Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

solouniko skrev 2009-10-28 16:54:25 följande:
    Hej tjejer! Funderar på en grej.. Milla blir ju 1 i mars, och till sommaren borde hon eventuellt ha 86 i klädstorlek. Visst borde hon då kunna ha 92 i molo linnen? De är väl rätt små i storlek?  Hoppas!
    Nej det tror jag inte

Svea är 90 lång o linnena i 92 är stora på henne. Problemet är ju att armhålorna på linnet blir så stora. Svea blev två i september. Så skulle nog satsa max på 86 i linnena.
  • SmillaMilla
    Stormis skrev 2009-10-28 19:25:12 följande:
    Klickade mig vidare från den första länken, nånstans... En ganska lång sida med massor av text, därav att jag kopierade in utvalt stycke. Minns inte nu vart det var exakt, men du har kanske hittat det?
    tack {#lang_emotions_kiss}
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-10-28 19:39:34 följande:
    Varför kan ni inte åka närmre hitåt när ni är ute och åker, hade varit kul med besök
    Jag tycker ni skall ta er upp till göteborg o gå på leklandet med oss.

Sambon min är inte så sugen på att fara till danmark

Vid jul kommer jag ner nästan 2 veckor med barnen kanske man skulle ta sig ner till er något då om ni har tid för en träff i julstresssen.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-10-28 19:43:18 följande:
    Ja, det hade varit trevligt, frågan är bara om sabon skulle gå att få med på det. Han tycker nog det är onödigt att åka 20 mil till ett lekland när det ligger ett 7 mil åt ena hållet och ett 5 mil åt andra hållet härifrån
    ha ha ja men varför inte. Vi är ju där

Tänkte fara dit fredag den 7 november.
    Stormis skrev 2009-10-28 19:43:45 följande:
    Varberg PS Hklöö...
    Ja men det är ju nära. Försöker få er alla att komma till leklandet i göteborg fredagen den 7 november.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 19:46:50 följande:
    Godkväll. En stressig dag avslutad *pust* Det gick bra hos läkaren med Maia. Vi har nu fått remiss för tarmröntgen (de sprutar in kontrastvätska och röntgar) och de ska ta en massa blodprover o så ska vi lämna avföringsprover. 3 rör fick jag som skulle innehålla prover från 3 olika tillfällen då hon bajsar...rören kunde klara sig i kylen i 3 dagar. men hur f*n ska jag då lyckas få prover från tre olika tillfällen när hon bara bajsar en gång var tredje dag och då bara med lavemang... Tjolla - Vi ska till centralsjukhuset i Kristianstad för provtagningen. Blir nog på Måndag. Lekdate??
    Vad skönt att de skall kolla upp henne. Sambon min säger här att vi gjorde sådan tarmröntgen med anton. Tänk vad man glömmer.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 19:53:35 följande:
    Fråga sambon då om det gick bra Gjorde anton mycket motstånd?
    Han säger att anton blev sövd/lugnande så han protesterade inte något. Var ju just då jättejobbigt att göra lavenemangen så inget att fundera ens på att göra det annars. antar att Maia också skall bli sövd?
  • SmillaMilla
    Stormis skrev 2009-10-28 19:53:42 följande:
    Du menar sjätte? Sjunde är en lördag. Ska absolut fundera på det om det är på fredagen, lör kan vi inte.
    Ja på fredagen. Så sjätte.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 20:20:02 följande:
    Men Maia KAN inte bajsa utan lavemang...vi har testat och sist vi gjorde det slutade det med 5 dagar på sjukhus... Hon får redan så mycket Movicol som vi får i henne och laxerande kost, mjölkfritt o.s.v. Vi gör redan ALLT för att hon ska klara sig utan lavemang men det GÅR inte. Utredningen är ju inte för att utreda varför hon blöder, utan för att kolla varför hon är så förstoppad o inte kan bajsa.
    Vad får hon för lavenemang? Vi gav i slutet bara vattenlavenemang för att det skulle vara mer skonsamt.

När du får kallelsen till röntgen ringer du dit o säger som det är, att hon måste bli sövd för att kunna göra detta.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15