Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-10-14 14:20:14 följande:
    Denna ser också fin ut www.minpluddevutt.se/
    Hur fin somhelst! Åh så söt. Men nu har hon ju Molo lipstick-jacka, så det är overall/byxa som gäller.

Ska kika på Didriksons, hade inte sett rosa overaller.
  • saturnina

Äsch, jag får väl sätta mig och lägga in allt jag fotat idag. Blä. De har stängt av elen i källaren där jag sitter och jobbar (för vi inreder massa extra rum) så det är swinekallt.

• saturnina
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-14 14:43:28 följande:
    Om du inte hittar Molos overall, så har ju iaf PoP en rosa kreation i år.
    Ja, jag har faktiskt inte varit och tittat på den. Olivia fick prova den rosa Pop-jackan, men sen köpte vi Molos istället eftersom man kan dra åt i midjan. Då får man kanske snabba sig - alla köper väl overaller nu.
  • saturnina
    Lisabecka skrev 2009-10-14 14:49:26 följande:
    Gneis har en rosa och Troll har en cerise rosa, polarn har en rosa, Ticket gör också rosa overaller. Jag köpte en Gneis till min 6åring som promt skall ha en rosa overall Har dock inte provat den ännu och jag har inte haft Gneis förrut såjag kan inte ge något omdöme om den. Troll var jag väldigt sugen på men den har löstagbart foder och det gillar jag inte riktigt. Polarn fanns bara upp till st 122 så den räckte inte. Ticket har vi lyckats ha sönder här hemma flera gånger så den vågade jag mig inte på. Helst skulle jag vilja haft en nanook men dom gör inte rosa i år tyvärr. Jag har letat rosa overaller som en tok denna hösten ; )
    Åh, nya tips!
    Var hittar du Gneis & Troll?
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-14 15:10:37 följande:
    den va ju jättefin!!! *surar* jag vill med ha den. inte röd.. *letar*...
    Vilken färg vill du ha? Jag tror den är mörkrosa, inte röd.
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-14 15:15:13 följande:
    jag har röd hemma i stooor 80 *ska iväg, då den passar max som e 100 lång, o han har växtmån!!* men vill hellre ha rosa =)) såg att rosa fanns i "baby" 90.. baby 80 hade linus o lotta mått på, o den va för liten.. hon e st 86 eg ju..  (82 cm lång)
    Hm, jag hade köpt en crazy salmon. *löööv*
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-14 15:25:33 följande:
    jo.. tittar på den med jättefin.. =) har ju som sagt haft problem med overall då alla e små eller gigantiska..!! =)) Får sälja min didrikssons o köpa annan.. lite sent o skicka tillbaka.. o tjänar nog mer på o lägga ut den...
    I mina ögon är det den finaste overall jag sett någonsin. Rainbow inkluderad.

Som sagt. Det är äkta kärlek.
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-14 15:39:11 följande:
    den e kanonfin =)) vart kan jag hitta mått på en sån? måste ha mått innan jag ens kan fundera på overallen om nån butik har tex nacke-fot, nacke-gren, innerben o arm.. =))
    Maila och fråga så skickar de mått. Jag tycker Molooverallerna är mindre i storlekarna i år. Min minsta fyller 2 i november och hon har 92. Den är bara liiite för stor, men inget som ser bylsigt ut. Kommer vara perfekt hela vintern tror jag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15