LJ2 skrev 2009-10-15 11:42:50 följande:
andra gången spydde jag bara i 7 mån o konstant illamående till han kom.. o bara inlagd på sjukhus 1 ggn.. (minns en pissdag jag hade, ALLT kom upp om jag tänkte på mat, 6 ggr på en timme va nog rekordet just då!!) så ja. det va lite lättare (nr 1 va 11 ggr på en dag, tappade räkning, men kan varit nån mer gång.. de va på sjukhuset... efter medicin... i armen, som jag spydde av) tredje gången spydde jag bara 4-5 mån.. o inte varje dag!! typ 1-2 dagar i veckan "bara" o "bara" upp till 5 ggr den dagen o sen illamående till hon kom.. men, jag kunde hantera det iaf o visste när jag skulle kräkas.. så visst KAN det bli bättre.. men inte säkert.. MEN.. de är värda det.. dock är mina 3 barn nu INTE värda att jag ska bli liggandes o inte kunna umgås med dom på flera månader, inte laga mat åt dom, inte leka, inte kramas, inte pussas o inte bara va mamma.. så.. nu e det stopp för min del..=)) e såå nöjd med mina små.. hade jag inte kräktsd så, då hade jag nog kanske funderat på en till.. =))
o maj gad.
Nej, jag känner nog på samma sätt, fast mer att jag vill vara en pigg mamma. Skulle gärna ha en fjärde bebis (såå bebissugen), men jag vill inte bli den där dödströtta mamman igen. Jag vill att min äldsta ska se och känna att jag kan vara normal & pigg.
Visserligen fick jag mina 3 på 3,5 år, så det var intensivt, men nu när minstingen fyller 2 känns det skönt att kunna umgås med dem utan att känna att jag bara vill soooova.