Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Någon som vet om det blivit bebis hos ängeln?

• saturnina
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 09:37:51 följande:
    Hon hade väl skickat ett sms till Butte igår att det var vattnet som hade gått och att värkarna kommit igång, så dom trodde det blev bebis inatt... Sen har vi inte hört mer! SPännande värre... Nej, hon var ju bara i v.35, det var på exakt samma dag i graviditen som Liam föddes
    Jo, det vet jag, hon var inne igår och snackade och vattnet började gå - spännande värre.

Men man vill ju vet vad det blev...
  • saturnina

Jes sica skrev 2009-10-15 10:19:31 följande:

Åh vad jag är avis på alla gravida. Vill oxå såå gärna ha en liten till. Vet inte bara om jag orkar spy i fem månader
    Min kompis spydde i 9 månader. Det första hon sa efter förlossningen var "jag mår inte illa".
  • saturnina

Det var kul när hon skulle vara med på en matfotografering i jobbet. Slank in på toaletten då och då. Sen fick hon med sig massa räkor hem. Kom hem - in på toaletten - sen romantisk räkmiddag med maken.

• saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-15 11:34:51 följande:
    låter som mig det första gången jag kunde äta va himmelsk!!! utan att va rädd för att få upp det!! men dom e värda det
    Fast andra gången var det inte så farligt. Så det kan ju bli annorlunda.
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-15 11:42:50 följande:
    andra gången spydde jag bara i 7 mån o konstant illamående till han kom.. o bara inlagd på sjukhus 1 ggn.. (minns en pissdag jag hade, ALLT kom upp om jag tänkte på mat, 6 ggr på en timme va nog rekordet just då!!) så ja. det va lite lättare (nr 1 va 11 ggr på en dag, tappade räkning, men kan varit nån mer gång.. de va på sjukhuset... efter medicin... i armen, som jag spydde av) tredje gången spydde jag bara 4-5 mån.. o inte varje dag!! typ 1-2 dagar i veckan "bara" o "bara" upp till 5 ggr den dagen o sen illamående till hon kom.. men, jag kunde hantera det iaf o visste när jag skulle kräkas.. så visst KAN det bli bättre.. men inte säkert.. MEN.. de är värda det.. dock är mina 3 barn nu INTE värda att jag ska bli liggandes o inte kunna umgås med dom på flera månader, inte laga mat åt dom, inte leka, inte kramas, inte pussas o inte bara va mamma.. så.. nu e det stopp för min del..=)) e såå nöjd med mina små.. hade jag inte kräktsd så, då hade jag nog kanske funderat på en till.. =))
    o maj gad.

Nej, jag känner nog på samma sätt, fast mer att jag vill vara en pigg mamma. Skulle gärna ha en fjärde bebis (såå bebissugen), men jag vill inte bli den där dödströtta mamman igen. Jag vill att min äldsta ska se och känna att jag kan vara normal & pigg.

Visserligen fick jag mina 3 på 3,5 år, så det var intensivt, men nu när minstingen fyller 2 känns det skönt att kunna umgås med dem utan att känna att jag bara vill soooova.
  • saturnina

Fast hade jag städerska och trädgårdsmästare så skulle jag kanske tänka mig en 4:a.

• saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-15 11:57:19 följande:
    mm.. jag iaf, upplevde att det va bra att jag har de 2 sista så tätt.. blev gravid när han va 11 mån.. mellan 1 o 2 är det 5 år.. o då mådde jag nästan som med första.. första va värst..  total katastrof.. njuta av o va gravid? knappast.. o när 2:an va på g. så.. stackars dotter här hemma.. hon fick inte va vid mig mycket.. jag mådde sååå illa o bara låg i sängen med hink framför o toadörren öppen.. kunde inte ens läsa för henne, eller se henne måla i sängen..minsta rörelse va katastrof, o jag hängde över hinken eller toan igen =(( o inte laga den mat jag brukade.. TUR hon hade dagis!!! faktiskt.. för hennes skull.. leka av sig, o riktig mat, ist för sånt som gick snabbt o inte va stekt.. *tålde inte lukt av stekt mat!* så sambon fick ha henne nästan hela tiden de första månaderna när jag va sängliggandes.. blev bättre ju längre jag gick, men inte bra.. som sagt.. de sista 2 mån spydde jag inte, utan bara illamående, men då klarade jag iaf av o pussla, måla eller läsa för henne o tom handla lite.. de dagar som va bra.. =)) *helt totalt ot!! sorry* jaja.. =)) nu e jag klar, o jag stog ut.. =)) blir dock lite avis på när folk pratar bebis ograv.. o på såna som bara e gravida.. min kompis va här igår.. hon har en på 11 mån o e gravid i v 18.. hon har typ fått plus på stickan, sen känner hon inget ????? 1 gång mådde hon liite illa i början.. sen bara blir hon tjock typ.. =)) det e fusk!! =))
    Nä, man får ju så dåligt samvete för de andra. Även om man försöker räcka till så är sömnlöshet det allra värsta för tålamodet tyvärr.
  • saturnina
    Smultronhjärta skrev 2009-10-15 12:04:35 följande:
    Åhh så dyyyr den var ny Men efter att ha ringt alla dessa samtal blev jag så himla glad över att få napp så jag får väl nalla på salgkontot Tydligen har den utgått ur sortimentet och det förvånar inte mig ett dugg för det brukar saker ha gjort när jag kommer på att jag vill ha dom
    Jag kanske ska ringa runt till alla barnklädesaffärer med Molo och se om någon har salmonoverallen i 116/122....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15