Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

hejsan!

Kikade ju på hus idag och huset och omgivningen är "drömhus"  - stor potential att bli exakt det vi vill. MEN det är en del fukt o mögel och det ska dräneras m.m. Huset är hyfast billigt så med rätt lån kan det bakas in såna tillfixningar och ändå bli billigt men  - ni som är experter på hus: Är det värt risken?  Det var lite sprickor här, skador där o.s.v. det var en del som listades på ett gammalt protokoll. Många hus har ju sådana problem det är ju vanligt men man vill inte ta sig vatten över huvudet. Klart vi ska ta in en besiktningsman om vi vinner budgivning men ska man ens lägga bud? Kanske bättre ta nyare och mindre hus men då kan det ju kanske inte bli drömhus med stort badrum/spa, snyggt kök, stor trädgård m.m....  *villrådig*

stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • Damien och Adrian
    Stormis skrev 2009-11-10 20:06:24 följande:
    Alltså i prncip alla hus ser fallfärdiga ut enl protokoll. Jättesvåra att tyda som lekmän. Om ni är seriöst intresserade ska ni så klart buda. Inget är ju def förrän man skriver papper och då är det ju "bara" att skriva in en klausul ang ångerrätt efter besiktning etc. Och om/när ni besiktigar: se till att vara med hela tiden och fråga vad allt betyder i verkligeheten etc. Vi bor i ett hus fr -31 och det är inte dränerat sen byggstart !
    ah skönt! Så sa mäklaren också men de kan ju vara partiska. Tack, nu känns det bättre, vi är seriösa med huset, vi blev så paffa av allt som vi läste i pappren bara. mycket var "potentiella" problem och med andra ord inget som ännu var ett problem.
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 10:45:42 följande:
    Tack. Kramar är alltid mysiga att få Försöker bara fokusera nu på att det är nog bara ca.2 månader kvar av detta helvete sen har jag min belöning O Felipe som vill köra på en 3e på en gång...jaha...lätt för honom att säga!
    såg att du igår frågade om tvätt - jag tvättade stlk 50 men missade 56 när de behövdes, inga problem, inga utslag. tvättar inte längre innan därför, gjorde sällan det med Damien heller.

mitt tips är att tvätta BB-kläder + lite till i några storlekar men avvakta övrigt tills du kollat om det behövs o du vet vad som ska användas.

hej i tråden förresten!

*lägger in bilder i BT*
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 11:16:41 följande:
    Jo jag tror nog jag tvättar  44-50 i förhand o väntar med resten. Maias tvättade jag de första månaderna, men sen blev det aldrig av o hon reagerade aldrig heller, och har aldrig gjort det alls. Tror hon har väldigt bra hy. Jag däremot reagerar mot nya kläder ibland, men mer ofta reagerar jag mot tvättmedlet om det är parfym i.Frågade min syster o blev nästan bannad för att jag inte tvättar Maias kläder innan hon använder dom...men så får man ju faktiskt lägga lite skillnad på ett Öko-texmärkt märkesplagg o en vanlig tröja från H&M...det är ju liksom inte meningen att du ska behöva tvätta Katvig, Ida.T, Me&I m.m innan användning...man ska ju kunna lita på att de är giftfria.
    visst är det skillnad på plagg! Men inte ens de från Lindex o H&M tvättar jag, håller med Lillronya - det är kul när de är helt nya - Om barnet inte reagerar så kan det ju inte spela någon roll.

Även jag är överkänslig mot parfymerade tvättmedel, köper därför bara nytt på T  t ex tål inte doften över huvudtaget. Jag får migrän.
  • Damien och Adrian

Hej tjejer, ser att det finns sjuklingar här. Trist! Krya på er o barnen! {#lang_emotions_flower}

Vi är mitt uppe i en budgivning på ett hus, det är spännande för buden flyger mellan oss och en köpare till... {#lang_emotions_money_mouth}

• Damien och Adrian
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-12 12:56:01 följande:
    jag hade okså en liten mage med Tara ,kände mig helt otymplig och hade svårt att gå i slutet,och det var jätte jobbigt med alla dessa komentarer,för det var först typ i 9 mån som de såg att jag var gravid och blev så ifråga satt då de frågade vilken mån jag var i .Fick höra flera gånger om dagen i affären,ute  mm  slutet att min mage var ju så liten Tillslut sa jag ja tack ja vet den är liten.. hade lust att slå dem med något hårt i huvudet  var jag inte orolig innan så blev jag och massa vägnimgs kontroller eftesom jag inte gick upp i vikt utan ner i stället.Men ut kom iallafall Tara som vägde runt 3 kilo
    för mig var det tvärtom, alla trodde jag skulle föda i juli-augusti, de trodde på tvillingar. m.m.
  • Damien och Adrian
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 13:23:02 följande:
    Iii spännande!! Lycka till! Samma här, folk trodde jag gått över tiden när man va i 5:e bara - tack för den
    haha, ja! alla på jobbet skojade om att jag skulle föda där, vilket jag ju nästan gjorde, en månad tidigare än det var sagt. Antagligen räknade de fel.

Ja huset är spännande!
  • Damien och Adrian
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-12 13:37:35 följande:
    har kikat på de fina nallarna nu ,men alltså om jag tex köper en hello kitty nalle där i shopen är den fylld då ? ser inger om nån fyllning att stoppa i den ?
    länk till det nu talar om? *nyfiken*
  • Damien och Adrian

hur tusan ska man kunna köpa ett renoveringsobjekt om banken bara lånar ut 90% av köpeskillingen? *grrrrrr* {#lang_emotions_yell}

vi har lånelöfte på 2,4 milj och huset kostar 1,6 men behövs renoveras (nytt kök, badrum och dränering). Banken vill då bara ge oss 1,4 milj ca. det finns ju gott om utrymme!

hur har ni andra gjort???

• Damien och Adrian
    ChokladMoshin skrev 2009-11-12 15:01:05 följande:
    Nån som vet om det börjar trilla in Molo nyheter snart?
    ja det skulle väl komma i nov? spännande!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15