Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

seadwarf skrev 2009-10-20 11:27:59 följande:
    Just det.. kommer ihåg när du skrev om det förut... Emelie är ju lika liten storleksmässigt.. ligger två kurvor under "normalt" på både vikt o längd.. men följer sin egen kurva och jag är liten o min sambo är också smal, så hon har att brås på.. däremot är hon helt med i utveclingen .. Hampus hade dragit iväg lite både på längd o vikt nu iaf, skönt.. han blir fem i december och är 110 cm lång och väger 17,2 kg.. Hoppas de får hjälp med att reda ut vad det är med tösen nu då!
    jaaa absolut man ser ju på bilderna på emelie att hon utvecklas som hon ska man kan ju vara liten ändå barn är ju olika på det sättet.

men denna tösen är 17 månader snart och kan inte ens krypa hon hoppar liite framåt på rumpan men sitter oftast still bara... lärde sig sitta när hon var 8-9månader och inte en enda ansats till att ställa sig upp.
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Tasha78 skrev 2009-10-20 18:04:29 följande:
    fast jag får ju vänta några år innan hon kan ha den 98 är det 3 -4 år kanske
    98 kan du använda mellan 2½-4 år ca beroende på barnets strl . isabel är nyss fyllda 4 år och hon har strl 110 i det mesta... hon är ganska liten för sin ålder
  • Buttelina
    JuliaochNelly skrev 2009-10-20 18:50:28 följande:
    hehe säg inte så Nelly fyller ju fem och har 110 i stl
    ja isabel kommer säkert ha 110 om ett år {#lang_emotions_tongue_out}
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-20 18:21:41 följande:
    Är hon liten?Vad är normalt att ha för stl när de är fyra år?
    104 är väl normalt och det passar isabel med.. men hon kan ha 110. isabel ligger under medelkurvan på bvc. men är ju inte jätteliten
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 19:52:12 följande:
    Butte---- Fy va mumsiga combos i bildis!! Älskade dalmatin med rött *sååååå fint* Va köpte jag ingen sån tröja för?
    tack jaaa varför köpte du ingen sån? den är ju heeelt underbar fast lillebrors ryker kanske snart
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-10-20 19:53:38 följande:
    Visst är den?! Den där hunden är totalt knäpp
    så himla söt liten milo så gullig i sina mjukistofflor
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 19:55:06 följande:
    Å men jag hoppas på ett salgfynd på en sån   OM man nu kommer på salg då förstås   Så himla snyggt va det ihop!!! Underbar ju   Ha ha ha
    jaa men så klart hoppas att du hittar en!! det var en underskattad tröja! många som tyckte/tycker den är blek men den är sååå fin när den kommer på *underbar*
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-20 19:58:07 följande:
    Ja visst blev hon?! VAd blev det då? Kollade på kurvorna nu och Anjelin ligger under alla kurvorna. Jaja det ordnar ju så småningom.Jag lär ju aldrig komma upp i några längdkurvor, jag heller.
    haha nää men anjelin är en liiten plutta jag menar lillebror är ju 2½ år och är redan 5 cm längre än henne han är 95cm och väger 16kg
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 19:59:30 följande:
    Jag har fått dille på rött här   Å nu bara måste jag ha en sån tröja och röda Lindex velour, men dom röda velourisarna e verkligen tvärslut hos oss å jag letar som en galning!!! Sett några?
    vilken strl {#lang_emotions_dreamer} jag som nyss sålde 98or.. men dehade kanske varit för små ändå?

annars har ju villervalla röda. superfina!
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2009-10-20 20:00:49 följande:
    Alltså om man tänker efter...så har ju salgerna blivit tidigare och tidigare för varje år eller hur?Borde inte det betyda att det är salgdags på onsdag nästa vecka? En liten fundering bara!
    det hoppas jag inte
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2009-10-20 20:09:36 följande:
    ja de har röda, köpte förra veckan
    jättefina!! dom turkosa skulle jag köpa till lillebror förra veckan men så såg jag är där var rynk på fickorna {#lang_emotions_undecided} såå synd
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15