Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-12-07 21:25:23 följande:
    Snarare av-tänd kanske Vadan denna ångest?
    Liksom om eller vad jag ska köpa {#lang_emotions_innocent}. Sitter med 900 kr i korgen just nu och funderar på om jag ska stänga ner eller ej. Tex ska jag köpa ett par till likadana lurvbrallor i stl större? Vet inte om de jag har räcker hela säsongen? Tex ska jag köpa en till för stor lurv som nog passar bäst först i höst... Lite sådär. VÄLDIGT nödvändiga/behövande köp... {#lang_emotions_cool}
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF på onsdag ♥♥♥
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-12-07 21:32:52 följande:
    Ähh KÖÖÖP säger jag 4,4kg får man shoppa lite för
    Betalar du {#lang_emotions_dreamer}.
    Velar vidare lite till...
    modestyclara skrev 2009-12-07 21:34:20 följande:
    Jag surar för att molo-fleecen inte finns utan luva i stl 86. Vem vågar ha fast luva på förskolan? *fegis*
    Du får köpa av vårens kollektion. Där är baby utan luva. MIn tjej har 86 på höstens till sina 85 cm och den är ganska precis lagom. Har en 92 jr på lut, men den är ganska mycket för stor tycker jag. Inbillar mig att baby 92 hade varit det bästa nu, men det finns ju knappt att få tag i och dessutom föredrar jag luvlöst precis som du.
  • Stormis
    ChokladMoshin skrev 2009-12-07 21:49:44 följande:
    Gokväll här hoppar man in och läser ikapp lite och vad får man se? Jo, Butte goes Hardcore
    Förlåt, det är mitt fel. Pölsekärringarna vill åt en ny trådbebis .
    Damien och Adrian skrev 2009-12-07 21:49:54 följande:
    ja det är ganska mkt nytt och nyskick. Jag ahr inte sålt ett plagg sen före sommaren såvitt jag minns så jag ahr väl 100 plagg som ska ut. Adrian har inte hunnit använda allt heller, när jag väl sorterade ut lagren insåg jag vilka mängder jag köpt haha! Har en bambitröja jag provade bara för att jag skulle, det blev en gång. Kunde ju sålt den helt ny istället men men.
    Ut med det bara, kommer säkert att passa vår lillebror bra
  • Stormis
    Damien och Adrian skrev 2009-12-07 22:05:37 följande:
    Jag avskyr sex när man är höggravid måste jag erkänna. Längtar tills man kan sätta igång igen nu när min kropp är min, det är väl snart det.
    Jo, tack, just nu hoppar jag gärna över det med {#lang_emotions_cool}... Men snart är det värt det iaf. J-a dundermage som bara är i vägen!!!!

Dessutom sitter jag nu med halv varukorg på Babyshop och funderar på om jag ska eller ej. Borde inte. Men gillar det jag ser...
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-12-07 22:10:57 följande:
    Men du kan väl plocka bort lite och köpa det som ögat gillar bäst Eller ska du vänta tills allt är slut
    Men jag hade ju redan plockat bort hälften... Fast nu klickade jag hem en turkos lurvjacka och Ikat-tröjan aif. Velade ju på den på Mysgrodan igår och missade den. Så när andra chansen kom redan idag vågade jag sen inte chansa, för jag har bara sett den på ett ställe till. Så nu har jag 4 nya lurvar till våren, ähum... Tror nog att rosa med gula får flytta dock. Å andra sidan köpte jag den på halva priset så den kostar ju liksom inget . Sen har jag två till fr salgen som redan ligger i flytta-garderoben. Vojne, vojne, vi kan snart bada i lurvar här. Vad snabbt det helt plötsligt kan gå {#lang_emotions_surprised}.
  • Stormis
    JsN skrev 2009-12-08 14:12:09 följande:
    Stormis är förresten väldigt tyst idag... (inget svar på SMS heller) *spekulerar fritt*
    Jag är hemma nu! Har bara varit ute och fikat med en kompis. Men om det är tyst o mig imorgon så har de nog satt igång mig ! Känns hur skumt som helst!!!

Var köpte du MAT-brallorna? Funderar på dem med {#lang_emotions_dreamer}. Har vi samma jacka, kan vi ju lika gärna ha helsamma stass .
  • Stormis
    JsN skrev 2009-12-08 15:12:08 följande:
    my-baby, men jag tog 92 på byxorna. Vi får väl ha olika färg på mössorna på dem!
    Misstänkte det, men hade för mig att det var utplockat i stl där. Jag köper nog också 92 om/när jag köper eftersom vi har det i jackan. Som f ö är för stor för att ha i år, men som funkar om man är desperat. Funderar dock på de rosa (en annan sida)byxorna för att bryta av lite, men det känns lite opraktiskt... Frågan är dock om 86 funkar nästa år??? Känenr att vi inte kommer att använda dem för det värdet bara i år. Svårt det där.

Ska vara på förlossningen 08,30 imorgon... Tänk om {#lang_emotions_baby}....................
  • Stormis
    JsN skrev 2009-12-08 15:31:37 följande:
    Rosa byxor känns väl kanske lite opraktiskt som du säger. Men finns det inte en mörkare knallig också?
    Har bara sett den knalliga i jacka. På ETT ställe så jag vet inte var de kan tänkas finnas? Hojta när du får hem 92-orna om du tror att de kan ha 86 nästa vinter med eller om det blir för litet. 98 känns ju galet stort? När jag frågade en shop så sa hon att barnets längd stämmer bra med stl och då är det ju 92 som borde vara bäst nästa år.
  • Stormis
    JsN skrev 2009-12-08 15:38:57 följande:
    *skönt med någon som har samma tillväxtkurva på sitt barn som man själv har*
    Eller inte, vi köper ju slut på samma storlekar . Den enes bröd, den andres död liksom . Tur iaf att de har olika stl på fossingarna. Fick hem mina IdaT-strumpor idag. Tror att det var 10 par. Några för nu och några att växa i. Lika bra att bunkra, sällan de reas ju när sortimentet är stort.
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF i morgon.... ♥♥♥
  • Stormis

*away och kollar till K i sin vagn*

♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF i morgon.... ♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15