Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 10:49:28 följande:
    Kom in kl.17 till jourcentralen. De tar nya prover som visar samma låga blodvärde men dessutom en förhöjd sänka, läkaren lyssnar på mina lungor igen eftersom jag är så tungandad och hög puls och skickar då vidare mig till akuten för att ta ett blodprov där som visar om det kan finnas proppar i lungorna! Skrämmer upp mig rejält...jag kommer dit och de tar dessa blodprover, o då ligger värdet på det precis på gränsen att det sannolikt är proppar så då blev det låååång väntan o så blev det först vanlig lungröntgen o sen skiktröntgen med kontrastvätska. jag gjorde verkligen allt för att tala mig ur den där lungröntgen...det är ju farligt för bebisen!! Men de ansåg att de ev. propparna var farligare o ville inte lyssna på mig när jag sa att jag är så tungandad o yr m.m pga blodvärdet... O ja...självklart fanns där inga jävla proppar!!! Så efter 8 timmar fick jag äntligen åka hem, o fortfarande ingen hjälp mot det jag faktiskt kom in för utan blodvärdet skulle mvc ta hand om sa dom!!! *SUCK*
    Gahhhhh är de helt galna eller???

Och bvc tanten sa att du bara skulle ta brustabletter? Byt då bvc tant. så här kna du ju inte ha det!
  • SmillaMilla
    Damien och Adrian skrev 2009-11-10 11:06:48 följande:
    Hej i tråden förresten! Dödstrött efter att ha ammat för många ggr i natt, Adrian vaknade varannan timme... usch,tur han inte är sån jämt - det var Damien, han körde slut på mig... Shoppade lite igår på T, det här var et härligt och behövligt fynd, D blir så kall när vi promenerar med vagn, han har vinterjacka och jeans oftast. Dessa blir perfekta på: www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10141... Mer till Damien: www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10199... www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10154... Nu i veckan skickas äntligen mina helikoptertröjor från redbarnet och dessutom hade danskan köpt  på sig en del på salgen så jag fick även köpa en leksaksbiltröja st 80, en verktygströja st 86 och en racerbilströja st 86 (ni vet den med gul stjärnärm från 2006). Köpte också, dagen före salgen, mer el mindre av misstag (la rätt låga bud jag inte trodde skulle hålla) 2 st nya molosuiiter, dels dalmatinersuit och dels folkasuiten (röda) båda st 80, för totalt 330 kr inkl frakt. Sedan har ju Smultron fixat en cuba carsbyxa st 68 till mig. Så lite salgshopping blev det allt på olika vägar!
    Åhhh wow vilka fynd du gjort. Grattis.
  • SmillaMilla

Ajaj tappade ett glas i diskmaskinen, skar mig i fingret, blöder massor, men vågar inte titta på det

• SmillaMilla
    Damien och Adrian skrev 2009-11-10 11:42:58 följande:
    tack!  tänkte att du kanske ville ha en i lådan billigt. Köpte nyss den här, jag får snart köpstopp av maken igen: www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10201... den blir fin på Adrian nästa år...
    ja jag skall hålla koll på den. Går den för 190 så är det ju hlet ok. Men köpnu var ju inte jättebilligt.
  • SmillaMilla
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-10 11:43:56 följande:
    låter som svininfuensan ,vet att du tagit vaccinet ,men har hört att det finns folk som fått den ändå eller om det är en biverkining av just vaccinet. Jag själv är livädd ör infuenssan ,var inte det först men nu läser man varje dag i tidningar om barn som dött av sjukdommen eller fått allvarliga biefekter av vaccinet , fundera hela tiden på om jag ska våga ge Timmy den ,var en härrom dagen som fått epeleptiska kramper efter vaccinet och fallit i koma och han hade inte ens epelepsi .. Tänkte ta den på Tara i dag men även där är jag lite orolig .. Men när jag läser här i tråden känns det inte som ni är så oroliga ,är det bara jag som är nojig ?
    Jooo jag är jätte nöjig här. Speciellt nu när killarna är förkylda, det var ju de som skulle få vaccinet för de ingår ju troligen i riskgrupperna.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 11:49:47 följande:
    Tror inte det är svininfluensan...men kan väl inte vara 100% säker. Vet bara att jag mår skit o inte ska räkna med någon hjälp från sjukvården...
    Va är det sant? Då skall jag genast börja leta 98 i stället. Tack!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15