Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-22 07:46:09 följande:
    Men seriöst!!! Ska jag betala skatt på sånt jag säljer på T??????  Det kostar ju redan massor att sälja där o nu skattedags åxå...  Nä fy tusan!!! Om Bubblis växer ur sina nya Molosar och jag inte hunnit använda dem ska staten då ha pengar av mig????? Häpp! Den här hobbyn kan man ju inte ha då   Kan jag inte bli av med det vi inte kan ha så kan vi inte köpa nytt..
    men när man redovisar hobbyverksamhet så ska man dra av sina utgifter. vi hamnar alla på minus varje år
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-10-22 08:22:07 följande:
    Jag vet att Olivers mamma ringde och pratade med skatteverket och sa precis som det var(att hon säljer både sonens urväxta plagg samt nya som aldrig kom till användning) Definitionen regelbundenhet var suddig och såvida man inte alltid säljer regelbundet och kommer upp över 50 000 så var det ingen fara Jag till exempel säljer långt ifrån regelbundet eftersom jag behöver ha salg i sikte för att orka ta mig kragen
    jo men sen är det väl så också att man ska dra av de utgifter man haft!?!? vi har ju en massa utgifter
  • Buttelina

smultron. hu¨r långt ungefär är det från malmö till gekås??

• Buttelina
    JsN skrev 2009-10-22 12:52:59 följande:
    18-20 mil
    ahh tack, det var ju inte så farligt
    stökmamma skrev 2009-10-22 12:54:05 följande:
    har du inte sett reklam för nya såpan? Malmö bona som åker och handlar för ett HELT år på en gång?? men åker hem  flera gånger och lämnar grejer??
    haha näää
  • Buttelina

ingen från malmöområdet som ska köra till gekås innan jul?? vi kan ju samåka

• Buttelina
    Morty skrev 2009-10-22 13:10:09 följande:
    Ska du shoppa?
    leksaker
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-10-22 14:32:14 följande:
    Jo det gick jättebra! Han var såå duktig och gapade som bara den . Kraftig tandköttsinflammation, så nu ska vi smörja med nån gel och inte borsta förrän det blivit bättre. Skönt, att slippa bråka om borstningen, han har verkligen jätteont . Sen åkte vi till EKO och där valde han ut en Rorri bil och en Rorrifilm *duktiga killen*
    åh vad duktig han är. lilla gubben {#lang_emotions_heart}
  • Buttelina
    malinkaunitz skrev 2009-10-22 14:57:02 följande:
    Ja den var vekligen ful.. HEMSK!Vem sätter på ditt barn en sån? :P
    tydligen liljan
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-22 15:03:08 följande:
    haha näääääää jag skojade ju bara Jag handlade en fiiiin julklänning idag, på LINDEX! Har inte varit där på evigheter men tänkte utnyttja kupongen så det blev tre polotröjor, en underbar finklänning, svarta klackskor, svart diadem med rosett och så den där fina pälsvästen
    ja sääkert

på lindex finns det en massa fina klänningar nu {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15