Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Milliz skrev 2009-11-06 10:51:06 följande:
    Ot men jag hade en hög med ca 100 foton liggandes på skrivbordet som var på väg in i albumet. Det vara bara det att innan de hann vadra in i albumet hittade Elias de och skulle såklart titta på dem. Nu har han strött ut hela min sorterade korthög på golvet. Bläää vad jobbigt att sortera om allt, det tar ju sån tid. Men jag får ju skylla mig själv som lämnar korthögen framme.. 
    vad surt! Sånt är jobbigt, jag håller på att välja ut bilder på datorn, det är över 1 års bilder som ska väljas och sedan sorteras när de kommer hem... har undvikit det just för att det är så tidskrävande...

*dax för lunch*
    stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 10:49:28 följande:
    Kom in kl.17 till jourcentralen. De tar nya prover som visar samma låga blodvärde men dessutom en förhöjd sänka, läkaren lyssnar på mina lungor igen eftersom jag är så tungandad och hög puls och skickar då vidare mig till akuten för att ta ett blodprov där som visar om det kan finnas proppar i lungorna! Skrämmer upp mig rejält...jag kommer dit och de tar dessa blodprover, o då ligger värdet på det precis på gränsen att det sannolikt är proppar så då blev det låååång väntan o så blev det först vanlig lungröntgen o sen skiktröntgen med kontrastvätska.jag gjorde verkligen allt för att tala mig ur den där lungröntgen...det är ju farligt för bebisen!! Men de ansåg att de ev. propparna var farligare o ville inte lyssna på mig när jag sa att jag är så tungandad o yr m.m pga blodvärdet...O ja...självklart fanns där inga jävla proppar!!! Så efter 8 timmar fick jag äntligen åka hem, o fortfarande ingen hjälp mot det jag faktiskt kom in för utan blodvärdet skulle mvc ta hand om sa dom!!!*SUCK*
    stackare! Hoppas du mår bättre idag?
  • Damien och Adrian

Hej i tråden förresten! Dödstrött efter att ha ammat för många ggr i natt, Adrian vaknade varannan timme... usch,tur han inte är sån jämt - det var Damien, han körde slut på mig...

Shoppade lite igår på T, det här var et härligt och behövligt fynd, D blir så kall när vi promenerar med vagn, han har vinterjacka och jeans oftast. Dessa blir perfekta på:

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=101418719

Mer till Damien:

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=101998799

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=101548065

Nu i veckan skickas äntligen mina helikoptertröjor från redbarnet och dessutom hade danskan köpt  på sig en del på salgen så jag fick även köpa en leksaksbiltröja st 80, en verktygströja st 86 och en racerbilströja st 86 (ni vet den med gul stjärnärm från 2006).

Köpte också, dagen före salgen, mer el mindre av misstag (la rätt låga bud jag inte trodde skulle hålla) 2 st nya molosuiiter, dels dalmatinersuit och dels folkasuiten (röda) båda st 80, för totalt 330 kr inkl frakt. Sedan har ju Smultron fixat en cuba carsbyxa st 68 till mig.

Så lite salgshopping blev det allt på olika vägar!

• Damien och Adrian
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 11:10:48 följande:
    Åhhh wow vilka fynd du gjort. Grattis.
    Tack jag är jätteglad. Några saker som saknades i garderoberna.
    Tjollabolla skrev 2009-11-10 11:12:05 följande:
    Men fick dudom att skicka till sverige?! Dom ville inte skicka till mig
    Nej, det gjorde de inte. Men jag blev så depserat att jag frågade en tjej på TS som jag handlat mkt av tidigare och hon gick med på att köpa dem åt mig.  Sktidyrt förstås - kläderna var dyra i förstaläget och sedan frakt till henne sedan vidare till mig... de kostar mig runt 1000 kr  - en body och en tröja... Nu fick hon ju sålt lite till mig av salgkläder också, så kanske portot inte blir så himla dyrt iaf.
  • Damien och Adrian

Idag ska vi kika på HUUUUUUUUUUUUUUS!!!!! *exalterad*

Dagens hus är det vi hoppas mest på, jag har inrett och renoverat detta stackars hus i mina tankar dygnet runt i en vecka nu, när jag ammar om natten så börjar tankarna vandra till huset också.. Huset kan bli billigt och har stora ytor ute och inne och är hyfsat renoverat i allt utom badrum, men vi ska ändå göra spaavdelning med bubbelkar så det gör vi om i så fall innan vi flyttar in. ev gör vi ett nytt kök med, vill ha något trendigt med köksö alla kan trängas runt och baka och göra julgodis.

• Damien och Adrian
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 11:46:41 följande:
    Jooo jag är jätte nöjig här. Speciellt nu när killarna är förkylda, det var ju de som skulle få vaccinet för de ingår ju troligen i riskgrupperna.
    Numera är jag nojjig. jag väntar på att vaccinet ska komma för alla, vill vaccinera Damien som ju lär släpa hem skiten från dagis annars, vi ska ta också för att skydda Adrian. Men det kan ju bli försent snart.... Innan ville vi inte vaccinera oss alls, så det vände snabbt när Adrian föddes.
  • Damien och Adrian
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 11:44:43 följande:
    ja jag skall hålla koll på den. Går den för 190 så är det ju hlet ok. Men köpnu var ju inte jättebilligt.
    nej, runt 190 är bra pris.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15