlarna, utan där sitter knapparna på ryggen. Det såg jag först nu...*konstigt*
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-11-22 11:01:28 följande:
    Ja vilka jobbiga mammor vi är. Idag mår nog Emilio bättre för han ville ha kläder på sej. Mammas kille ville inte ha nåt annat än jeans. Vad märkligt att klänningarna inte är likadana... Och så inget köp nu. *klagar*
    Nu finns det en bild på den andra klänningen. Den är storlek 98, ser inte ut att vara jättestor skillnad. Den var förövrigt ocå lite svår att få på. Funkar nog jättebra med ett sammarbetsvilligt barn som sträcker händerna rätt upp i luften!
  • Tejja
    nikki2006 skrev 2009-11-22 19:32:45 följande:
    Hej hej Är det nån som vet om det hänt nåt med malinkaunitz??? Har inte sett henne i tråden eller hört av henne på nästan en vecka
    Jag ser bara att hon är online nu iallafall. Fast det är ju inte du...
  • Tejja

Smultron- Ja, vad ska jag säga...Stackars, stackars dig! Jag håller alla tummar och tår jag har för att du ska få något tips av någon som kan få ner reparationsnotan!! Fy !7 vad trist!

• Tejja
    Smultronhjärta skrev 2009-11-22 20:59:03 följande:
    Jaa, jag är så "känslig" när det gäller sådant här..och Stoffe säger heeela tiden att det är inget att gråta för*suck*
    han har ingen aning om hur pass kostsam historia det kan tänkas vara?
    Jag har fått mail från ett företag om 1500 vilket känns billigt jämfört med 10 000{#lang_emotions_dreamer}

OJ, 1500?? Det lät ju nästan för bra för att vara sant! Här brevid mumlades det om priser en bra bit över 10' 
    Vad heter de? (Bäst att skriva upp man skulle behöva ha det någongång). 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15